2017-05-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
För helvete, sluta tro att psykologer är lösningen på allt! Se upp för dem, jag ber, och alldeles särskilt för psykologiprofessorn Christiansson.
Att pappan inte ville att de skulle prata om saken är fullständigt normalt, fastän inte den bästa lösningen naturligtvis. "Vanligt folk" reagerar så, det är inte alls konstigt.
Nä men frågan är hur du kan dra denna slutsats om harmoniska barn. Speciellt i en familj där man ska tysta ner trauman. Christiansson pust när nämde jag honom kurator då om det duger bättre för dig. DE behövde prata. Ja jag vet att det finns mååånga familjer som är likadana men som du själv säger det är kanske inte bästa lösningen. Sen är jag oerhört förvånad om föräldrarna fick behålla sina barn efter det man antog att barnen hade dödat. Då kan de knappas framstå som bästa miljön för barn - om de nu fick det.
Citera
2017-05-03, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Det lär ju inte vinklas åt andra hållet i de andra avsnitten så vad menar du. Spåret är ju redan uppkört slutsatsen polis och de inblandade var dåliga en rättsskandal och pojkarna är med störta sannolikhet om inte helt klart oskyldiga. Eller väntar du dig nåt annat?

Nej och jag uppfattar det inte som vinklat heller. Jag tror de är oskyldiga och det är en rättsskandal.
Citera
2017-05-03, 23:21
Medlem
Har allas vår GW uttalat sig än?

Uppföljningen av detta mord känns välditgt orkestrerad av vår stora inavlade MSM-familj.
Citera
2017-05-03, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Det gjorde dom med den första Quickdokumentären också, först när skiten träffade fläkten såklart. Ska inte lägga alltför stor värdering i det, men jag har mina misstankar.
Jag tror att de bestämt sig rätt tidigt för att det var de pojkarna och sen lockat ur dem ett erkännande med tanken att det var bortträngda minnen. Allt tyder faktiskt på det hittills.
Citera
2017-05-03, 23:26
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

Uppföljningen av detta mord känns välditgt orkestrerad av vår stora inavlade MSM-familj.
Jag tror du har väldigt fel i ditt antagande att DJ ingår i vår stora inavlade MSM familj, men jag kan ju ha missat nått
Citera
2017-05-03, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag tror att bröderna är skyldiga. Mord utförda av barn förekommer då och då även om det är extremt ovanligt. Finns ingen anledning att polisen skulle falla tillbaka på en sådan osannolik "reservlösning" i brist på bättre uppslag om inte förhör och bevisfynd stämde överens.

Har du sett programmet? Det finns inga "bevisfynd". Är det pinnen du syftar på?
Citera
2017-05-03, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Jag tror du har väldigt fel i ditt antagande att DJ ingår i vår stora inavlade MSM familj, men jag kan ju ha missat nått

Vem är DJ?

Fö så var det två meingar som inte alls var "kopplade".
Citera
2017-05-03, 23:30
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSvartaListan
Dina kunskaper om dramaturgi är häpnadsväckande bristfälliga. Men lev du i villfarelsen, där Dans främsta agenda var att få betalt för tre avsnitt.

Jag säger absolut inte att Dan Josefssons främsta agenda är att få betalt för tre avsnitt, men utan tvekan suger hans dramaturgi på bekostnad av de personer som dokumentären berör. I en tragedi som den här, där man går ut med de dömdas identitet, ska man vara oerhört varsam, och det tycker jag inte att han lever upp till.

Josefsson ska självklart ha en eloge för att han grävt i fallet; jag tvivlar inte en sekund på att hans främsta intention är att få upp sanningen på bordet, och det är hedervärt. Känslosmeten kan han dock lämna därhän, till förmån för de personer han skildrar.
Citera
2017-05-03, 23:30
Bannlyst
Tycker det var ett vinklat reportage, om inte bröderna gjorde det, vem var det då?
Svårt att bevisa för och emot, inget nytt framkom som talade varken för lr mot deras skuld.
Citera
2017-05-03, 23:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer

Kollade upp det för ett par dagar sedan och GW verkar varit mer eller mindre knäpptyst i denna fråga. Ytterst märkligt får man säga eftersom han vet vad SÅC går för och väl kan vara Sveriges mediavilligaste person.

Kan hända att han av hänsyn till de påstådda förövarna har hållit tyst, finns dock ingen anledning till det längre så han kanske ger sin syn på saken snart. Han lär väl också få tillgång till allt material.
Citera
2017-05-03, 23:32
Medlem
Sandberg virrade omkring i vassen och sa att det var här de lekte och här de dödade honom. Men om jag inte minns fel har polisen också sagt att brottsplatsen bedömdes vara på gruset uppe vid fotbollsplanen och att Kevin sen flyttades ner till lastpallen i vattnet? Jag får inte ihop det riktigt, men jag är ju inte bekant med geografin.
Citera
2017-05-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag tror att de bestämt sig rätt tidigt för att det var de pojkarna och sen lockat ur dem ett erkännande med tanken att det var bortträngda minnen. Allt tyder faktiskt på det hittills.

Det är anmärkningsvärt att poliserna medverkar i programmet, speciellt när alla, med undantag för Roffe, inte alls verkar kunna stå för det utförda arbetet. Jag kan inte komma på liknande exempel i Sverige? Sen saknar ju givetvis många fall en konstant medial närvaro, men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in