Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Det framkommer en del om detta i förhör med JM i
Huvudprotokoll_2017-02-06.pdf
sid 320 och framåt.
Det är svårt att dra några säkra slutsatser från detta. Det har påpekats från dagis att DB var röd i stjärten. Orsaken till detta kan ju vara mycket allvarlig eller dåliga rutiner för blöjbyte och tvätt. JM har pekat ut en före detta som misstänkt. DB har sagt "sug min snopp" på dagis. BUP beslutar att avskriva ärendet, men rekommenderar att JM/MB får hjälp att reda ut sin konflikt och att JM, vid behov, får stöd i hennes relation till DB "så att hon själv kan hantera konflikter" som uppstår med DB.
Anklagelserna som riktas mot Göran verkar totalt grundlösa, utgående från UFs och AMs vittnesmål.
–
Hmm, ja - det är många uppseendeväckande saker som framkommer. Bland annat att Göran sagt till JM att hon ser ut som en hora och att Annki kallat Muhammed för "jävla drägg". Båda uttalanden gjordes förvisso med rätta så jag klandrar dom icke för det. Görans kommentar ska ha varit i samband med att JM förstorade brösten och skaffade löshår.
En annan häpnadsväckande grej är att JM ringer upp Göran under 2016 och berättar för honom att hon tänker sälja lägenheten och behålla vinsten för egen del. JM menar att hon läst på om besittningsrätt och att hon kan sälja den trots att Göran står som ägare.
Citat:
Nej, det var ju mer på försommaren där, hon frågade om vi skulle sälja huset och. Ja, det var ju lägenheten, då brakade det ju loss. För då ringde hon, det var ju an-, nej jag kommer inte ihåg om det var (ohörbart). Då ringde hon till Göran och sa nu ska jag sälja lägenheten och ta hem vinsten. För jag ska inte bo här längre med barnen. Då sa han du kan inte sälja lägenheten, den är inte din. Jo, det är min. Jag och mina barns lägenhet. Det har jag läst på, sa hon. Ha. Sedan var det tyst med det då. Sedan läste Göran på om det här med besittningsrätter och sådant och hon hade ingen besittningsrätt för han ägde 95 procent. Och då ringde han tillbaks till henne och sa eller skrev sms eller vad det var att nu säger du upp, nu säger vi upp dig från lägenheten. Sista oktober ska du flytta.
Från sidan 243 i FUP, huvudprotokollet.