2017-05-04, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu har jag sett hela dokumentären och det kändes väl som en gäspning. Ingenting talar ju heller för att pojkarna skulle vara oskyldiga. Deras berättelser som små var sannolikt rätt detaljerade på ett sätt som var svårt att förklara annars.

Ska bli intressant att se fortsättningen.

Det utgår du ifrån bara så där? För att det aldrig begås några fel eller varför tror du det?
OK vi får väl se fortsättningen först.
Citera
2017-05-04, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Ditt bästa argument mot mig är att jag är tom i pannloben (ett ord som jag lärde dig), att jag lever i djungeln och att du åker Mercedes och har en hel stab med arbetare.

Inget av ovanstående är givetvis sant. Jag sitter ju här och skriver vilket är en ganska så avancerad uppgift för någon med tom pannlob. Du åker förmodligen någon gammal smutsig Opel från tidigt 90-tal som knappt går igenom besiktningen. Din stab av arbetare är din docksamling som du samlat på dig under dina trötta, överviktiga 40 år. Du tro förmodligen även att någon avlyssnar din telefon, ett tecken på sinnessjukdom.

Att du inte finner det märkligt att dom då skulle komma ihåg sin känslor från ett förhör men inte huruvida dom faktiskt mördat någon är ju lite av ett mysterium. Förmodligen har det blivit personligt för dig så du nästan bajsar i byxan och tappar tupén av raseri varje gång jag skriver något som du själv ville vara först med.

Bröderna är skyldiga och det är polisiärt uppklarat som den riktige GW skulle ha sagt.

Men proletär-Jocke...de säger att de inte kommer ihåg att de gjort det. som jag frågade innan, hur kommer man ihåg det man inte kommer ihåg...kommer du ihåg allt du inte gjorde som barn. Du är faktiskt en jubelåsna av den högre skolan, saknar även parietal, temporal och occipitallob.
Citera
2017-05-04, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
De flesta har tydliga minnen från 3 års ålder. Jag har själv mina första minnen från när jag var två år.

Haha, nej det har du inte

du har sett kort på din tvåårsdag och sedan tror du att du kommer ihåg. Klassiker.
Citera
2017-05-04, 15:23
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppepi
Efter det första avsnittet är väl ingenting klarare än förut !

Känns lite konstigt att göra en hel dokumentär utan att ha haft tillgång till FUP ( har jag fattat det rätt ? ).
Alla intervjuer nu blir ju liksom också fragmentariska, tagna ur 19 år gamla minnen.

Men han är skicklig Josefsson. Som när han i ingressen ringer upp pappan och med lidelsefull röst säger: - Jag har egentligen bara en fråga...är man verkligen helt säker på att pojkarna gjorde det här ?

Sorgligt och väldigt märkligt fall i alla avseenden.
DJ och hans team har läst FUP, men programmet är uppbyggt kronologiskt. Man tar upp de tvivel som gjort att man börjat gräva från det man fick tipset. Man närmade sig familjen och fick deras förtroende och fick dem att efter snart 20 år ställa upp. Detta är naturligtvis en journalistisk fjäder i hatten. Intervjuerna med poliserna förstärker tvivlen.
När programmet slutligen klipps ihop har man alla fakta på bordet, men de presenteras i den ordningen de grävdes fram
Citera
2017-05-04, 15:26
Medlem
Kan ju undra vad för folk som hotar dom nuförtiden? Dom var ju små barn.

Dom kommer säkert få sin upprättelse pga brist på bevis. Sen kommer utredningen öppnas igen. Kommer att kosta miljoner.

Har verkligen GW aldrig sagt nåt om detta brott? Aldrig??
Citera
2017-05-04, 15:28
Medlem
Brottslingar minns aldrig per definition vad dom har gjort och dessutom så brukar alla brottsligar neka till sin brottsliga handling per definition ända tills dom överbevisas och Kevin-fallet är nog inget undantag i detta avseendet.
Citera
2017-05-04, 15:29
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Men proletär-Jocke...de säger att de inte kommer ihåg att de gjort det. som jag frågade innan, hur kommer man ihåg det man inte kommer ihåg...kommer du ihåg allt du inte gjorde som barn. Du är faktiskt en jubelåsna av den högre skolan, saknar även parietal, temporal och occipitallob.

Ledsen att behöva säga det min käre adelsman som hänger på flashback och leker viktig. Men jubelåsnan är du.

Han säger inte att han inte kommer ihåg. Spola till slutet så säger dom att dom är osäkra på om det var dom som mördade Kevin. Nu har vi ju dessutom fått svaret på varför dom inte bara säger "nej vi mördade inte Kevin". Dom har förmodligen skrutit om det för sina vänner på fyllan. Det förvånar mig inte. Hoppas fler kliver fram och någon som kan bekräfta att så är fallet så inte såna här avskum kommer undan med sånt här tack vare lättlurade spånkoppar som JOhanElias.
Citera
2017-05-04, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
DJ och hans team har läst FUP, men programmet är uppbyggt kronologiskt. Man tar upp de tvivel som gjort att man börjat gräva från det man fick tipset. Man närmade sig familjen och fick deras förtroende och fick dem att efter snart 20 år ställa upp. Detta är naturligtvis en journalistisk fjäder i hatten. Intervjuerna med poliserna förstärker tvivlen.
När programmet slutligen klipps ihop har man alla fakta på bordet, men de presenteras i den ordningen de grävdes fram

tycker det är tunt hittils, tror inte det finns så mycket mer, då hade man sagt det. blir nog mycket känslodravel. polisernas utsagor är bara några sekunder korta och de vet inte vad de tyckte för 18 år sedan. vad som sägs idag är irrellevant. DJ får plocka fram fakta och FUP och konkretisera, inte en massa emotionellt dravel.
Citera
2017-05-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu har jag sett hela dokumentären och det kändes väl som en gäspning. Ingenting talar ju heller för att pojkarna skulle vara oskyldiga. Deras berättelser som små var sannolikt rätt detaljerade på ett sätt som var svårt att förklara annars.

Ska bli intressant att se fortsättningen.

det finns väl ingenting som talar för att de är skyldiga heller?

Caligula håller tyvärr på att sabotera tråden fullständigt med sina obstinata och oinformerade inlägg. låt mig förstå rätt: enligt din logik kan minnen inte förändras eller skapas (det verkar på dig som att man inte ens kan påverka en femåring eller sjuåring i nån riktning???). jag antar att du anser att Quick är skyldig till alla mord han varit anklagad för? samt att obducenten och allmänläkaren mördade, våldtog, och styckade Da Costa? i det första fallet var det Quicks minnen som låg till grund för åtalet, och i det senare en liten flickas minnen. dessa kan alltså inte ha varit fel? eller?
Citera
2017-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf

Ja man får följa det från början. Gediget gjort, bra att man får börja fundera själv steg för steg. Intervjuerna med poliserna stärker tvivlen, både dem som börjar prata om sina tvivel nästan direkt, som det här med pinnen, men också hon som ledde förhören, hon verkar ju ganska vag alltså.
Nog har de läst FUP, men jag tycker att det är bra att de tar det ordentligt bit för bit.
Citera
2017-05-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Dom har förmodligen skrutit om det för sina vänner på fyllan. Det förvånar mig inte.

har du några som helst belägg för det du skriver nu? jag tvivlar på det?
Citera
2017-05-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
tycker det är tunt hittils, tror inte det finns så mycket mer, då hade man sagt det. blir nog mycket känslodravel. polisernas utsagor är bara några sekunder korta och de vet inte vad de tyckte för 18 år sedan. vad som sägs idag är irrellevant. DJ får plocka fram fakta och FUP och konkretisera, inte en massa emotionellt dravel.

hade man fyrat av alla stora vapen i första avsnittet hade ingen brytt sig om att kolla resten av dokumentärserien, plus att det hade blivit extremt rörigt. det tycker jag är enkelt att förstå. du ska få se, det kommer mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in