2017-05-04, 13:16
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen

Off topic, säger en del av den låg nivå som akademisk utbildning håller i Sverige när man personer som Johanna kan ta sig igenom dem.

Hon fixade ju inte skolan från start utan fick gå någon konvux. Inte bara intellektet som brister utan även den psykosociala sidan.

Något jag fick rysningar av var när jag läste att karlar betalade henne 5000 för ett snabbknull i baksätet , jävla tur att det bara var hennes sjuka fantasier att någon vill betala för att använda henne som smörjkopp.

jag bettar en slant på att hon satsar på en §7
Citera
2017-05-04, 13:26
Medlem
lasternassummas avatar
Om att växa upp med JM
Några tankar om att, som barn, växa upp med JM.
När dagis anmärkte att DB var röd i baken när han var liten, så kan den enkla förklaringen ha varit att JM inte bytte blöjor och tvättade som hon borde? JM skyllde i stället på sin sambo och senare på Göran.
Varför skrev soc/BUP att JM behövde hjälp med att "hantera DB"?
När DB var ca 15-16 år gammal sparkade JM ut honom hemifrån, för att få plats för ensamkommande som skulle flytta in i stället.
JBs dom och sammanhängande rekommendationer (finns på flera platser i tråden) som IMO visar att JM inte bara misskött sitt ansvar mot JB, hon kan till och med ha låtit JB ta straff för sina egna brott.
Lägg till de beskyllningar som JM nu har riktat mot sina barn för att hon själv ska kunna undgå ansvar för det som hon har gjort.

Kanske JB och DB ser ut som ansvarslösa knarkare, men dom är offer också.

Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Här kommer lite mer intressanta citat ur FUP:en.

Nedan ser vi att Ulrika bekräftar uppgiften att Göran favoriserade JM. JM själv uppger ju detta. Hade det inte varit för att systern här berättar samma sak hade man fått se det som ännu en av JM:s tveksamma uppgifter.

Sidan 254, huvudprotokollet.

Här ser vi att JM inte ens förmådde städa efter sig då hon som vuxen lånar sommarstugan. Hon brydde sig väl helt enkelt inte. Om någon annan kan göra det istället, desto bättre för henne. Att denna slarvighet ska bero på att hon lider av ADHD tror jag inte på, tror knappast ens att hon lider av den diagnosen (något hon ska ha påstått inför systern vid ett tillfälle).

Huvudprotokoll, sidan 254.

Här ser vi att det tagit många år för familjen att upptäcka och inse att JM är den person hon är. På slutet ska tydligen även Göran, kassakon, ha insett hennes rätta natur. Är det något som gör psykopater vansinniga är det att de blir avslöjade som sådana de verkligen är. JM kanske ansåg att hon inte hade mer att hämta hos familjen då hon redan utnyttjat sitt förtroendekapital till max, nu behövdes andra metoder. Det sägs ju att psykopater inte är våldsamma så länge de kan förmå omgivningen att lyda deras vilja genom mental manipulation, när de inte lyckas med det - det är då de kan övergå till fysisk kontroll av omgivningen genom våld.

Anklagelserna om sexuella övergrepp verkar ha ungefär samma karaktär som anklagelserna om att Anki misshandlat henne - icke trovärdiga.

Det skär i hjärtat att läsa Göran och Annki åkte ut för att leta efter Julia när hon rymde hemifrån som tonåring.

Att JM:s barn är "värstingar", drogmissbrukare etc. tror jag är en direkt följd av att de växt upp med JM. Som tidigare nämnts så är en av få positiva saker med denna härva att tvillingarna nu har en chans att få ett bra liv.

David ska vara en "skitunge" enligt JM. Modern är ett "jävla alkoholistsvin", fadern var en "jävla rasist", systern en smygalkoholiserad och avundsjuk individ.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-04 kl. 13:40.
Citera
2017-05-04, 13:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om att växa upp med JM
Några tankar om att, som barn, växa upp med JM.
När dagis anmärkte på att DB var röd i baken när han var liten, så kan den enkla förklaringen ha varit att JM inte bytte blöjor och tvättade som hon borde? JM skyllde i stället på sin sambo och senare på Göran.
Varför skrev soc/BUP att JM behövde hjälp med att "hantera DB"?
När DB var ca 15-16 år gammal sparkade JM ut honom hemifrån, för att få plats för ensamkommande som skulle flytta in i stället.
JBs dom och sammanhängande rekommendationer (finns på flera platser i tråden) som IMO visar att JM inte bara misskött sitt ansvar mot JB, hon kan till och med ha låtit JB ta straff för sina egna brott.
Lägg till de beskyllningar som JM nu har riktat mot sina barn för att hon själv ska kunna undgå ansvar för det som hon har gjort.

Kanske JB och DB ser ut som ansvarslösa knarkare, men dom är offer också.

Ja verkligen - den finns många offer runt JM - inte bara fysiskt skadade, stackars barn!

Har vekligen ingen från Soc/dagis/skolan eller liknande uppfattat hur det låg till hemma hos JM??

Nu var hon ju själv en del av Soc - men det borde funnits varningsklockor som ringt.
Om det finns ett uns av sanning i hennes prostitution, knarkproblem som ju två av barnen i vart fall dömts för och denna röra med olika fäder, död Aki, överåriga flyktingbarn, flyktinsex etc. Hur kan hon och alla barnen gått under radarn i Sverige där många vet allt om varandra och andra.
Citera
2017-05-04, 14:30
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Tack för en faktauppgift! Behövs fler sådana när trollen försöker ta över!

Det kommer säkert trollen här att beskriva som att hon är "en asberusad alkoholist och har varit det hela livet".

Om JMs ansträngningar att skända Göran och smutskasta Anki
JM har ju en uppenbar agenda när hon försöker skapa en bild av Göran som en notorisk pedofil som alltid varit gravt alkoholiserad. Anki ska smutskastas och skuldbeläggas på ett liknande sätt. Sanningsvärdet i JMs nedvärderande påståenden om Göran och Anki tror jag är på ungefär samma nivå som de nio, samtliga felaktiga, historier som hon hittills presterat om vad hon gjorde när Göran mördades.
Jag skulle sammanfatta detta som att JM försöker projicera sina djävulska handlingar på andra. Kanske lite mer sofistikerat än vad som är vanligt.

Varje lögn måste följas upp. Undra på att förundersökningen tagit tid!

Var har UF uttalat sig om föräldrarnas alkoholbruk?
Jag har läst igenom UFs vittnesmål igen. Flera har skrivit i tråden om hur UF sagt något om föräldrarnas alkoholbruk. Nu hittar jag det inte. Någon som minns var i förhöret (sid 28-70, Protokollbilaga_2017-02-09__Dialogfo_rho_r.pdf) uppgiften finns? Var det på annan plats?

"Förhör med Fosshagen, Ulrika; 2016-08-04 17:50 diarienr: 5000-K945188-16
Sidan 246" (för mig står det sidan 253/688)

" Ulrika ombads att berätta om sina föräldrar.
De var vanemänniskor och varje dag var den andra lik. De gick upp på morgonen och läste
tidningen, drack kaffe, Anki kollade face-book och de sociala medierna. På kvällarna drack
Göran whiskey och öl och blev berusad. Göran hade alkoholproblem och drack varje dag.
Han tittade på TV på kvällarna och på grund av sin berusning somnade han ofta i fåtöljen
framför TV:n. Anki var i köket på kvällarna."

" Göran var aldrig hotfull och aggressiv
utan lugn som en filbunke. När han drack blev han ännu lugnare, mest på grund av att han
blev mer och mer berusad. Ulrika anser att mamma och pappa hade ett normalt förhållande,
de grälade ibland men inte mer än andra. Göran har aldrig varit våldsam mot Anki."
Citera
2017-05-04, 14:47
Medlem
Citat:
Man tycker ju att SOS-114 borde ha de bästa databaser som finns, men det har dom nog inte.
Granliden är gårdsnamnet och ingen är mantalsskriven där.
Det tog mig en stund att lokalisera sommarstugan i början av tråden.
"Järnäs, Arboga" eller Hjälmaren är ju lätta att hitta, men polis och ambulans vill ju komma till exakt rätt plats.
Kanske skulle alla telefoner ha en funktion så att man lätt kan skicka sin position utgående från GPS?
Det kanske har dom det, bara att jag inte vet vilken knapp jag ska trycka på?

Man måste ha den rätta fastighetsbeteckningen, åtminstone där jag bor. Telefonen kopplar och spåras mot närmaste mast i deras system och det blir helt fel här på landet. Operatörerna sitter inte i närheten precis, de saknar lokalkännedom.
Senast redigerad av Tokugawa 2017-05-04 kl. 14:50.
Citera
2017-05-04, 14:52
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
" Förhör med Möller, Maria Johanna Elisabeth; 2016-09-01 13:03 diarienr: 5000-K945188-16
sidan 281"

"På fråga uppger hon att hon varit på kontoret vid något enstaka tillfälle, 2-3 gånger efter det
att den s.k. sexskandalen blev känt i media.
Hon har mest jobbat hemmifrån med
familjehemsutredningar. "
Citera
2017-05-04, 14:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetsbaronen

Off topic, säger en del av den låg nivå som akademisk utbildning håller i Sverige när man personer som Johanna kan ta sig igenom dem.

Socialhögskolan är INTE en akademisk utbildning!! Det saknas ordentliga kurser som ex "Teori och Metod"
Citera
2017-05-04, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Enligt det tekniska protokollet (sid 300) hade Anki endast 0,10 promille
https://minfil.org/y8fcD4b3bd/IMG_0841.PNG

Provet togs 04:20

Om man använder http://www.shsweb.fi/shs/studieliv/alkometer och lägger in "kända" data:

Kvinna, 63år, 160cm, 55kg, 4 glas vin, 0.25ml, Klockan är nu 04:20
Så får man att starttiden för drickandet är 14:50 för att ha 0,1 %o kl.04:20

Det går säkert att putsa på siffrorna men någonstans här hamnar vi:
Ställer man sedan in tiden 22:30 vilket är ungefär den tid hon blev utsatt för brott så blir promillen 1,12%o. Vilket är strax under A*i. Så han leder tävlingen. Men Anki var full som ett ägg.

Låt oss vara ärliga, ok? Eftersom jag har viss koll och även andra som kände paret. De var alkoholister. Detta var en vanlig onsdag vilket flera i deras omgivning noterat.
Citera
2017-05-04, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ankis syster säger att han var både alkoholist och dement, men vi VET ju inget. Å det spelar ju ingen som helst roll egentligen. Men, i alla fall jag, är ju nyfiken på hur det varit i familjen men som sagt, har ju inget med brottsmålet i sig att göra.

Klart man behöver de bakomliggande faktorerna hos brottsoffren för att förstå helheten.

Det kallas för alkoholdemens, ett irreversibelt tillstånd med aggressivitet, yrsel, minnesluckor, sludder och osammanhängande tal till följd. De ramlar, pissar ner sig och spyr i princip hela tiden när det blommat ut.
Som man också märker på AM så kan hon vräka ur sig vad som helst i förhör, poliserna får ju stoppa henne i FUP när hon lallar iväg i sina tankemönster. Nu säger jag inte att hon är dement. Men knappast går hela hissen upp när man bor ihop med GM.

Han ville ju skilja sig pga. en ny flamma dessutom, men den var inte GMs enda har jag fått till mig. Han tog säden dit han kom.
Citera
2017-05-04, 15:14
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Anklagelserna om sexuella övergrepp verkar ha ungefär samma karaktär som anklagelserna om att Anki misshandlat henne - icke trovärdiga.

Så är det sannolikt. Dock har jag alltid tyckt det finnes viss substans i gamla svenska ordspråk, som levt kvar.
Ett sådant är: "Man får den relation till sina barn, som man själv skapat".

För Göran och Anki räckte god ekonomi och sommarhusidyll ej till ... Något måtte ha saknats ... (?)
Senast redigerad av FruGondol 2017-05-04 kl. 15:29.
Citera
2017-05-04, 15:17
Medlem
lasternassummas avatar
Tack Marie-Antoinette!

Jag visste att jag sett det, men kom inte ihåg var!

Jag är nog måttligare än de flesta. Jag kan också tycka att de som dricker lite nästan varje dag har alkoholproblem. Samtidigt inser jag att man kan göra det och ändå vara långt ifrån att vara alkoholist.

När någon försöker skända Göran och smutskasta Anki handlar det uppenbarligen om något helt annat. Då talar vi inte om en pensionärs rätt att ta en whisky på kvällen. Då har själva smutskastningen ett syfte.

Med det sagt ska jag ändå erkänna att jag tycker att de allra flesta som jag känner är trevligare nyktra än onyktra. Inklusive föräldrar... Kanske är jag en tråkmåns? Kanske UF också?

Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
"Förhör med Fosshagen, Ulrika; 2016-08-04 17:50 diarienr: 5000-K945188-16
Sidan 246" (för mig står det sidan 253/688)

" Ulrika ombads att berätta om sina föräldrar.
De var vanemänniskor och varje dag var den andra lik. De gick upp på morgonen och läste
tidningen, drack kaffe, Anki kollade face-book och de sociala medierna. På kvällarna drack
Göran whiskey och öl och blev berusad. Göran hade alkoholproblem och drack varje dag.
Han tittade på TV på kvällarna och på grund av sin berusning somnade han ofta i fåtöljen
framför TV:n. Anki var i köket på kvällarna."

" Göran var aldrig hotfull och aggressiv
utan lugn som en filbunke. När han drack blev han ännu lugnare, mest på grund av att han
blev mer och mer berusad. Ulrika anser att mamma och pappa hade ett normalt förhållande,
de grälade ibland men inte mer än andra. Göran har aldrig varit våldsam mot Anki."
Citera
2017-05-04, 15:23
Medlem
Citat:
Knutbyassociationer och rysningar...

Har någon hittat något mer om det första av de två mord som JJ misstänks för?
Dom (JJ och JB) "gifte" sig ju i Afghanistan, så jag antar att han inte var efterlyst där när dom gifte sig.

Har inga mer uppgifter om misstänkta mord,men en liten korrigering angående giftermålet mellan JJ och JB.Läste att det var i Pakistan de gifte sig,kan tyvärr inte hitta var det stod,men någon annan kanske kan bekräfta?
Att de gifte sig eller i vart fall hade en ceremoni i Pakistan,kanske beror på att JJ inte kan återvända till Afghanistan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in