2017-05-03, 23:02
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Snälla du! Pojkarna och deras föräldrar har redan sett hela programmet, annars hade dom aldrig ställt upp. Dom som är med i "Lets Dance" vet också vem som vinner när programmet börjar sändas

Klart jag fattar att de själva har sett programmet! Bemödade du dig ens om att läsa mitt inlägg? Det jag menar är att brödernas identitet fläks ut inför hela svenska folket. Dan Josefsson gör en cliffhanger istället för att gå ut med fakta direkt. En av bröderna vädjar på Facebook att folk ska titta nästa vecka; tycker du det är sympatiskt av Josefsson att säga A men inte B när han inte behöver? Det tycker inte jag. Finns ingen annan förklaring än att Josefsson vill ha betalt för tre avsnitt istället för ett. Joggingturer, bandyspel osv är totalt ointressant för fallet, men de behövs som utfyllnad för att få till tre avsnitt.

Att du jämför tragedin att bli dömd för mord med "Let's Dance" är bara att beklaga.
Citera
2017-05-03, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Synd man inte la lika mkt kraft på ett minnesprogram för offret mördat på en skten lastpall. Sympati för dessa grabbar äcklar mig.
Jag bodde i Arvika vid tiden för dådet, hade barn i samma ålder som Kevin. Jo han låg på en lastpall om jag inte missminner mig då han återfanns.

Ja se svt sänder ut våra licenspengar hejvilt. Det mesta är ju enbart skit som du fått erfara.
Citera
2017-05-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Kände faktiskt det samma med ditt sätt att diskutera, så vi avslutar vår dialog där eftersom den är meningslös
Fine :-)!Mitt sätt att kritisera programmet och du att ge mig råd om vad jag ska sluta se på teven okej same same.
Citera
2017-05-03, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Det är fullt möjligt att barn mördar barn. Som dom flesta vet har barn inte ett utvecklat omdöme. Att Kevin skadades vid könsorganen ser jag inte heller omöjligt att två andra barn gör. Varför kan barn tänkas göra något sådant då? Barnen var elaka och skrattade åt könen och gjorde sig lustiga över det. Att han förflyttades utan spår ser jag inte heller som omöjligt. Jag tror dom är skyldiga.

Bara för att något är teoretiskt möjligt betyder väl inte det att det är givet i det enskilda fallet? Det är därför utredningar kräver bevis, förstår du?
Citera
2017-05-03, 23:04
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Varför skulle en pedofil våldföra sig och åsamka skada på genitalierna för en 4åring?

Att en pedofil skulle våldföra sig på ett barn är väl i det närmaste otänkbart, eller?

Det fanns obehagligt många pedofiler i närområdet vid just det här mordet. Självklart är det mer troligt att två barn som berättat för sina föräldrar att de sett mördaren också är förövarna är oerhört mer sannolikt, enligt polisens resonerande, eller?

Som du så vaket påpekar har ju aldrig en pedofil skadat ett barn i underlivet någonsin i världshistorien, sånt kan bara barn göra, eller?

Jag tror att SÅC kan bedyra de två barnens skuld, han såg ju mönstret omedelbart med sina gedigna kliniska kunskaper om hur barn fungerar! Eller?

Egentligen handlar det bara om bortträngda minnen, något som kanske bara SÅC lyckas styra upp! Eller?

En pedofil har aldrig skadat eller dödat ett barn någonsin, så det spåret får vi liksom Polisen överge här i tråden, eller?

Case closed! Eller?
Citera
2017-05-03, 23:05
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Vad talar för det? Med en pappa som bestämde att man inte skulle prata om det verkar ju hämmad i sig och kanske är den bästa fostraren. Man hade väl för f tagit ungarna till psykolog så de fått prata av sig.
För helvete, sluta tro att psykologer är lösningen på allt! Se upp för dem, jag ber, och alldeles särskilt för psykologiprofessorn Christiansson.
Att pappan inte ville att de skulle prata om saken är fullständigt normalt, fastän inte den bästa lösningen naturligtvis. "Vanligt folk" reagerar så, det är inte alls konstigt.
Citera
2017-05-03, 23:06
Medlem
Känns som händelser likt detta är något som måste sitta kvar i minnet, jag kommer ihåg de flesta situationer där jag råkat göra nån annan illa eller mig själv från när jag var cirka 4 år och framåt. Bara en liten grej som att jag föll i en skidbacke när jag var fyra eller när man råkade kasta en hård liten boll i huvudet på en annan i dagis.
Citera
2017-05-03, 23:07
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Klart jag fattar att de själva har sett programmet! Bemödade du dig ens om att läsa mitt inlägg? Det jag menar är att brödernas identitet fläks ut inför hela svenska folket. Dan Josefsson gör en cliffhanger istället för att gå ut med fakta direkt. En av bröderna vädjar på Facebook att folk ska titta nästa vecka; tycker du det är sympatiskt av Josefsson att säga A men inte B när han inte behöver? Det tycker inte jag. Finns ingen annan förklaring än att Josefsson vill ha betalt för tre avsnitt istället för ett. Joggingturer, bandyspel osv är totalt ointressant för fallet, men de behövs som utfyllnad för att få till tre avsnitt.

Att du jämför tragedin att bli dömd för mord med "Let's Dance" är bara att beklaga.
När du skriver att "låta pojkarna vänta" fick jag intrycket av att du inte trodde de sett avsnitten. Jämförelsen med Lets Dance var bara att alla deltgare vet hur det slutar, även pojkarna i det här fallet.
Missförstod jag dig så ber jag om ursäkt
Citera
2017-05-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout

Dina kunskaper om dramaturgi är häpnadsväckande bristfälliga. Men lev du i villfarelsen, där Dans främsta agenda var att få betalt för tre avsnitt.
Citera
2017-05-03, 23:13
Medlem
Intressant att folk i tråden fortfarande kan vara tvärsäkra på brödernas skuld trots att det inte finns någon teknisk bevisning och att utredningen har uppenbara brister. Om fallet hade tagits upp i en rättegång tvivlar jag starkt på att det hade blivit en fällande dom.
Citera
2017-05-03, 23:13
Medlem
Drozds avatar
Jag tror att bröderna är skyldiga. Mord utförda av barn förekommer då och då även om det är extremt ovanligt. Finns ingen anledning att polisen skulle falla tillbaka på en sådan osannolik "reservlösning" i brist på bättre uppslag om inte förhör och bevisfynd stämde överens.
Citera
2017-05-03, 23:14
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Känns som händelser likt detta är något som måste sitta kvar i minnet, jag kommer ihåg de flesta situationer där jag råkat göra nån annan illa eller mig själv från när jag var cirka 4 år och framåt. Bara en liten grej som att jag föll i en skidbacke när jag var fyra eller när man råkade kasta en hård liten boll i huvudet på en annan i dagis.
Var det någon som frågade ut dig om detta i 15 timmar? Jag tror du till slut inte skulle ha vetat vad som egentligen hänt? Jag tror mig också komma ihåg någon enskild händelse från jag var 3 år, men som sagt jag har inte blivit utfrågad i 15 timmar heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in