2017-05-04, 15:41
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fistula
det finns väl ingenting som talar för att de är skyldiga heller?

Caligula håller tyvärr på att sabotera tråden fullständigt med sina obstinata och oinformerade inlägg. låt mig förstå rätt: enligt din logik kan minnen inte förändras eller skapas (det verkar på dig som att man inte ens kan påverka en femåring eller sjuåring i nån riktning???). jag antar att du anser att Quick är skyldig till alla mord han varit anklagad för? samt att obducenten och allmänläkaren mördade, våldtog, och styckade Da Costa? i det första fallet var det Quicks minnen som låg till grund för åtalet, och i det senare en liten flickas minnen. dessa kan alltså inte ha varit fel? eller?

Varför drar du inte tomas Quick-fallet? ungefär som att det är svaret på allt?

Minnen kan inte skapas som ni har läst på någon obskyr flashbacksida... Herregud. Inte på det sättet som ni vill påstå. Man kan absolut få fram ett falskt erkännande vilket är en jävla skillnad mot att skapa ett minne era jävla pajasar.

Ska man tro som ni gör så finns det fan ingenting man kan tro på. DOM kanske inte ens har blivit förhörda då? Måste vara ett skapat minne. deras pappa är inte deras utan deras mamma som egentligen är en utomjording. jisses.

Om du nu refererar till tomas Quick och minnen så fick han ganska så tunga droger vilket jag får anta att man inte gav till en 7 åring? Samt att när han nyktrade till så återkom minnena.

Bröderna ljuger och det grundar jag på att dom påstår inte riktigt säkra ifall dom mördat Kevin eller inte! OBS!! mördat eller inte!! Samtidigt som dom kmmer ihåg förhören.

Hade dom inte mördat så hade dom sagt nej nu i nutid som vilken fullkomligt normal vuxen som helst som inte mördat någon!! Två stycken kan väl för fan inte vara tveksamma??! Eller hur tänker ni egentligen? Nu verkar det dessutom som att dom kanske har skrutit om morden på fyllan. Obs verkar som kanske eventuellt. Men det är ju troligt och faktiskt enda förklaringen till varför dom använder sig av som att dom är osäkra på om dom verkligen gjort det eller inte. Det tyder ju på att dom sagt till fler personer att dom är skyldiga.
Citera
2017-05-04, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ledsen att behöva säga det min käre adelsman som hänger på flashback och leker viktig. Men jubelåsnan är du.

Han säger inte att han inte kommer ihåg. Spola till slutet så säger dom att dom är osäkra på om det var dom som mördade Kevin. Nu har vi ju dessutom fått svaret på varför dom inte bara säger "nej vi mördade inte Kevin". Dom har förmodligen skrutit om det för sina vänner på fyllan. Det förvånar mig inte. Hoppas fler kliver fram och någon som kan bekräfta att så är fallet så inte såna här avskum kommer undan med sånt här tack vare lättlurade spånkoppar som JOhanElias.

Du tar barnens minne för givet, men litar på en halvfigur på FB som påstår saker och vars IQ uppvisar stora likheter med ditt eget....de är osäkra för att de kommer inte ihåg, men alla säger att de gjort det sedan de var barn. Hur fan ska de kunna hålla reda på vad som är sanning och fantasi då? Ett barn kan inte det. plantering av falska minnen, inkl grova övergrepp finns bevisat i många sammanhang, inkl TQ. Då måste förstå att hjärnan inte fungerar på det sätt som du tror utan på det sätt som jag vet. Därav att du tvättar bilar och jag tjänar 100 papp i månaden.
Citera
2017-05-04, 15:42
Bannlyst
Citat:
Dina fem smiley gubbar och en face palm har definitivt övertygat honom. Så du vet alltså bättre än personen själv vad han minns? Du måste ju slå alla rekord snart.

Kan du ta en bild med en kamera som inte fungerar?
Citera
2017-05-04, 15:45
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
har du några som helst belägg för det du skriver nu? jag tvivlar på det?

Inte mer än att någon dök in i tråden och påstod att Robin, specifikt Robin, erkände 9 av 10 ggr på fyllan att han mördat Kevin för att sen inte komma ihåg i nyktert tillstånd. Du får leta upp personen själv. Men det låter rimligt att så har skett och det vore fint om det gick att få bekräftat på nåt sätt.
Citera
2017-05-04, 15:48
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Du tar barnens minne för givet, men litar på en halvfigur på FB som påstår saker och vars IQ uppvisar stora likheter med ditt eget....de är osäkra för att de kommer inte ihåg, men alla säger att de gjort det sedan de var barn. Hur fan ska de kunna hålla reda på vad som är sanning och fantasi då? Ett barn kan inte det. plantering av falska minnen, inkl grova övergrepp finns bevisat i många sammanhang, inkl TQ. Då måste förstå att hjärnan inte fungerar på det sätt som du tror utan på det sätt som jag vet. Därav att du tvättar bilar och jag tjänar 100 papp i månaden.

Jag får anta att en människa är en människa? eller? Förmodligen fungerar fb-killens minne likadant som ditt, mitt och brödernas trots att dom varigt med på TV!

fast det är klart i din hjärna så är vi olika skapta. Somliga för att åka rostig Op.. förlåt Mercedes och andra för att putsa den.

Jag kan givetvis bara referera till andra människors huvud utifrån mitt. Jag kan mycket väl skilja på fantasi och verklighet och kunde även göra det som barn. Men jag börjar förstå att du nog inte riktigt kan det ... i din Mercedes.
Citera
2017-05-04, 15:50
Bannlyst
Citat:
Varför drar du inte tomas Quick-fallet? ungefär som att det är svaret på allt?

Minnen kan inte skapas som ni har läst på någon obskyr flashbacksida... Herregud. Inte på det sättet som ni vill påstå. Man kan absolut få fram ett falskt erkännande vilket är en jävla skillnad mot att skapa ett minne era jävla pajasar.

Ska man tro som ni gör så finns det fan ingenting man kan tro på. DOM kanske inte ens har blivit förhörda då? Måste vara ett skapat minne. deras pappa är inte deras utan deras mamma som egentligen är en utomjording. jisses.

Om du nu refererar till tomas Quick och minnen så fick han ganska så tunga droger vilket jag får anta att man inte gav till en 7 åring? Samt att när han nyktrade till så återkom minnena.

Bröderna ljuger och det grundar jag på att dom påstår inte riktigt säkra ifall dom mördat Kevin eller inte! OBS!! mördat eller inte!! Samtidigt som dom kmmer ihåg förhören.

Hade dom inte mördat så hade dom sagt nej nu i nutid som vilken fullkomligt normal vuxen som helst som inte mördat någon!! Två stycken kan väl för fan inte vara tveksamma??! Eller hur tänker ni egentligen? Nu verkar det dessutom som att dom kanske har skrutit om morden på fyllan. Obs verkar som kanske eventuellt. Men det är ju troligt och faktiskt enda förklaringen till varför dom använder sig av som att dom är osäkra på om dom verkligen gjort det eller inte. Det tyder ju på att dom sagt till fler personer att dom är skyldiga.

Fattar du ännu inte att förhören i sig blurrat deras minnen avseende om de gjort det eller inte. Hur kan man komma ihåg det man inte kommer ihåg? Hur VET du att du inte mördade Kevin bara för att du inte kommer ihåg det? De VET att de INTE kommer ihåg det, det är vad de säger i alla fall. kan de ljuga? Absolut. Kan de tro att de gjort det pga vad andra sagt. definitivt. du måste låta dina hjärnceller pröva att koppla lite olika för att få perspektiv, inte bara bilar, brudar och bärs.
Citera
2017-05-04, 15:52
Bannlyst
Citat:
hade man fyrat av alla stora vapen i första avsnittet hade ingen brytt sig om att kolla resten av dokumentärserien, plus att det hade blivit extremt rörigt. det tycker jag är enkelt att förstå. du ska få se, det kommer mera.

om man vill ha fram sanningen, då tar man upp saker som har bäring på det. Inget i programmet har det egentligen. Den kontext som frågorna ställs i är viktigt, och jag tror ingen av de intervjuade visste riktigt denna kontext. och ingen är påläst.
Citera
2017-05-04, 15:59
Bannlyst
Citat:
Jag får anta att en människa är en människa? eller? Förmodligen fungerar fb-killens minne likadant som ditt, mitt och brödernas trots att dom varigt med på TV!

fast det är klart i din hjärna så är vi olika skapta. Somliga för att åka rostig Op.. förlåt Mercedes och andra för att putsa den.

Jag kan givetvis bara referera till andra människors huvud utifrån mitt. Jag kan mycket väl skilja på fantasi och verklighet och kunde även göra det som barn. Men jag börjar förstå att du nog inte riktigt kan det ... i din Mercedes.

Man kommer inte ihåg saker från två år, man inbillar sig det, man bygger en minnesbild senare i livet som man tror är sann. Helt normalt. Det är skillnad på att komma ihåg och komma ihåg rätt.... Du var alltså inte som alla andra barn och blandade fantasi och verklighet. Du var ett unikum och det kan jag hålla med om har hållit i sig i vuxen ålder för du fantiserar inte, du tror på dumheterna som din arbetarklasshjärna tar fram
Citera
2017-05-04, 16:02
Medlem
Lost-Souls avatar
Kan någon förklara lite snabbt varför detta fall kommit i ljuset igen? Vad för nytt har framkommit?
Citera
2017-05-04, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Kan någon förklara lite snabbt varför detta fall kommit i ljuset igen? Vad för nytt har framkommit?

Att två barn anklagas för mord baserat på mkt tunna bevis, i praktiken bara ett "erkännande". Men egentligen är det inte så mycket nytt mer än vissa omständigheter.
Citera
2017-05-04, 16:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul

DJ har jobbat med detta i fyra år och hans journalistiska drivkraft är att hitta brister i rättsapparaten. Det här är ett uppseendeväckande fall, vilket naturligtvis drar intresse till sig.
Citera
2017-05-04, 16:08
Medlem
Undra vad Kevins anhöriga tycker om allt det här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in