2017-05-03, 14:46
Medlem
a.e.gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Kanske skulle ett byte rakt av med huvudtränaren i AIK funka? Det ser ju ut att behövas lite nya idéer även i Solna
Nej nej. Vi invaggar er och deltagarlagen i en falsk trygghet i att vi är skit för att senare explodera i fotbollsglädje och briljans framåt hösten. Det blir guld i år.

Det är sedan gammalt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-05-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vi bör börja leta efter en ersättare nu, men låta Jörgen sitta kvar kontraktet ut, säsongen kommer bli likt 2012, dvs skit, dags att börja tänka på 2018, och det första steget är att hitta en vettig ersättare till Jörgen, brakar det ännu mer åt skogen kan vi t ex ta in Thomas Olsson från akademin medans Jörgen får göra annat under resterande kontraktstid.

En förlängning med Jörgen skulle vara minst lika skruvad som när DIF förlängde med Pelle Olsson.

Edit: Med ovanstående menar jag med andra ord att det inte får bli några jävla Stockholmsfasoner, med allmänt kaos, sitt ner i båten och ta det lugnt, börja jobba på att hitta en ersättare som kan ta över när hans kontrakt är över.

Om ett par v har ni Henrik Larsson i båset. Minns var ni läste det först
Citera
2017-05-03, 16:52
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Skönt med detta tydliggörande.

Hur ser det ut för Ojala och Farnerud inför fredagens match?
Citera
2017-05-03, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur ser det ut för Ojala och Farnerud inför fredagens match?

Jag vet faktiskt inte, jag har inte hört någonting. Inte om Wahlström heller. Det finns verkligen ingen naturlig mittback bredvid Engström. Och det känns inte som att vi har någon från U-19 heller som skulle klara klivet nu. Det finns bara två tänkbara spelare som skulle kunna vikariera och det är Friberg eller Berggren. Känns sådär...
Citera
2017-05-03, 17:26
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Om ett par v har ni Henrik Larsson i båset. Minns var ni läste det först

Har Bojanic käkat för mycket pizza i Östersund?

Han var ju inte med i truppen igår:
Citera
2017-05-03, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har Bojanic käkat för mycket pizza i Östersund?

Han var ju inte med i truppen igår:

Ärligt... Han har ju knappt varit med denna säsongen. Ett mycket konstigt lån av Potter måste jag säga. Jag tror Bojanic lider av att inte spela matcher kontinuerligt och hoppas att han till sommaren lånas ut ytterligare en gång (om det går för regler?) och hjälper sitt kära Öster upp i allsvenskan. Där borde han väl ändå få speltid?
Citera
2017-05-03, 18:18
Medlem
321js avatar
Hej Jörgen, hoppas du mår bra. Du får nog köra med 4-5-1 på bortaplan när det är konstgräs i fortsättningen och sätta in en forward till den sista kvarten.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/lennartsson-dagen-efter-derbyt-jag-har-inte-sovit-mycket/

"- Nej, jag har inte sovit mycket. Jag skulle ljuga om jag säger att jag hade någon större sömn. Man ligger ju och funderar på om det är något man kunde ha gjort annorlunda, säger han."

http://live.fotbolldirekt.se/matchrapport/331822022
Senast redigerad av 321j 2017-05-03 kl. 18:29.
Citera
2017-05-03, 18:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Hej Jörgen, hoppas du mår bra. Du får nog köra med 4-5-1 på bortaplan när det är konstgräs i fortsättningen och sätta in en forward till den sista kvarten.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/lennartsson-dagen-efter-derbyt-jag-har-inte-sovit-mycket/

"- Nej, jag har inte sovit mycket. Jag skulle ljuga om jag säger att jag hade någon större sömn. Man ligger ju och funderar på om det är något man kunde ha gjort annorlunda, säger han."

http://live.fotbolldirekt.se/matchrapport/331822022

Han kommer med största sannolikhet komma fram till slutsatsen att "nej, det är inget man kunde gjort annorlunda". Clueless som han är.

Startar Bjärs, Razak och några till nästa match utan petning eller något så vet jag inte vad jag gör. Men det är givet att inga förändringar kommer att ske. 1-1 mot KFF och Lennartsson kommer vara nöjd med att vi är obesegrade hemma.

Förövrigt helt sjukt att man bekräftar att man förhandlar om en kontraktsförlängning med den här jävla dåråsnan till tränare.

Spyr
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2017-05-03 kl. 18:40.
Citera
2017-05-03, 19:06
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Han kommer med största sannolikhet komma fram till slutsatsen att "nej, det är inget man kunde gjort annorlunda". Clueless som han är.

Startar Bjärs, Razak och några till nästa match utan petning eller något så vet jag inte vad jag gör. Men det är givet att inga förändringar kommer att ske. 1-1 mot KFF och Lennartsson kommer vara nöjd med att vi är obesegrade hemma.

Förövrigt helt sjukt att man bekräftar att man förhandlar om en kontraktsförlängning med den här jävla dåråsnan till tränare.

Spyr

Står man inte upp för sitt lag i motgång ,så behöver man fan inte finnas där i framgång.
Finns inget värre än gnällande medgångssupportrar.

Två självmål på lika många matcher är inget som Lennartsson övat in.
Jag kräver mer jävlar anamma av samtliga spelare och jag tror och hoppas att det kommer.
Ingen spelare ska komma undan förlusten och då menar jag verkligen ingen. Men visst var det lite kul att Eriksson fick pris som matchens lirare. På fel plats dessutom.

Blåvitt kommer igen. Var så säker !!
Citera
2017-05-03, 19:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Står man inte upp för sitt lag i motgång ,så behöver man fan inte finnas där i framgång.
Finns inget värre än gnällande medgångssupportrar.

Två självmål på lika många matcher är inget som Lennartsson övat in.
Jag kräver mer jävlar anamma av samtliga spelare och jag tror och hoppas att det kommer.
Ingen spelare ska komma undan förlusten och då menar jag verkligen ingen. Men visst var det lite kul att Eriksson fick pris som matchens lirare. På fel plats dessutom.

Blåvitt kommer igen. Var så säker !!

Står upp jovisst. Jag går på samtliga matcher jag har möjlighet till. Men har man en tränare som är så klappusel så blir man en aning mindre sugen att gå och stötta honom. Samt om spelarna visar den totala jävla lathet och flathet inför uppgiften kan de inte räkna med att folk ska gå på match efter match och avguda dom.

Spelarnas prestationer är i slutändan JLs ansvar, han misslyckas kapitalt och bör få höra det.

Att släppa in självmål/försvarsmisstag är givetvis inte något man övat in. Däremot är det symptomatiskt att det sker gång på gång när spelet i övrigt också hackar betänkligt. Någonting är spelmässigt genuint ruttet i laget just nu där spelarna mer eller mindre kostnad ser helt jävla vilsna ut.
Citera
2017-05-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Står upp jovisst. Jag går på samtliga matcher jag har möjlighet till. Men har man en tränare som är så klappusel så blir man en aning mindre sugen att gå och stötta honom. Samt om spelarna visar den totala jävla lathet och flathet inför uppgiften kan de inte räkna med att folk ska gå på match efter match och avguda dom.

Spelarnas prestationer är i slutändan JLs ansvar, han misslyckas kapitalt och bör få höra det.

Att släppa in självmål/försvarsmisstag är givetvis inte något man övat in. Däremot är det symptomatiskt att det sker gång på gång när spelet i övrigt också hackar betänkligt. Någonting är spelmässigt genuint ruttet i laget just nu där spelarna mer eller mindre kostnad ser helt jävla vilsna ut.

Det är en viktig del att våga kritisera sin klubb då man anser att den agerar fel. Engagemanget ska vara åt alla håll, sedan ska såklart stödet för tröjan alltid finnas där. Dock inte nödvändigtvis för enskilda spelare, tränare, direktörer osv...
Citera
2017-05-03, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Spelar ingen roll om de så kommer överlägset sist. Att afc spelar allsvenskan 2017 är en stor skandal!

AFCs senaste match under 2000 åskådare
Eskilstuna United-Rosengård idag 2800 åskådare

Damerna regerar i Eskilstuna och med tanke på att assisterande fick sparken för att han ifrågasatte Ryssholm lär Eskilstuna inte gå man ur huse för att stödja herrlaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in