2017-05-03, 22:26
Medlem
Jag är bara inne på tredje delen av fupen. Skumläser igenom allt och fastnar för lite saker. Är just nu på alla förhören.

Min första tanke är att pappan har blivit störd i sitt spelande, därav har misshandlat barnet. Mamman vet att han misshandlar barnet men av någon anledning så blundar hon för det och låtsats att allt är bra. Varför fotar man annars så som hon gjort ?
Citera
2017-05-03, 22:30
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kongeroa
Jag tycker tvärtemot dig att om man själv farit illa som barn som är man mycket mer mån om sitt barn, om sitt barns behov. Barnet går före allt annat!

Ja, man skulle kunna tycka att det skulle fungera så. Men oftast gör det inte det. Människor som farit illa som barn, kan ha de finaste planer, drömmar och förutsatser för hur deras egna barn ska få det. Men tyvärr tar de gamla, inlärda mönstren ofta över... Det kallas för "det sociala arvet".

Det bästa sättet att bli en bra mamma är att ha haft en bra mamma, och det ÄR tyvärr så...
Citera
2017-05-03, 22:39
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Jag är bara inne på tredje delen av fupen. Skumläser igenom allt och fastnar för lite saker. Är just nu på alla förhören.

Min första tanke är att pappan har blivit störd i sitt spelande, därav har misshandlat barnet. Mamman vet att han misshandlar barnet men av någon anledning så blundar hon för det och låtsats att allt är bra. Varför fotar man annars så som hon gjort ?

Ja, det ligger nära till hands att tänka så. Det överdrivna fotograferandet av lilla Hayley i diverse fina utstyrslar är kanske bara en fasad. Eller en kompensation.
Citera
2017-05-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, det ligger nära till hands att tänka så. Det överdrivna fotograferandet av lilla Hayley i diverse fina utstyrslar är kanske bara en fasad. Eller en kompensation.

Man ser blåmärkena på originalfotona i fupen. Dem på instagram är tagna från andra sidan och har filter på sig för att döljas
Citera
2017-05-03, 22:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrow
Man ser blåmärkena på originalfotona i fupen. Dem på instagram är tagna från andra sidan och har filter på sig för att döljas

Vad vidrigt. Vet om jag orkar fortsätta läsa FUP. Ett litet liv kom till världen bara för att torteras under fyra veckor.
Citera
2017-05-03, 22:47
Medlem
Skummat igenom mycket av materialet. Får känslan att pappan har varit för hårdhänt med flickan, mamman har nog inte gjort någonting utan blundat och hoppas på det hon har märkt har haft naturliga förklaringar..
helt enkelt var mamman rädd för sanningen
Citera
2017-05-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbly
Skummat igenom mycket av materialet. Får känslan att pappan har varit för hårdhänt med flickan, mamman har nog inte gjort någonting utan blundat och hoppas på det hon har märkt har haft naturliga förklaringar..

Exakt min tanke också. Dock tror jag att pappan misshandlat henne medvetet.
Citera
2017-05-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vad vidrigt. Vet om jag orkar fortsätta läsa FUP. Ett litet liv kom till världen bara för att torteras under fyra veckor.

Det är riktigt jobbigt, men jag läser för att försöka förstå. Förstå hur någon kan göra en sådan här sak 😞
Citera
2017-05-03, 23:03
Medlem
På mammans Facebook pågår diskussionerna för fullt. Har själv inte läst FUP, men nån har lagt upp en bild ur FUP ifrån mammans mobil (Erikas). På den ser man Hailey sittande i en bilstol och den bilden är oredigerad...babyn är full av gröna, röda och gula blåmärken på kinden (skador av olika ålder) så mamman kan absolut inte varit ovetande, i så fall är hon ju blind. Det är ingen tvekan om att det sitter ett svårt skadat barn i stolen

Någon har också kommenterat på Facebook att hon före Haileys död tog hand om parets hund och vovven var visst svårt strykrädd så det här paret skulle aldrig haft barn öht.

Folk har också lagt upp läkarutlåtande ur FUP där det står att Hailey saknar tungbenet. Stackaren är ju för fan massakrerad av sina egna föräldrar. Helt fruktansvärt. Inte konstigt att hon dog så ung
Citera
2017-05-03, 23:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
På mammans Facebook pågår diskussionerna för fullt. Har själv inte läst FUP, men nån har lagt upp en bild ur FUP ifrån mammans mobil (Erikas). På den ser man Hailey sittande i en bilstol och den bilden är oredigerad...babyn är full av gröna, röda och gula blåmärken på kinden (skador av olika ålder) så mamman kan absolut inte varit ovetande, i så fall är hon ju blind. Det är ingen tvekan om att det sitter ett svårt skadat barn i stolen

Konstigt att inte vänner/bekanta/anhöriga såg alla dessa blåmärken och anmälde, då hade flickan kanske levt idag
Citera
2017-05-04, 00:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbly

Man kan ju fråga sig om pappan har misshandlat eller hotat mamman också, tycker hon ser ganska olycklig ut på bilderna.
Citera
2017-05-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Man kan ju fråga sig om pappan har misshandlat eller hotat mamman också, tycker hon ser ganska olycklig ut på bilderna.

Läst FUP. Tjejen är skyldig så det skriker om det, men verkar intala sig själv att hon inte är det. Fadern, möjligtvis. Om inte så är han indirekt medskyldig genom att inte märka vad som händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in