2017-05-04, 14:29
Medlem
bpjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Nej,inte i domstol/rättväsendet,men kan ge svar till både oss tittare,de anhöriga till stackars Kevin och till den naive journalisten.

Det enda som nu kan ge några tillförlitliga svar är teknisk bevisning som binder någon till mordet. Och det skulle förvåna mig om så sker.
Citera
2017-05-04, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bpjan
Det här är viktigt, och ett av de största frågetecknen. Det känns inte helt logiskt att två små barn skulle förflytta en kropp från den där stugan(?) till en lastpall vid vattnet. Som du är inne på kan man tänka sig att de försökte gömma honom, men då hade de väl inte avslöjat det direkt? Dessutom är det oklart hur själva förflyttningen gått till, släpspår saknas.

kanske om den äldre gjorde det och det är den yngre som skvallrar. men det är överhuvudtaget ologiskt att de reflekterar över att gömma kroppen, verkar mer vuxet ärn barn. de säger att de släpat honom, släpspår saknas, men kanse att de kan bära utan att kroppen går i backen. låter osannolikt dock.

Även det här med blöta kläder är viktigt, var kläderna blöta nere på byxorna, då var de nere vid vattnet. och för att lägga kroppen på pallen då måste de klivit på pallen och då sjunker den ner. Borde vara lätt att ramla då. Frågan är hur armar och ben låg när kroppen hittades, jag får mer intrycket att kroppen burits i famnen ner (=mer vuxen) och lagts på "display"= sexualmord= borde skett mer liknade händelser.
Citera
2017-05-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmychrist
Nej, det ger inga svar. Sånt skit höll Aschberg på med i TV3 och det var båg redan då.

Okej,fel av mig då. Sett för mkt dr Phil med pålitliga lögndektektorer.
Citera
2017-05-04, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Det är väl inte heller sannolikt att en vuxen mördare slänger kroppen på en lastpall i vattnet.

varför skulle barnen gömma kroppen alls? det var inte så att pallen var särskilt gömd. Jag undrar om man inte fått det fel, fyndplatsen kan nog vara brottsplatsen. Pedofilen inleder något uppe vid uthuset och sedan går de ner till pallen. Oerhör märkligt att polisen inte bums började leta sandaler och strumpa som inte var med då kroppen kom in.
Citera
2017-05-04, 14:36
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nej. Barnen har gjort det. Sen försökte man dölja brottet genom att säga att man hittat kroppen där till sin pappa som, om jag förstått det hela rätt inte sa något, försökte mörka allt.

Jag kommer snart att rapportera dig för KFK. Du förstör en intressant tråd med dina debila inlägg.
Citera
2017-05-04, 14:38
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag kommer snart att rapportera dig för KFK. Du förstör en intressant tråd med dina debila inlägg.

Ja just dt man måste tycka som du? har du någon form av diagnos?

Minneskonstnären JohanElias kan ju förklara hur bröderna kan så målande beskriva hur dom blev förhörda av polisen? Antar att minnet fungerar bättre när man blir förhörd än när man mördar någon?
Citera
2017-05-04, 14:39
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
varför skulle barnen gömma kroppen alls? det var inte så att pallen var särskilt gömd. Jag undrar om man inte fått det fel, fyndplatsen kan nog vara brottsplatsen. Pedofilen inleder något uppe vid uthuset och sedan går de ner till pallen. Oerhör märkligt att polisen inte bums började leta sandaler och strumpa som inte var med då kroppen kom in.

Barn tänker inte riktigt som vuxna. Vem vet hur dom resonerar i sådan situation?
Citera
2017-05-04, 14:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Du behöver inte dela mina åsikter men du förstör tråden, punkt slut.

Citat:
Minneskonstnären JohanElias kan ju förklara hur bröderna kan så målande beskriva hur dom blev förhörda av polisen? Antar att minnet fungerar bättre när man blir förhörd än när man mördar någon?

Målande? Har du verkligen sett programmet?
Citera
2017-05-04, 14:41
Medlem
Godzilla3s avatar
Någon som sitter på en gammal länk till en fungerande ljudfil för P3 Dokumentär - Mordet på Kevin? Vill gärna lyssna på det igen, men den är tyvärr nedtagen på deras egna sida: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/626012?programid=2519

"P3 Dokumentär om fallet Kevin gjordes 2015. Det har under våren 2017 framkommit nya uppgifter i fallet som gör att vi valt att avpublicera dokumentären. Vi fortsätter att följa utvecklingen."
Citera
2017-05-04, 14:46
Bannlyst
Citat:

Associerat med emotionell stress, då kommer man ihåg bättre. men speciellt målande var det inte. Det du säger talar för att de inte gjort det, då de inte kommer ihåg det...överansträng inte arbetarklasshjärnan, spara hjärnceller och energi till att tvätta min mercedes. Doppa tvättsvampen i spannen och gnugga kräver sin tribut av arbetarklasshjärnan.
Citera
2017-05-04, 14:48
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du behöver inte dela mina åsikter men du förstör tråden, punkt slut.

Målande? Har du verkligen sett programmet?

Ja jag ser deet nu för andra gången. han beskriver hur han kände sig tvungen till att säga så som dom vuxna sa, hur rädd han var osv har du något vettigt att tillägga?

Nå JohanElias, hur kan dom i exakt samma ålder komma ihåg förhören så målande men inte ifall dom mördat en människa? Märkligt märkligt.
Citera
2017-05-04, 14:51
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanElias
Associerat med emotionell stress, då kommer man ihåg bättre. men speciellt målande var det inte. Det du säger talar för att de inte gjort det, då de inte kommer ihåg det...överansträng inte arbetarklasshjärnan, spara hjärnceller och energi till att tvätta min mercedes. Doppa tvättsvampen i spannen och gnugga kräver sin tribut av arbetarklasshjärnan.

Nej men det talar för att dina adliga kunskaper om hur minnet fungerar inte riktigt verkar stämma in på dessa två då dom verkar ha haft ett väl utvecklat långtidsminne. Alltså borde lillebror ha kunnat säga "nej vi mördade inte Kevin det var påhittat för att tillfredsställa förhörsledarna". Men det kanske han har glömt? Som du själv säger så kommer dom heller inte ihåg hur dom hittat kroppen och berättat det för sin pappa? Märklig märkligt. Verkar som att din hjärna har skrumpnat av för mycket dieselångor? För övrigt mest bönder som kör Merca.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in