2017-05-03, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Tycker det var ett vinklat reportage, om inte bröderna gjorde det, vem var det då?
Svårt att bevisa för och emot, inget nytt framkom som talade varken för lr mot deras skuld.

Är du insatt i det här fallet?
Citera
2017-05-03, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Det är anmärkningsvärt att poliserna medverkar i programmet, speciellt när alla, med undantag för Roffe, inte alls verkar kunna stå för det utförda arbetet. Jag kan inte komma på liknande exempel i Sverige? Sen saknar ju givetvis många fall en konstant medial närvaro, men ändå.

Det märks ju att de har haft dåliga vibbar kring det här. Att de menar att utredningen gick snett. Det är bra att de medverkar.
Citera
2017-05-03, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Nej och jag uppfattar det inte som vinklat heller. Jag tror de är oskyldiga och det är en rättsskandal.
Vilka fakta grundar du det på?
Citera
2017-05-03, 23:38
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vem är DJ?

Fö så var det två meingar som inte alls var "kopplade".
Dan Josefsson som gjort programmet
Citera
2017-05-03, 23:39
Medlem
Vilka konstiga föräldrar... Varför krävde de inte att vara mer delaktiga eller ens att läsa och helst se hur erkännandet gick till? Inte ens några år efteråt? Vad hade de för syn på sina söner? Det handlar ju till och med om TRE" föräldrar"... Man kunde tycka att EN av dem borde ha varit lite intresserad.... Min spontana reaktion när jag började titta var att det var Sandberg själv som mördade Kevin , men jag tycker hela dokumentären är konstigt(har inte sett klart än, kollar på svtplay...). Då vi tenderar att se olika så kan man ju undra om dokumentären är en mordbeställning? Någon kanske tycker sig se att det är bröderna och ger sig på dem, någon mördar föräldrarna för att de verkar högst besynnerliga och någon mördar Sandberg i tron att det var han?
Citera
2017-05-03, 23:39
Medlem
Rolf Sandberg är en väldigt speciell karaktär, är om jag inte minns fel väldigt religiös. Han verkar också haft ett väldigt stort behov av att gå ut i media med jämna mellanrum och tala om fallet. Han ändrade också sin version en gång. Från att 1998 påstå att det var en lek som gott fel till att några år senare påstå att det var ett planerat mord.

Polisen spenderade också mycket resurser på en annan misstänkt gärningsman, en pojke som var några år äldre. Han vallades också på fyndplatsen och då verkar dom ha varit väldigt säkra på att det var han. Jag tror dom gjorde fler förhör med honom än med dom yngre killarna.
Citera
2017-05-03, 23:43
Medlem
Citat:
Det är anmärkningsvärt att poliserna medverkar i programmet, speciellt när alla, med undantag för Roffe, inte alls verkar kunna stå för det utförda arbetet. Jag kan inte komma på liknande exempel i Sverige? Sen saknar ju givetvis många fall en konstant medial närvaro, men ändå.
Du tror inte de sa en hel del som inte kom ed? Att de tycker det var komplicerat tog lång tid eftersom det var barn det gällde och det ena med det andra är inte så konstigt. Däremot säger de väl ändå inte jag rodde hela tiden att de var oskyldiga och tror det fortfarande, nej.
Citera
2017-05-03, 23:44
Bannlyst
Citat:
Är du insatt i det här fallet?

Ja, är du?
Citera
2017-05-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det märks ju att de har haft dåliga vibbar kring det här. Att de menar att utredningen gick snett. Det är bra att de medverkar.

Absolut. Det är fantastiskt och unikt. Tror inte man ska underskatta vikten av deras medverkan. Speciellt inte om man vet hur kårandan fungerar inom polisen.
Citera
2017-05-03, 23:45
Medlem
Jag undrar även om man kollade upp Kevins föräldrar? Det sades ju att han var ett viljestarkt barn. Kanske ett "jobbigt" barn? Han kanske kissade på sig i trots och hans mamma blev rabiat och bestämde sig för att knyckla ihop hans genitalier och sen kväva honom när hon insåg vad hon gjort? Eller vad som helst? Varför är 4-5- åringar utan vuxna nere vid vattnet? Vilka ÄR föräldrarna?
Senast redigerad av Ruskette 2017-05-03 kl. 23:48.
Citera
2017-05-03, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Du tror inte de sa en hel del som inte kom ed? Att de tycker det var komplicerat tog lång tid eftersom det var barn det gällde och det ena med det andra är inte så konstigt. Däremot säger de väl ändå inte jag rodde hela tiden att de var oskyldiga och tror det fortfarande, nej.

Självklart så har inte allt dom sagt kommit med. Men som jag nyss skrev, utlåtanden av den här magnituden från poliser som hade nyckelroller i utredningen. Mycket mycket ovanligt.
Citera
2017-05-03, 23:48
Medlem
Man kan inte ta något förhör på allvar när man fått höra hur det har gått till.
Spelar ingen roll vad man säger till en 5 och 7åring. Om de får höra det 30+ gånger så tror de själva på det

Nej detta stämmer inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in