2017-05-04, 17:53
Medlem
Beatriceaurores avatar
Pojkarna verkar inte störda, inte idag och inte när de var små heller.

Skadorna på Kevins genitalier... stört sexuellt beteende.

Och det verkar kallt beräknande, att släpa/bära den döda kroppen till vattnet så att det skulle se ut som om han drunknat.
Ett normalt barn skulle knappast tänka så, ett normalt barn som ser att han råkat döda ett annat barn grips av panik och rusar från platsen, skulle jag tro. Och säger sen inte ett knyst hemma om händelsen. Men börjar antagligen drömma mardrömmar.

Vad väger en fyraåring? Pojkarna har tydligen sagt att de släpat honom, inte burit alltså. Men det fanns inga släpspår på platsen. En medvetslös (eller död) person blir obegripligt tung om man ska bära honom.
Citera
2017-05-04, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthPort
Påståendet att det är möjligt att en sjuåring inte skulle komma ihåg att han dödat någon är så dumt att klockorna stannar. Hjärnan fungerar inte på det sättet såvida du inte har knarkat sönder den. Troligtvis begriper du inte detta för att du lider av någon form av kognitivt handikapp. Den här tråden svämmar över av ditt skitsnack. Ge dig nu, ungjävel.

Då måste alla falska erkännanden av barn som "kommit ihåg" att de dödat någon vara helt bogus och all resningar i usa som skett pga detta aldrig hänt. Jag kan det här. Efter 31 förhör har de ingen aning om vad de gjort eller vad andra sagt de gjort och de kan inte sortera ut det 20 år senare. så fungerar hjärnan. arbetarklassen göre sig icke besvär med anekdotaanalyser.
Citera
2017-05-04, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Nästa avsnitt heter "Huvudvittnet" för att göra det spännande och locka tittare.
Fanns det ett avgörande,pålitligt huvudvittne skulle fallet vara klart.

Det har gått bra för dessa killar? Hur vet vi det? För dom hade jobb? Vad vet vi mer för tillfället? Ingenting.
Vi vet inte deras personligheter eller hur dom fungerar i privata relationer.

Börjar bli löjligt detta. Har man,eller har man inte,orsakat en kompis död när man är 7år så minns man det!!

och de minns inte, alltså har de inte gjort det.
Citera
2017-05-04, 17:57
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jösses vilka pappskallar! De tar alltså in två knoddar på 5 & 7år (i princip bebisar) på "förhör"x15. Vidare får de fram "erkännanden" om att knoddarna ifråga mördat sin bebispolare på 4 år.
Ingen som reagerar på hur sinnesjukt absurt det hela är?!
Jag tror knappt mina ögon när jag ser kommentarer som "klart det var ungarna som gjorde det", "de borde få dödsstraff".
Har det brunnit i skallen på er??

Man kan räkna ut med arslet att dessa bebisbarn är oskyldiga och att förövaren med 100% säkerhet är långt över 7 år.

Vad gäller "minnen" är bebisbarns hjärnor inte utvecklade nog att lagra information på ett adekvat sätt. De leker och fantiserar och i deras minnesfragment är dessa fabler sammanflätade med verkliga händelser.
Ni som påstår att ni "minns" från den åldern (tänk efter riktigt noga nu) hur långa är dessa minnesfrekvenser och hur många gånger har något lagts till eller tagits bort?

Klart som korvspad att grabbarna nu i vuxen ålder inte vet vad de ska tro då dessa kötthuvuden till förhörsledare/poliser planterat falska "minnen" och aktivt förnekat pojkarnas äkta verkliga vittnesberättelse.

Snälla tröga idioter, kan ni inte bara självsanera er själva? Ni är alldeles för många och tillför ingenting.

Innan jag började första klass (7 1/2 år) hade jag åkt polisbil 2 gånger (kanske tre, osäker på den tredje).

1: Efterlysning, två barn försvunna, (kompisens morsa rapporterade oss som saknade) men polisen hittade oss 2 mil hemifrån, vi var på upptäcktsfärd, inget konstigt med det tyckte vi.

2: Stöld av hänglås på nybyggen i stan, på morgnarna så knäppte byggarbetarna upp alla hänglås runt kvarteret och lät de hänga kvar "oknäppta" och vi snorungar tog de låsen, (varför vi snodde dom har jag fortfarande inte förstått). Hursom, en morgon tog polisen oss på bar gärning men alla andra lyckades springa ifrån dom men inte jag då jag var minst. Åkte alltså dit på det men polisen var jättetrevliga.

3: Vi hade kommit över en ask tändstickor och polis och brandmän fick komma och släcka/fixa berget vi fjuttat på, men minns inte riktigt exakt vad som hände annat än att polisen var där.

Att jag själv minns detaljer från den åldern (idag 52 år gammal) betyder inte att alla andra gör det!

Absolut inte!

Vet att jag är j-vligt skärpt, hör jag själv till skaran med mycket gott minne, förmodligen få förunnat, vet massor av folk som knappt ens minns vad de gjorde igår!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore

Och det verkar kallt beräknande, att släpa/bära den döda kroppen till vattnet så att det skulle se ut som om han drunknat.
Ett normalt barn skulle knappast tänka så, ett normalt barn som ser att han råkat döda ett annat barn grips av panik och rusar från platsen, skulle jag tro. Och säger sen inte ett knyst hemma om händelsen. Men börjar antagligen drömma mardrömmar.

Vad väger en fyraåring? Pojkarna har tydligen sagt att de släpat honom, inte burit alltså. Men det fanns inga släpspår på platsen. En medvetslös (eller död) person blir obegripligt tung om man ska bära honom.

låter osannolikt, lutar åt vuxen inblandning, eller tonåring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
och de minns inte, alltså har de inte gjort det.

Men det säger dom aldrig. Som vuxna förnekar de inte,utan dom "minns inte".
Citera
2017-05-04, 17:58
Medlem
Citat:

Vet du andra fall där nån peddo sparkat på snoppen?
Citera
2017-05-04, 18:00
Medlem
Beatriceaurores avatar
Ännu har ingen av Kevins anhöriga medverkat, men det kanske kommer.
Vilka är de? Vilka övriga vuxna rörde sig i Kevins krets? En jättesnäll farbror som brukade dela ut godis?
Jag tror att en vuxen mördare går lös, om han inte redan hängt sig eller supit ihjäl sig.
Citera
2017-05-04, 18:03
Medlem
Citat:
Ännu har ingen av Kevins anhöriga medverkat, men det kanske kommer.
Vilka är de? Vilka övriga vuxna rörde sig i Kevins krets? En jättesnäll farbror som brukade dela ut godis?
Jag tror att en vuxen mördare går lös, om han inte redan hängt sig eller supit ihjäl sig.

Nej, och de har inte ens fått veta att det ska sändas...

http://www.expressen.se/gt/kevins-pappa-efter-avslojandet-kaos/?social=fb

Dåligt gjort av teamet.
Undrar om de misstänker pappan?
Citera
2017-05-04, 18:05
Medlem
countdowns avatar
Citat:
P

Och där har du fel, eftersom du antar att barn är små och mjuka och inte har en enda droppe ont blod eller kallt beräknande.
När jag var i den åldern ljög jag otroligt mycket för att kunna glida på bananskal, speciellt bland vuxna som inte var mina föräldrar (och speciellt vuxna som lät andra barn mobba mig). Jag har slagit en jämnårig blodig när jag var 8 år, och jag kände bara mig stolt över att äntligen ha gjort det. Jag drömde inte mardrömmar, utan jag gick med rak rygg och har aldrig känt en sådan inre frid som då.
Barn är otroligt manipulerande, ej sällan överlistar de vuxna som just tänker som du. Ett yngre barn är en produkt av sin omgivning och den eventuella desperation den framkallar och som barnet måste anpassa sig till.
Citera
2017-05-04, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Innan jag började första klass (7 1/2 år) hade jag åkt polisbil 2 gånger (kanske tre, osäker på den tredje).

1: Efterlysning, två barn försvunna, (kompisens morsa rapporterade oss som saknade) men polisen hittade oss 2 mil hemifrån, vi var på upptäcktsfärd, inget konstigt med det tyckte vi.

2: Stöld av hänglås på nybyggen i stan, på morgnarna så knäppte byggarbetarna upp alla hänglås runt kvarteret och lät de hänga kvar "oknäppta" och vi snorungar tog de låsen, (varför vi snodde dom har jag fortfarande inte förstått). Hursom, en morgon tog polisen oss på bar gärning men alla andra lyckades springa ifrån dom men inte jag då jag var minst. Åkte alltså dit på det men polisen var jättetrevliga.

3: Vi hade kommit över en ask tändstickor och polis och brandmän fick komma och släcka/fixa berget vi fjuttat på, men minns inte riktigt exakt vad som hände annat än att polisen var där.

Att jag själv minns detaljer från den åldern (idag 52 år gammal) betyder inte att alla andra gör det!

Absolut inte!

Vet att jag är j-vligt skärpt, hör jag själv till skaran med mycket gott minne, förmodligen få förunnat, vet massor av folk som knappt ens minns vad de gjorde igår!

Klart man kommer ihåg och en ostörd 7-åring borde komma ihåg, men efter 31 förhör i frågan, då ligger falska minnen nära till hands. det är ju det som är det svåra här, ljuger han, eller kommer han inte ihåg, eller har han fragment som kommer från förhören eller tom från verkligheten. vad han kommer ihåg eller inte säger i detta fall inte så mycket om vad som verkligen hände, han kan vara övertygad om att han gjort det men inte gjort det.
Citera
2017-05-04, 18:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
Framgår det om man lade kraft på att undersöka andra personer, kollade man alibin?
Eller bestämde man sig direkt för att pojkarna var mördarna, och fokuserade enbart på dem, med alla dessa nedbrytande förhör. Med starkt stöd av psykologen Christiansson?

Både Christiansson och polisbefälet hade mycket att vinna på att "avslöja" pojkarna. Saken var en sensation, psykologen blir ännu mer berömd, polisbefälet en hyllad kändis som får synas i tidningarna och göra ett eget "Sommar"program.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in