2017-05-04, 09:22
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Nej det gör det verkligen inte. Man kan dokumentera på andra sätt din dumma fan. Sen säger dom i inledningen att eftersom deet är barn så kommer förmodligen det mesta att hemligstämplas men då hade man inte räknat med internets framfart och att dessa mördares identiteter skulle komma fram iaf. Trist för dom. Men jag lider inte med dom. Finns andra människor att lägga mer krut på.

Jag testar igen: Varför skrev du att bröderna är dömda? Om du inte svarar så kommer jag dra slutsatsen att du är ett korkat troll som vill förstöra den här diskussionen.
Citera
2017-05-04, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_tjo
Vad spelar det för roll om föräldrarna jobbade på Samhall eller var lågutbildade? De bör ändå ha fått möjligheten att medverka på förhören.

Tänk dig själv i sitsen, de säger ju själva att de litade på polisen och hade förtroendet att allt skulle skötas, de fick till och med barnpsykologer som sa att de inte skulle behöva medverka. (Ja idag 2017 kanske man inte hade tänkt samma, men då var det 1998)

Och sedan att man håller runt 15st förhör var med pojkarna under ~ två månaders tid är ju bara sjukt och att de dömts utan rättegång eller liknande.

Ska bli intressant att se de andra delarna och jag hoppas bröderna får någon klarhet i vad som har hänt någon gång.
Det var precis det jag menade. Självklart ska föräldrarna vara med på varje förhör och vara närvarande vid alla steg i utredningen som rör deras barn. En lågutbildad person är helt enkelt för dum att förstå detta. En svagbegåvad person förstår sällan sina och barnens rättigheter och är även tveksam till att fråga andra om vad som gäller. Låter som föräldrarna är IQ fiskmås

Skulle en liknande situation uppstå med mitt barn i denna ålder skulle jag sjävklart aldrig lämna barnet ensam med polis eller andra i förhör. Det har inget att göra med om barnet är skyldigt eller inte, klart en femåring ska ha stöd från sina föräldrar och känna sig trygg.
Citera
2017-05-04, 09:30
Medlem
https://www.svtplay.se/klipp/13479379/marius-misstanktes-for-mordet-pa-kevin

Här är en annan som man beskyllde för att ha mördat Kevin.
Citera
2017-05-04, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pref69
Det var precis det jag menade. Självklart ska föräldrarna vara med på varje förhör och vara närvarande vid alla steg i utredningen som rör deras barn. En lågutbildad person är helt enkelt för dum att förstå detta. En svagbegåvad person förstår sällan sina och barnens rättigheter och är även tveksam till att fråga andra om vad som gäller. Låter som föräldrarna är IQ fiskmås

Skulle en liknande situation uppstå med mitt barn i denna ålder skulle jag sjävklart aldrig lämna barnet ensam med polis eller andra i förhör. Det har inget att göra med om barnet är skyldigt eller inte, klart en femåring ska ha stöd från sina föräldrar och känna sig trygg.

föräldrarna lämnade ju 5 & 7 åring att leka med sin 4åriga kamrat vid en sjö. Kevin kunde inte ens simma. Säger väl precis allt om vad föräldrarna är för WT? Att de lämnar över barnen till polisen utan att blinka är väl inget man höjer på ögonbrynen åt? Hade velat höra frågan till Kevins föräldrar hur det kom sig att han ens var ute och lekte själv. Låg föräldrarna däckade på sofflocket?
Citera
2017-05-04, 09:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
föräldrarna lämnade ju 5 & 7 åring att leka med sin 4åriga kamrat vid en sjö. Kevin kunde inte ens simma. Säger väl precis allt om vad föräldrarna är för WT? Att de lämnar över barnen till polisen utan att blinka är väl inget man höjer på ögonbrynen åt? Hade velat höra frågan till Kevins föräldrar hur det kom sig att han ens var ute och lekte själv. Låg föräldrarna däckade på sofflocket?

Fördumma inte den här tråden genom att använda den ogenomtänkta WT-stämpeln så är du snäll.
Citera
2017-05-04, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
haha bara för att du kommer ihåg saker från när du är 7 år betyder inte att resten av världen gör det : som sagt jag skiter i om de är skyldiga . Men kan tänka mig att om de har mördat killen eller inte så kan de ha glömt bort det . Som sagt . Jag har förträngt det mesta av min barndom . Ingen smäll i huvudet, inge knark, ingen fylla .

Som sagt man glömmer saker . som sagt jag kommer knappt ihåg nått när jag är 12-13 år och kan inte komma på ett minne innan de ens.

Men kan säga så här eftersom jag glömt min "barndom" så kan även de här grabbarna gjort det . Samt har de varit med om ett mord begått eller inte så kan de ha förträngt det .

postramatiskt stress osv. mardrömmar . Hjärnan försöker väll skydda sig genom att förtränga svåra saker så enkelt är det .

Som sagt även om de har mördat kevin så kan de ha föträngt det , de köper jag lätt ...Undra vem som är tomte . idiotjävel ...

Håller med dig, hur otroligt man kan tänka sig att det är. Man glömmer, förtränger minnen etc. Min farsa blev utkickad (han var en alkoholist) av min mamma när jag var runt 5-6 år. I den åldern kommer jag ihåg mycket annat, men inte min pappa. Detta finner jag så konstigt då jag tycker jag borde ha ett minne av honom iaf, men det har jag inte.
Citera
2017-05-04, 09:54
Medlem
OldWolfs avatar
Barnen hade en historia de berättade när de kom till polisen första gången. Polisen trodde inte på den och de utsattes för 15 förhör för att man skulle få dom att berätta "sanningen" utifrån polisens perspektiv. Den bild de hade från början togs ifrån dom och till slut måste det bli kaos i hjärnan. Inte konstigt om dom idag är osäkra på vad som har hänt.
Citera
2017-05-04, 09:55
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fördumma inte den här tråden genom att använda den ogenomtänkta WT-stämpeln så är du snäll.
Sen när blev du boss på skutan o ska bestämma vad andra rör sig med för uttryck? Lägg ner din skitattityd att allt du säger är rätt o du minsann vet. Du tjatar om inte dömda o klagar på andras ordval men tillför inte ett skit själv.
Citera
2017-05-04, 09:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Sen när blev du boss på skutan o ska bestämma vad andra rör sig med för uttryck? Lägg ner din skitattityd att allt du säger är rätt o du minsann vet. Du tjatar om inte dömda o klagar på andras ordval men tillför inte ett skit själv.

Anser du att du tillför något när du pekar ut två människor som mördare utan en tillstymmelse till bevis?
Citera
2017-05-04, 09:58
Medlem
Varför drar man upp detta nu? Vad är man ute efter? Skadestånd?
Citera
2017-05-04, 09:58
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Jag testar igen: Varför skrev du att bröderna är dömda? Om du inte svarar så kommer jag dra slutsatsen att du är ett korkat troll som vill förstöra den här diskussionen.

Haha han trollar bara. Låt han vara
Citera
2017-05-04, 09:59
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Anser du att du tillför något när du pekar ut två människor som mördare utan tillstymmelse till bevis?
Ja. Att jag dessutom har polis o åklagare som anser samma väger ju en del. Men plocka du fram en annan misstänkt tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in