Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Tack för en faktauppgift! Behövs fler sådana när trollen försöker ta över!
Det kommer säkert trollen här att beskriva som att hon är "en asberusad alkoholist och har varit det hela livet".
Om JMs ansträngningar att skända Göran och smutskasta Anki
JM har ju en uppenbar agenda när hon försöker skapa en bild av Göran som en notorisk pedofil som alltid varit gravt alkoholiserad. Anki ska smutskastas och skuldbeläggas på ett liknande sätt. Sanningsvärdet i JMs nedvärderande påståenden om Göran och Anki tror jag är på ungefär samma nivå som de nio, samtliga felaktiga, historier som hon hittills presterat om vad hon gjorde när Göran mördades.
Jag skulle sammanfatta detta som att JM försöker projicera sina djävulska handlingar på andra. Kanske lite mer sofistikerat än vad som är vanligt.
Varje lögn måste följas upp. Undra på att förundersökningen tagit tid!
Var har UF uttalat sig om föräldrarnas alkoholbruk?
Jag har läst igenom UFs vittnesmål igen. Flera har skrivit i tråden om hur UF sagt något om föräldrarnas alkoholbruk. Nu hittar jag det inte. Någon som minns var i förhöret (sid 28-70, Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf) uppgiften finns? Var det på annan plats?
–
"Förhör med Fosshagen, Ulrika; 2016-08-04 17:50 diarienr: 5000-K945188-16
Sidan 246" (för mig står det sidan 253/688)
" Ulrika ombads att berätta om sina föräldrar.
De var vanemänniskor och varje dag var den andra lik. De gick upp på morgonen och läste
tidningen, drack kaffe, Anki kollade face-book och de sociala medierna. På kvällarna drack
Göran whiskey och öl och blev berusad. Göran hade alkoholproblem och drack varje dag.
Han tittade på TV på kvällarna och på grund av sin berusning somnade han ofta i fåtöljen
framför TV:n. Anki var i köket på kvällarna."
" Göran var aldrig hotfull och aggressiv
utan lugn som en filbunke. När han drack blev han ännu lugnare, mest på grund av att han
blev mer och mer berusad. Ulrika anser att mamma och pappa hade ett normalt förhållande,
de grälade ibland men inte mer än andra. Göran har aldrig varit våldsam mot Anki."