2017-05-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Å andra sidan finns inget som talar för att de gjort det heller. hade man pressat andra barn skulle de erkänt med.

Nja, det vet vi ju inte än. Det kan vara så att det framkommit information i förhören som endast någon som kan ha känt till vad som hänt Kevin kunnat veta. Jag vill minnas att hon förhörsledaren hintade om att det var så. Något har nämnts i tråden om att pojkarna hade kommit hem den dagen med blöta kläder vilket ju är anmärkningsvärt. I P3-dokumentären har jag för mig att det var deras egen anhörig (förälder?) som först fattade misstankar och själv anmälde dem till polisen. Det är ju också anmärkningsvärt isf. Vi får väl se vad man har att komma med i del 2 och 3..
Citera
2017-05-04, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Och det kom du på nu?

Efter x antal mer eller mindre yviga inlägg om teknisk bevisning, psykologi och vetenskapen om hur minnet fungerar...;0)

Är det du, Sven...;0)

Finns vissa nicks här inne som verkar måna om pojkarnas skuld...att den riktiga GM skulle hänga på FB är ingen lågoddsare....
Citera
2017-05-04, 16:50
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Den tekniska bevisningen är oavsett GM lika obefintlig. Därav kan man bara spekulera i vem/ vilka som mördade honom.
När man i reportaget frågade efter teknisk bevisning svarade polisen att ja, det fanns ett, man hade hittat den pinne som varit det troliga vapnet. På den fanns många fingeravtryck, men inget av dem var från pojkarna.
Så var det med det "tekniska beviset".
Citera
2017-05-04, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
trodde jag skulle spy av avsky när pappan och sönerna sa nått om att dom kan ju aldrig leva ett normalt liv nu? och vem av kevins föräldrar kan det då...

Men för i helvete! Fattar du inte att dessa killar också är offer om de är oskyldiga, vilket de med största sannolikhet är. Eller tycker du att random person ska få ta ansvar för vad någon annan gjort även om denne random person är oskyldig?
Citera
2017-05-04, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Nja, det vet vi ju inte än. Det kan vara så att det framkommit information i förhören som endast någon som kan ha känt till vad som hänt Kevin kunnat veta. Jag vill minnas att hon förhörsledaren hintade om att det var så. Något har nämnts i tråden om att pojkarna hade kommit hem den dagen med blöta kläder vilket ju är anmärkningsvärt. I P3-dokumentären har jag för mig att det var deras egen anhörig (förälder?) som först fattade misstankar och själv anmälde dem till polisen. Det är ju också anmärkningsvärt isf. Vi får väl se vad man har att komma med i del 2 och 3..

De har minst sett kroppen, det är uppenbart, och där ställer DJ inga frågor. och det finns ett tidsfönster som binder dem till platsen. men ingen direkt teknisk bevisning.
Citera
2017-05-04, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
När man i reportaget frågade efter teknisk bevisning svarade polisen att ja, det fanns ett, man hade hittat den pinne som varit det troliga vapnet. På den fanns många fingeravtryck, men inget av dem var från pojkarna.
Så var det med det "tekniska beviset".

fattar inte att man inte dna-testat. om pinnen tryckts mot halsen, då finns dna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy
Och det kom du på nu?

Efter x antal mer eller mindre yviga inlägg om teknisk bevisning, psykologi och vetenskapen om hur minnet fungerar...;0)

Är det du, Sven...;0)

Kolla användarens tidigare inlägg så ser du att det bara är trams. Hade det funnits någon sanning i de hade han skrivit det för längesen.
Finns gott om såna där rykten kring mordet, finns hur många som helst om Kevins pappa t ex.
Citera
Medlem
Beatriceaurores avatar
Nu hörde jag på radion att allt material från händelsen är destruerat. Det finns alltså ingenting kvar av förhörsanteckningar, filmer från förhören med barnen etc.
Enligt radioreportern är det rutin att man förstör material från så gamla fall.
Citera
2017-05-04, 16:56
Medlem
Citat:
SÅC kan inte vara vittne med det står i citationstecken så kanske. Finns inget vittne, möjligen någon som sett dem leka tillsammans. Och här finns att ta på, det finns ett tidsfönster som binder pojkarna till platsen och de har "minst" sett den döda kroppen, detta borde DJ fråga mer om.

Jag är övertygad om att dessa två pojkar var huvudvittnen, men manipulerades till att tro att de mördat. Deras föräldrar kontaktade polisen för att pojkarna sagt att de sett vad som hänt.
Citera
2017-05-04, 16:56
Medlem
Citat:
De har minst sett kroppen, det är uppenbart, och där ställer DJ inga frågor. och det finns ett tidsfönster som binder dem till platsen. men ingen direkt teknisk bevisning.

De blev vittnen till händelsen.
Citera
2017-05-04, 16:59
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Nope, det har du ikke för hjärnan kan inte komma ihåg saker från den tiden. Du tror ha dig sådana bilder, men du vet inte att de är sanna för du har inget att jämföra med. Vi har alla sådana minnen, men de är skapade i efterhand. helt normalt, inget konstigt, hjärnan fun

http://illvet.se/manniskan/hjarnan/minne/minnen-stammer-det-att-man-inte-minns-nagot-fran-innan-man-var-4-ar

Är du medveten om att den äldre brodern var sju år gammal? Du verkar ha sniffat sönder din hjärna med lim under årens lopp, men det finns det inget som talar för att han har gjort. Det är inget kontroversiellt med att kunna plantera falska händelseförlopp hos barn, men i det här fallet handlar det om att han säger att han inte minns något alls av själva dådet, alltså avsaknaden av själva händelseförloppet. Det är något helt annat och inte trovärdigt. Begriper du inte skillnaden?
Citera
2017-05-04, 16:59
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Kolla användarens tidigare inlägg så ser du att det bara är trams. Hade det funnits någon sanning i de hade han skrivit det för längesen.
Finns gott om såna där rykten kring mordet, finns hur många som helst om Kevins pappa t ex.
Det är många inlägg här, och massor med material som man inte hinner läsa.
Vad, kortfattat, är sagt om Kevins pappa? Vilken sorts person var han? Lever han idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in