2017-04-22, 14:18
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OG-lover
Jag diskuterar väl Real hur mycket jag vill? Måste Barca gå till final för att jag ska få börja diskutera eller hur lyder reglerna?

Real har fått väldigt mycket fördelaktiga lottningar på senare tid om man jämför med andra drakar. Det håller du väl med om? Att man nu fick Munchen och gick kontroversiellt vidare förändrar inte särskilt mycket.
Exempel? Och kom inte dragandes med hur det lottas till sextondelen.
Citera
2017-04-22, 14:31
Medlem
Kafferastens avatar
Om hypade (överhypade kanske) MSN inte får hål på Juve under 180 minuter så hur ska Monaco fixa det? Monaco är riktigt roliga att titta på och har ett härligt lag, men här tar det säkert stopp.

Madrid derbyt ja det får väl vara Real som är favoriter och har dom domaren i ryggen blir det riktigt jobbigt för Atletico.
Citera
2017-04-22, 14:55
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Jag personligen tror att det hade varit bättre för Juventus att möta Real Madrid i semi än i en möjlig final, i bäst av två så är jag helt övertygad om att Juventus vinner på taktiskt kunnande, och kan manövrera ut Real hyfsat stabilt. I bäst av 1 match så blir det lite mer osäkert.
Citera
2017-04-22, 21:25
Medlem
Juventus plockar Monaco enkelt. Monaco vann en enkel grupp, och har sedan dess fått möta ett mediokert och överskattat City samt ett skadedrabbat Dortmund som dessutom tränas av en idiot. Monaco är jättetrevliga att titta på, men nog har de fått för mycket hype.

Atletico - Real är 50/50. Däremot tror jag Atletico vinner mot Juventus i en final. Juventus är väldigt vassa mot offensiva lag som gillar och äga boll som Barcelona och Real exempelvis. Men mot taktiskt skickliga och defensiva lag med ett otroligt kollektiv så blir det svårare. Har Juventus tillräckligt med individuell skicklighet för att spela ut ett av Europas bästa lag? tveksamt.

Mitt tips: Atletico - Juve i final, Atletico vinner.
Citera
2017-04-25, 19:09
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Fel i sak. Tittar man på forum världen över så vill de flesta att Juventus ska gå hela vägen, eftersom man slog ut Barcelona på ett imponerande sätt. Man spelade offensivt så länge det behövdes, det gav en snabb 2-0-ledning i Turin. Sedan valde man att bevaka för att straffa på kontring. Genialt och i slutändan ganska komfortabelt.
Mjo, men ett extremt lojt Barcelona där Messi är bland de sämre spelarna på plan är ingen vidare värdemätare. Det är ju han som klassiskt lirkat upp de försvar laget inte mäktar med.

Sen har Juventus bevisat i andra matcher att de har en stark defensiv, men jag hoppas och tror att det inte räcker mot topplagen. Synd att Bayern är ute, det hade varit ett intressant slutspelsmöte.
Citera
2017-05-04, 12:01
Medlem
JayGatsbys avatar
Har folk tappat intresset för Champion League eller varför är denna tråd död?
Citera
2017-05-04, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
känns sjukt ointressant bara när allsvenskan pågår för fullt
Citera
2017-05-04, 14:17
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Semifinalerna är ändå bara transportsträckor nu i och med resultaten. Intresset väcks nog en aning när finalen stundar.
Citera
2017-05-04, 14:48
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:

Det verkar som att de flesta hänger i livetrådarna under match och även tar före- och efterdiskussionen där.
Citera
2017-05-10, 22:44
Medlem
Stivalis avatar
När ska man slopa den jävla bortamålsregeln? Är det någon som egentligen bryr sig om att bevara detta elände? Kan man inte starta ett internationellt upprop/uppror? Det är knappast som offsideregeln att den är omöjlig att ta bort.
Citera
2017-05-10, 22:54
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
När ska man slopa den jävla bortamålsregeln? Är det någon som egentligen bryr sig om att bevara detta elände? Kan man inte starta ett internationellt upprop/uppror? Det är knappast som offsideregeln att den är omöjlig att ta bort.

Då kommer bortalagen parkera bussen och satsa på 0-0 och sedan försöka avgöra på hemmaplan. Jag tror den gör mer nytta än skada. Däremot borde den avskaffas vid övertid då den ger bortalaget en orättvis fördel.
Citera
2017-05-10, 23:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
känns sjukt ointressant bara när allsvenskan pågår för fullt
Ja, kvalitén på AS är så fruktansvärt hög att CL blir ointressant...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in