2017-05-03, 18:24
Medlem
Och nu har det ständiga flaggproblemet fått sin lösning!
Huvudprotokollet s 244/688 - intervju med Anki 2016-10-03; PDF-paginering alltså
De hade ordnat för visning av Granliden; mäklare hade fotograferat och det fotograferades med drönare. Därför hade de hissat flaggan
Citera
2017-05-03, 18:25
Medlem
BosseBetongs avatar
I ett förhör med JB den 28/2 2017 har de bara lyckats spela in 12 av 40 minuter pga tekninska fel.

Hur vanligt förekommande är det att det händer vid förhör?
Känns som att det kan gå viktig information förlorad utan att köra med dubbla inspelningsenheter.
Staten borde lära sig vikten av redundans vid vissa situationer...

//BB
Citera
2017-05-03, 18:29
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Från sidan 235 i FUP, huvudprotokollet.

Detta är anmärkningsvärt men även symptomatiskt...hennes eget barn kan misstänkas ha blivit utsatt för sexuella övergrepp men det är henne det är synd om. Hon åker till föräldrarna och lipar samtidigt som hon inte vill gå vidare med saken. Dessutom anklagar hon andra för att vara psykopat. Grejen är att hon bryr sig inte tillräckligt för att gå till polisen med misstankarna kring sexuella övergrepp...däremot vill hon casha in omgivningens sympati.

Sen anklagar hon Göran för att ha utsatt henne för sexuella övergrepp... Nu kan ju inte vi veta om det är sant eller inte men i detta läget när Göran är mördad på hennes egen order så får man nog ta det med en rejäl nypa salt. Han finns ju inte heller här för att försvara sig, dessutom kommer anklagelserna från en dokumenterat hänsynslös mytoman.

Sen skriver hon sms och kallar Göran "Jävla rasist" berättar Annki. Detta eftersom han sagt upp henne och sonens lägenheter. Hon borde istället vara väldigt tacksam att hon fått bo i en nyproducerad lägenhet som hon inte behövt betalat insatsen för.

En fråga: Polisen frågar Annki om hon känner till att ett av JM:s fosterbarn drunknat. Vad handlar det om? Att JM har haft åtskilliga fosterbarn vet jag ju men ska ett utav dessa ha dött genom drunkning? Kanske har stått i tråden fast jag glömt det.

Edit: Nu ser jag att saken om drunknade barn diskuteras i inläggen ovan. Jag läste det förut i dag och reagerade på det men har inte haft tid att fråga förrän nu.

Det framkommer en del om detta i förhör med JM i
Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf
sid 320 och framåt.
Det är svårt att dra några säkra slutsatser från detta. Det har påpekats från dagis att DB var röd i stjärten. Orsaken till detta kan ju vara mycket allvarlig (läs övergrepp) eller t.ex. dåliga rutiner för blöjbyte och tvätt. JM har pekat ut en före detta som misstänkt. DB har sagt "sug min snopp" på dagis. BUP beslutar att avskriva ärendet, men rekommenderar att JM/MB får hjälp att reda ut sin konflikt och att JM, vid behov, får stöd i hennes relation till DB "så att hon själv kan hantera konflikter" som uppstår med DB.

Anklagelserna som JM riktar mot Göran verkar totalt grundlösa, utgående från UFs och AMs vittnesmål.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-03 kl. 19:05.
Citera
2017-05-03, 18:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torkel.K
Vi är nog många som sett fram emot att FUP skulle komma, men jag måste säga att luften går ur mig ju mer jag läser. Tycker inte att det finns något mysterium kring henne längre. Hon förefaller bara vara jävligt korkad o självcentrerad. Djupt tragiskt för alla runt omkring. Jag hoppas på ett mirakel att familjen går samman o bearbetar detta trauma. Mycket arbete, men möjligheten finns när JM är borta. Hoppas alla i familjen erbjuds ordentligt stöd.

Jag håller verkligen med dig!

Först hade man tankar på att en del saker kanske var överdrivna. Men nu överträffar verkligheten - eller i alla fall FUP - dikten. Det var mycket värre än jag trodde!
Hur fasiken har JM kunnat flyga under radarn med allt detta?

Hon har betett sig som en rullande lerboll som bara bli större och större när det går allt fortare utför - hon gör bara värre och värre saker. Tur att lerbollen är instängd i en bur numera.
Citera
2017-05-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Och nu har det ständiga flaggproblemet fått sin lösning!
Huvudprotokollet s 244/688 - intervju med Anki 2016-10-03; PDF-paginering alltså
De hade ordnat för visning av Granliden; mäklare hade fotograferat och det fotograferades med drönare. Därför hade de hissat flaggan

Fast den stora diskussionsfrågan var väl den varför flaggan inte halats?
Citera
2017-05-03, 18:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag håller verkligen med dig!

Först hade man tankar på att en del saker kanske var överdrivna. Men nu överträffar verkligheten - eller i alla fall FUP - dikten. Det var mycket värre än jag trodde!
Hur fasiken har JM kunnat flyga under radarn med allt detta?

Hon har betett sig som en rullande lerboll som bara bli större och större när det går allt fortare utför - hon gör bara värre och värre saker. Tur att lerbollen är instängd i en bur numera.

Ja, det är ett rent mysterium hur fan hon kunnat undgå att hamna i fokus tidigare, jag vägrar tro att det här kommer som en blixt från en klar himmel, hon måste ha gjort en hel del djävulskap tidigare, inte av samma dignitet men likafullt djävulskap.

Att det har accelererat iväg nu de senaste åren får man nog fan tillskriva någons slags ålderskris, JM kände väl att tiden började rinna iväg för henne, nu gällde det att snabbt som fan bli rik och oberoende, skit samma om det blev på bekostnad av några näras liv.
Citera
2017-05-03, 18:48
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det framkommer en del om detta i förhör med JM i
Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf
sid 320 och framåt.
Det är svårt att dra några säkra slutsatser från detta. Det har påpekats från dagis att DB var röd i stjärten. Orsaken till detta kan ju vara mycket allvarlig eller dåliga rutiner för blöjbyte och tvätt. JM har pekat ut en före detta som misstänkt. DB har sagt "sug min snopp" på dagis. BUP beslutar att avskriva ärendet, men rekommenderar att JM/MB får hjälp att reda ut sin konflikt och att JM, vid behov, får stöd i hennes relation till DB "så att hon själv kan hantera konflikter" som uppstår med DB.

Anklagelserna som riktas mot Göran verkar totalt grundlösa, utgående från UFs och AMs vittnesmål.

Hmm, ja - det är många uppseendeväckande saker som framkommer. Bland annat att Göran sagt till JM att hon ser ut som en hora och att Annki kallat Muhammed för "jävla drägg". Båda uttalanden gjordes förvisso med rätta så jag klandrar dom icke för det. Görans kommentar ska ha varit i samband med att JM förstorade brösten och skaffade löshår.

En annan häpnadsväckande grej är att JM ringer upp Göran under 2016 och berättar för honom att hon tänker sälja lägenheten och behålla vinsten för egen del. JM menar att hon läst på om besittningsrätt och att hon kan sälja den trots att Göran står som ägare.

Citat:

Nej, det var ju mer på försommaren där, hon frågade om vi skulle sälja huset och. Ja, det var ju lägenheten, då brakade det ju loss. För då ringde hon, det var ju an-, nej jag kommer inte ihåg om det var (ohörbart). Då ringde hon till Göran och sa nu ska jag sälja lägenheten och ta hem vinsten. För jag ska inte bo här längre med barnen. Då sa han du kan inte sälja lägenheten, den är inte din. Jo, det är min. Jag och mina barns lägenhet. Det har jag läst på, sa hon. Ha. Sedan var det tyst med det då. Sedan läste Göran på om det här med besittningsrätter och sådant och hon hade ingen besittningsrätt för han ägde 95 procent. Och då ringde han tillbaks till henne och sa eller skrev sms eller vad det var att nu säger du upp, nu säger vi upp dig från lägenheten. Sista oktober ska du flytta.

Från sidan 243 i FUP, huvudprotokollet.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-03 kl. 18:52.
Citera
2017-05-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast den stora diskussionsfrågan var väl den varför flaggan inte halats?
Ja, där ser man! Jag har mest fäst mig vid frågan om varför den var uppe? Födelsedag eller dödsdag eller vaddå.
Men du har rätt - varför halades den inte? Jag har inte hunnit se omfrågan ställs i FUP, så tillvidare tänker jag att den fick hänga kvar eftersom mäklaren/de inte var nöjda med resultatet, så de måste göra om fotograferandet. Om det gällde flygbilden specifikt vet jag inte.
Citera
2017-05-03, 18:52
Medlem
Kellywomans avatar
Ursäkta sent inkommet intresse, men jag skulle så gärna vilja ladda ner och läsa FUP men alla länkar jag klickar på i första inlägget visas ""sidan kan inte visas" eller "filen finns inte". Kan någon ge mig hänvisning där jag kan läsa denna?
Stort tack på förhand
Citera
2017-05-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ursäkta sent inkommet intresse, men jag skulle så gärna vilja ladda ner och läsa FUP men alla länkar jag klickar på i första inlägget visas ""sidan kan inte visas" eller "filen finns inte". Kan någon ge mig hänvisning där jag kan läsa denna?
Stort tack på förhand
Här finns en länk till hela bibban!
(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)

Om det ser lustigt och farligt ut, så bry dig inte! Klicka tex. på Huvudprotokoll och du får fram alla de 688 sidorna i en pdf som du kan ladda ner om du vill, annars läser du den i webbläsaren.
Senast redigerad av tantigheter 2017-05-03 kl. 19:00.
Citera
2017-05-03, 18:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsbo Slim
Johanna i förhöret den 2 september:

JM: Jag är nog den ödmjukaste snällaste person som du kan träffa.
Om du frågar min omgivning.

Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja, det är ett rent mysterium hur fan hon kunnat undgå att hamna i fokus tidigare, jag vägrar tro att det här kommer som en blixt från en klar himmel, hon måste ha gjort en hel del djävulskap tidigare, inte av samma dignitet men likafullt djävulskap.

Att det har accelererat iväg nu de senaste åren får man nog fan tillskriva någons slags ålderskris, JM kände väl att tiden började rinna iväg för henne, nu gällde det att snabbt som fan bli rik och oberoende, skit samma om det blev på bekostnad av några näras liv.

Ja vad månne komma framkrypande vad hon har gjort tidigare....?

Det är ju också lite svårt att fråga omgivningen om hur ödmjuk och snäll JM varit - en del närstående har ju mördats eller utsatts för mordförsök, andra som hon haft sexuellt förhållande med har misshandlats..... Ytterligare en handfull närstående begärde kontaktförbud.
Senast redigerad av Solglittret 2017-05-03 kl. 19:03.
Citera
2017-05-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja vad månne komma framkrypande vad hon har gjort tidigare....?

Det är ju också lite svårt att fråga omgivningen om hur ödmjuk och snäll JM varit - en del närastående har ju mördats eller utsatts för mordförsök, andra som hon haft sexuellt förhållande med har misshandlats.....
Om hon har ödmjukat sig, som det är - hur skulle det inte ha varit om hon bara kört på?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in