2017-05-03, 20:43
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vad då medicinska? Jag varken underkänner eller godkänner deras arbete. Eftersom jag inte har någon kunskap i ämnet kan jag inte ta ställning till om det är rätt procedur eller inte. Gruppens subjekvitet hjälper inte deras trovärdighet.

Jag har inte sett dig kommentera alla de uppgifter om kemgasattacken. Vart var du då? Eller gäller det att ducka för sådana uppgifter som är beklämmande?
Men kom in i matchen nu. Gruppens kommentarer är strikt medicinska, vad är det du inte fattar i den meningen? Dina sk invändningar är rent nonsens, återkom med yttranden som kommer från medicinskt sakkunniga och som visar att gruppens synpunkter är fel, eller kasta in handduken.

Dim svenska är usel för övrigt. Var det du som yttrade något om svensk utbildning?

Och så scientologtaktiken på slutet - byt fokus när du är trängd. Du är rätt förutsägbar.
Citera
2017-05-03, 20:47
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Det är läkare som uttalar sig utifrån medicinala aspekter.

Jag konstaterar att injektionerna, enligt läkarnas inlägg, är fakade.

Läs gärna källuppgifterna och återkom med vederhäftiga inlägg om objektiva, sakliga fel.

Vänligen
Jag kan inte motbevisa dessa uppgifter för att jag besitter inte nödvändiga kunskaper för det. Tydligen besitter gruppen medicinsk expertis, men deras subjetivitet och osaklighet bidrar till att hela deras arbetet blir otrovärdigt.

Kan du motbevisa någon av de tiotals rapporter av FN, HRW och Amnesty?
Citera
2017-05-03, 20:56
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Men kom in i matchen nu. Gruppens kommentarer är strikt medicinska, vad är det du inte fattar i den meningen? Dina sk invändningar är rent nonsens, återkom med yttranden som kommer från medicinskt sakkunniga och som visar att gruppens synpunkter är fel, eller kasta in handduken.

Dim svenska är usel för övrigt. Var det du som yttrade något om svensk utbildning?

Och så scientologtaktiken på slutet - byt fokus när du är trängd. Du är rätt förutsägbar.
Gruppens kommenterar må vara medicinska, men det förändrar inte faktum att deras agenda kan komma att hamna emellan. HRW:s rapporter är strikt vetenskapliga, varför har du problem med dom?

Min svenska må vara "usel", men jag håller mig åtminstone saklig och erkänner misstag begågna av både regimen och rebellerna, till skillnad från dig och dina gelikar.

Det är dock underbart se dig attackera mitt språk än att bemöta inläggets sak.
Citera
2017-05-03, 21:01
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Nej, det är din personliga åsikt. Du hamnar rätt ofta i ett hörn där du inte riktigt går i takt med andra. Det andra förstår får du brottas med lite grann.

Om en grupp som säger sig vara oberoende kan kopplas samman med Al nusra, och får ekonomiskt stöd från länder som är stridande part i en konflikt kallas den för det första inte oberoende. För det andra, om det framläggs bevis att denna grupp iscensatt en räddningsaktion och det inkommer uppgifter att det har hänt ånyo, då räcker det för de flesta. Inte för dig dock, då du intagit en teflonhinna så fort militanta islamister anklagas för något. Annat är det om du hittar lösryckta rykten som pekar mot att SAA/Ryssland begått felaktigheter. Då är beviskraven helt andra.

Därmed är du diskvalificerad som trovärdig skribent. Du sitter med helt olika måttstockar i dina händer, och halar upp den du tycker passar ditt syfte.

Du fortsätter nu att blotta din obildning genom att visa att du tror att "bevis" och "indicier" är ord som är strikt kopplade till domstolar. Får du aldrig nog av att bli förnedrad faktamässigt?
Jag har aldrig sagt att WH är oberoende, men ditt s.k. påstående om att de samarbetar, eller "kopplas samman" med al-Nusra för att de finns med i ett klipp där de plockar en person som blivit avrättad av gruppen är ju inte särksilt talande för något av det du argumenterar för, eller hur?

Nej, bevis och indicier är inte "strikt kopplade till domstolar", därför förstår jag inte heller varför du skriver "Det är ingen domstol" när jag nämner "systematik". Tror du att det är endast relevant i en domstol?
Citera
2017-05-03, 21:19
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Jag har aldrig sagt att WH är oberoende, men ditt s.k. påstående om att de samarbetar, eller "kopplas samman" med al-Nusra för att de finns med i ett klipp där de plockar en person som blivit avrättad av gruppen är ju inte särksilt talande för något av det du argumenterar för, eller hur?

Nej, bevis och indicier är inte "strikt kopplade till domstolar", därför förstår jag inte heller varför du skriver "Det är ingen domstol" när jag nämner "systematik". Tror du att det är endast relevant i en domstol?
Suck. Var har jag hävdat att det är white helmets upplockande av en avrättad person som är enda indicium? Jag har inte ens hävdat ATT det är ett indicium.

Ledsen, men det ger mig absolut noll att svara på dina inlägg, detta är bara ovärdigt.
Citera
2017-05-03, 21:31
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Jag kan inte motbevisa dessa uppgifter för att jag besitter inte nödvändiga kunskaper för det. Tydligen besitter gruppen medicinsk expertis, men deras subjetivitet och osaklighet bidrar till att hela deras arbetet blir otrovärdigt.

Tack för det , jag har inga fler frågor. Vi fortsätter med ...
Citera
2017-05-03, 21:39
Medlem
Arbetarbroders avatar
Underbara UK Column News tar upp Syrien i den första halvtimmen (bara så långt jag hunnit se) med Patrick Henningsen som är i Syrien sedan några veckor tillbaka.

Om hur den propaganda ser ut som når Brittisk MP
Om "Nikki Hayley" som bokstavligen står sida vid sida med al-Nusra och terroristerna - kamouflerad under "humanitär" anledning givetvis
Om Kenneth Roth, en av de vidrigaste propagandisterna jag nånsin som pendlar mellan få sitt BS via massmedia (New York Times) och nu den och lika illa kamouflerade "humanitära" organisationen HRW som svar på en av de ytterst få ärliga röster som kommer ut från Sverige om Syrien.

Med mera:
UK Column News - 3rd May 2017
https://youtu.be/VLJ2Pi_xzs8
mkt sevärt!
Citera
2017-05-03, 23:10
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Suck. Var har jag hävdat att det är white helmets upplockande av en avrättad person som är enda indicium? Jag har inte ens hävdat ATT det är ett indicium.

Ledsen, men det ger mig absolut noll att svara på dina inlägg, detta är bara ovärdigt.
Har du börjat få hybris nu? Var har jag påstått att du hävdar "iscensättningen" för att vara ett indicium?

Blir inte arg nu för att du inte lyckas lägga fram belägg för dina påståenden. Ja, du har länkat till ett klipp där de fejkar en räddning. Det är dock det enda klippet jag hittills sett där de "iscensätter" död.

Jag förstår inte heller varför du tror att bara för att de lyckas iscensätta ett bombdåd, att de därför också kan fejka en attack på över hundra personer. Någon skulle kunna övertyga dig att hela konflikten är uppdiktad, så pantad och lättlurad som du är.
Citera
2017-05-04, 01:05
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Underbara UK Column News tar upp Syrien i den första halvtimmen (bara så långt jag hunnit se) med Patrick Henningsen som är i Syrien sedan några veckor tillbaka.

Om hur den propaganda ser ut som når Brittisk MP
Om "Nikki Hayley" som bokstavligen står sida vid sida med al-Nusra och terroristerna - kamouflerad under "humanitär" anledning givetvis
Om Kenneth Roth, en av de vidrigaste propagandisterna jag nånsin som pendlar mellan få sitt BS via massmedia (New York Times) och nu den och lika illa kamouflerade "humanitära" organisationen HRW som svar på en av de ytterst få ärliga röster som kommer ut från Sverige om Syrien.

Med mera:
UK Column News - 3rd May 2017
https://youtu.be/VLJ2Pi_xzs8
mkt sevärt!

Intressant, har aldrig sett till dessa herrar förr. Verkar som ett gäng kloka indivder som följer konflikten. Tack!

Citat:
Någon skulle kunna övertyga dig att hela konflikten är uppdiktad, så pantad och lättlurad som du är.

Hur var det nu igen med personliga angrepp? Hycklare.
Citera
2017-05-04, 02:04
Medlem
beregistains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

..så jag frågar: Vad exakt är det som ryssarna skulle ha gjort annorlunda för att få ett snabbare resultat?

Om jag tar detta som exempel:

#LIVE Erdoğan says İdlib declared a deconfliction zone in Syria, Putin says it's up to the parties in Astana to determine future of country

https://mobile.twitter.com/CNNTURK_ENG/status/859776642184605697

Ryssland och Turkiet är överrens om att göra Idlib till en säker zon. Jag gissar på att Ryssland inte behövt göra detta. Så har Ryssland betett sig efter nästan varje momentum man har byggt. Utan Rysslands medgivande är turkarna ute ur Syrien.
Citera
2017-05-04, 02:34
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Vi har en undersökning av tidningen Foreign Affairs som intervjuar flyktingar i Turkiet. Dessa har kommit fram till att 80 % vill se Assad försvinna från makten. Dock poängterar artikeln att de flesta som intervjuades var från oppositionsområden. Detta är talande. 80 % är en otroligt hög siffra för en president som tror sig sitta med drömliknade siffror nära 90 %. LOL
Citat:
As the Syrian civil war enters its seventh year, the violence shows no signs of abating. Yet another round of peace talks has concluded in Geneva without any significant progress. Throughout these talks, representatives from different sides in the conflict have repeatedly referred to the Syrian people as the ultimate authority on the way forward for the war-torn country. When asked recently about Syrian President Bashar al-Assad’s future role, for example, U.S. Secretary of State Rex Tillerson declared it “will be decided by Syrian people.” The Assad regime has made similar statements, as have the opposition groups, Iran, Russia, and Turkey.

Despite this public appreciation for Syrians’ views about how to bring an end to the conflict, there is surprisingly little hard evidence about what Syrians themselves actually think about the future of their country. A year ago, we set out to address this information gap, conducting face-to-face interviews with 1,120 Syrians in Turkey, a country that now hosts nearly three million Syrian refugees.

In line with this threat perception, about 80 percent of our respondents also wanted to see Assad removed from power. Of course, because most of our respondents hail from opposition territories, their views likely differ from those of more pro-Assad refugees surveyed in other locations such as Lebanon.

https://www.foreignaffairs.com/articles/syria/2017-05-01/what-do-syrians-want-their-future-be?cid=soc-tw-rdr
Citera
2017-05-04, 03:47
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Vi har en undersökning av tidningen Foreign Affairs som intervjuar flyktingar i Turkiet. Dessa har kommit fram till att 80 % vill se Assad försvinna från makten. Dock poängterar artikeln att de flesta som intervjuades var från oppositionsområden. Detta är talande. 80 % är en otroligt hög siffra för en president som tror sig sitta med drömliknade siffror nära 90 %. LOL

https://www.foreignaffairs.com/articles/syria/2017-05-01/what-do-syrians-want-their-future-be?cid=soc-tw-rdr

Det är ju en ganska logiskt siffra. De som gillar Assad flyr till regeringskontrollerade områden, de som ogillar honom lämnar landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in