2017-05-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Varför var Kevin skadad vid genitalierna? De småpojkar som ger sig på en annan pojkes underliv med syftet att skada honom just där är psykiskt skadade. Mycket talar för att detta var två vanliga och harmoniska smågrabbar, inga psykon.

Om "leken spårade ur", "de kom inte överens om vem som skulle bestämma" som polisen påstår, varför ger sig killarna på fyraåringens snopp? Jag har sett rätt många arga småpojkar slåss, men aldrig att någon har riktat in sig på att skada den andres underliv.Det är ett sjukt beteende.
Pedofiler, däremot ...
Vad talar för det? Med en pappa som bestämde att man inte skulle prata om det verkar ju hämmad i sig och kanske är den bästa fostraren. Man hade väl för f tagit ungarna till psykolog så de fått prata av sig.
Citera
2017-05-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Tyvärr så förde mordet fram linslusen och egocentrikern, Rolf Sandberg (då poliskomissarie) i rampljuset. Han skröt ju vitt och brett i flera år om hur skicklig han var som lyckats knäcka detta mord och fick t o m var värd i P1:s Sommar. Han är även känd som dåren som ville stänga ner Arvikafestivalen p g a -"där förekom knark".
Med tanke på dagens dokumentär blir det jag citerar ovan, skrivet i tråden år 2008 rätt så intressant
Citera
2017-05-03, 22:54
Medlem
Browngreeneyess avatar
Det är fullt möjligt att barn mördar barn. Som dom flesta vet har barn inte ett utvecklat omdöme. Att Kevin skadades vid könsorganen ser jag inte heller omöjligt att två andra barn gör. Varför kan barn tänkas göra något sådant då? Barnen var elaka och skrattade åt könen och gjorde sig lustiga över det. Att han förflyttades utan spår ser jag inte heller som omöjligt. Jag tror dom är skyldiga.
Citera
2017-05-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Följ inte serien om du inte gillar den, Om du vill ha "dålig TV" finns det massor av sådan att titta på.
Tack för rådet, om det är så du diskuterar.
Citera
2017-05-03, 22:55
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det handlar nog mest om att programteamet tydligt framställt att de står på pojkarnas sida och att de ska bidra till att ge dem möjlighet till upprättelse. Något »sprängstoff« som sätter annat ljus under skäppan tror jag inte ett ögonblick på.
Självklart vill man dra lite på att man fått familjen att ställa upp, något som åtskilliga journalister lär ha försökt med under årens lopp. Hade man inte fått fram fakta som talar för att pojkarna är oskyldiga, hade man inte gjort första avsnittet på det här sättet. Och familjen hade säkert inte ställt upp.
Jag tror många här vet väldigt lite om DJ och hans arbetsmetoder och hans arv från Hannes Råstam. Men som sagt de som redan bestämt sig bör inte slösa tid på de kommande avsnitten
Citera
2017-05-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Och vad har du att backa upp ditt smått dyslektiska inlägg med? Kom med konkret fakta istället att skriva några enkla rader text och bortfärda det som "dravel".

Är du från Säter eller vad är det frågan om? Diskussionsunderlag saknas
Citera
2017-05-03, 22:56
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
bilder som ser likadana ut som foton du fick se?
jag har minnesbilder att min mormor leker med mig
problemet är bara att hon dog år innan jag födes... visar sig sedan att det är en bild på henne och min MAMMA som leker som jag "minns"
man SKAPAR "minnesbilder" genom att prata om händelsen som man inte varit med om eller minns
så avfärda inget

btw christian delar svts länkar om "kevin fallet"
https://www.facebook.com/christian.karlsson.75033?fref=ts
Jag har en "minnesbild" av hur jag som kanske treåring satte mig på flaket till den lastbil jag fått som present, och kissade på flaket. Mina föräldrar berättade ofta skämtsamt om den händelsen, den gjorde ett djupt intryck på mig, jag skämdes och önskade att detta inte hänt.
Men jag är helt övertygad om att jag inte egentligen minns händelsen, det är deras upprepade berättelse som etsat sig in som ett "minne". Då var jag yngre än fem, men det säger något om hur andras berättelser kan bli "ett minne", en sanning.
Man måste vara försiktig med barn, det fattade man inte på Kevinmordets tid.
Citera
2017-05-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Självklart vill man dra lite på att man fått familjen att ställa upp, något som åtskilliga journalister lär ha försökt med under årens lopp. Hade man inte fått fram fakta som talar för att pojkarna är oskyldiga, hade man inte gjort första avsnittet på det här sättet. Och familjen hade säkert inte ställt upp.
Jag tror många här vet väldigt lite om DJ och hans arbetsmetoder och hans arv från Hannes Råstam. Men som sagt de som redan bestämt sig bör inte slösa tid på de kommande avsnitten
De som redan bestämt sig. Det gäller dig då. Det tog ju direkt på pappan när D sa att jag har funderat på om det verkligen var dina barn som gjorde detta. Det blev ju en lättnad som hördes tydligt för pappan. Det är klart att det påverkade medverkan.
Citera
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Tack för rådet, om det är så du diskuterar.
Kände faktiskt det samma med ditt sätt att diskutera, så vi avslutar vår dialog där eftersom den är meningslös
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
För att de tänder på sånt?

Har du studerat psykologi och människor så infaller det inte i gärningsmannaprofilen för en pedofil. Dessa människor tänder på underutvecklingen och det förbjudna som står i paritet med den sexuella lusten.
Citera
2017-05-03, 23:02
Medlem
Får väl se vad som kommer senare i serien - mycket bra för övrigt! Lider verkligen med killarna

Sverige är ett land där vi måste tillämpa komplexa teorier för att bevisa varför barn är mördare medan vi med andra komplexa teorier ska bevisa varför det är synd om vissa vuxna förövare.

En av dessa jävla clowner som dränker myndigheter med sin jävla dynga är Sven Å Christiansson. Denna man kommer bli för evigt känd som en kvacksalvare av rang som svärtat ner hela den svenska psykologiska vetenskapen i allmänhet och rättskunskap i synnerhet.

Min syn på psykologi som "vetenskap" är verkligen långt ifrån vad den har varit. På 90-talet och början på 00-talet var psykologi verkligen respekterat, men nu... snacka om alternativa fakta.
Citera
2017-05-03, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det handlar nog mest om att programteamet tydligt framställt att de står på pojkarnas sida och att de ska bidra till att ge dem möjlighet till upprättelse. Något »sprängstoff« som sätter annat ljus under skäppan tror jag inte ett ögonblick på.

Den som lever får se. Jag förstår din poäng, men eftersom familjen konsekvent avböjt under alla dessa år,
oavsett ställningstagande, så ser jag det som lite för spekulativt utan någon sorts garanti. Jag kan ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in