2017-05-03, 14:19
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauqs79
Hej igen! Har uppdaterat min serie A-trupp en del och nu ser den ut såhär https://www.futbin.com/17/squad/3581255, har en tränare från serie A också.

Jag kör Perisic som anfallare på 8 chem, är det stor skillnad mot att ha 10 chem? Tycker han har bra pace och skott samt att 5 star weak foot är härligt. Antar att Dybala är bättre men han är långt ifrån min budget. Är Pjanic den bästa CAM man kan ha? Har annars Hamsik som avbytare.

Tycker att Kheidra som folk rekommenderade över Marschisio är en flopp och kör honom därför endast som inhoppare.

Min långsiktiga plan är givetvis att ha råd med Dybala och köra honom jämte Higuain, men är han verkligen värd pengarna? Kostar ju för tusan mer än dubbelt så mycket som Higuain, och har bara 3 star weak foot? Får man honom på fel fot är ju läget redan bränt.

Några andra tänkbara uppdateringar jag kan göra på truppen? Utom att köpa IF Nainggolan som kostar 250k och har 1 mer pace och dribbling...

Leta efter spelare du gillar istället för å kolla priser.
det du ska kolla på e finnishing å styrka på en striker.
Stamina+passa på mittfältet.
Å marking på backar.

Sen prova dig fram om du ej gillar spelarna.
Prova även en annan liga.
Bygg 2-3 lag å prova.
Serie a gubbarna blir ofta jävligt trötta å kassa fort. Plus dom har ingen direkt styrka.

Viktigt med starka spelare när du möter bra motstånd.

Lycka till
Citera
2017-05-03, 14:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Bra idé, haha sorry
Här kommer mitt squad:
https://www.futbin.com/17/squad/3375110 (xbox one)
Eventuella spelare på bänken äger jag inte.

Marcos Alonso, Mane, Son och Lacazette ligger nog alla bra till för TOTS = sänkning av de kort du har på hand. Tolisso vet jag inte.

Samtidigt vet vi inte hur långt bort TOTS är. Marcos Alonso kan ev behövas i en POTM Hazard SBC på fredag nästa vecka, då skulle hans värde kunna sticka iväg. Svårt att se att Son behövs ifall Alli vinner POTM. Mane kommer inte uppgraderas vid TOTS, så hans kort kommer nog sjunka en aning och inte stiga förrän nästa säsong kommer. Jag har det själv, men behåller för att det sjunkit och jag faktiskt använder det. Det är ett snuskigt kort för 160k, klart värt i min bok.

Jag hade nog letat en exit på alla specialkort du har inför TOTS. Sen köpt tillbaka dem när TOTS kommer eller satsat på de uppgraderade varianterna. Marcos Alonso hade jag hållit på tills POTM släpps, han är typ billigaste IF-kortet i Chelsea. Vinner Hazard och det krävs en IF Chelsea kommer det värdet sticka iväg som tusan.
Citera
2017-05-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Marcos Alonso, Mane, Son och Lacazette ligger nog alla bra till för TOTS = sänkning av de kort du har på hand. Tolisso vet jag inte.

Samtidigt vet vi inte hur långt bort TOTS är. Marcos Alonso kan ev behövas i en POTM Hazard SBC på fredag nästa vecka, då skulle hans värde kunna sticka iväg. Svårt att se att Son behövs ifall Alli vinner POTM. Mane kommer inte uppgraderas vid TOTS, så hans kort kommer nog sjunka en aning och inte stiga förrän nästa säsong kommer. Jag har det själv, men behåller för att det sjunkit och jag faktiskt använder det. Det är ett snuskigt kort för 160k, klart värt i min bok.

Jag hade nog letat en exit på alla specialkort du har inför TOTS. Sen köpt tillbaka dem när TOTS kommer eller satsat på de uppgraderade varianterna. Marcos Alonso hade jag hållit på tills POTM släpps, han är typ billigaste IF-kortet i Chelsea. Vinner Hazard och det krävs en IF Chelsea kommer det värdet sticka iväg som tusan.

Det känns så sjukt svårt att bygga ihop ett lag utan spelare som beräknas få TOTS, det känns som alla bra spelare kommer få tots, så man får typ köra med ett B-lag om man inte ska förlora så mycket pengar vid tots-release.

Har du något tips på hur man ska tänka när man bygger laget?
Vilka spelare från premier league ska jag satsa på istället tycker du på topp?
Citera
2017-05-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hade han haft 98 hade inte alla spelat med den spelaren för han hade varit dyrare. Så ja det hade varit bättre. Ea har inte fått till det där med att spegla verkligheten. T.ex. ska ju en 90+ rejtad spelare på 10 i kemi springa åttor runt 80-backar med 6 i kemi men så funkar det inte.

Sen Müller t.ex. 87 rating men kassa stats och spelar inte som en 87 in game. Hade själv birthday-Ogbonna som är 83 i rating. Jo tjena att det är hans in game-rating. Vet att man kan kolla det på futbin men varför skriver EA att han är 83 då? Var bättre än Boateng (90) och Chiellini (88) tillsammans.

Tror du är lite snett ute i din åsikt! Tror ingen, inte ens du, kan neka till att Musa trots sin "låga" rating springer ifrån Boateng lätt i en löpduell irl. Så hög rating har inget med snabbhet!
Citera
2017-05-03, 15:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flankert
Det känns så sjukt svårt att bygga ihop ett lag utan spelare som beräknas få TOTS, det känns som alla bra spelare kommer få tots, så man får typ köra med ett B-lag om man inte ska förlora så mycket pengar vid tots-release.

Har du något tips på hur man ska tänka när man bygger laget?
Vilka spelare från premier league ska jag satsa på istället tycker du på topp?

Exakt så. Du får köra budget-B-lag med NIF-kort om du inte vill förlora stora pengar. Samtidigt är ju SBC en joker i år - ingen kan veta med säkerhet att det kommer en market crash som gör alla dina spelare billigare.

Jag hade nog nöjt mig med att spela med ett billigt lag med kort som inte kan sjunka så mycket. Typ NIF Lukaku på topp.
Citera
2017-05-03, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrence1313
Tror ni det dyker upp någon SBC med team of the weekspelare? Jag fick en silver team of the week sälja eller behålla?

Vad fick du silverinformen ifrån?
Citera
2017-05-03, 16:04
Medlem
Jag har slutat med fifa.
Fifa international soccer 93 är faktiskt bättre än fifa 16 å 17.

Fifa 15 var bra.
16 dåligt, 17 rent av uselt.

EA vill nåt men det blir tyvärr bara fel.

Matcherna är som en skriven pjäs..
Skjukt trist med hcp, script å Buttondelay.
Direktpass finns ju inte ens.
Spelarna blir som sirap när de är fria..tex Aguero är fri, Mertesacker fem meter ifrån....skottknappen trycks in men när skottet äntligen går av är Mertesacker där å täcker.

I princip allt som händer ser helt cp ut. Varenda situation är en bugg.

Jag gillar inte att ea bestämmer vad som ska hända. Tex nån springer på kanten du vet att han ska göra 90 gradersfinten. Så givetvis styr du dit med kontrollen men inget händer förens två SEK senare å då tar det ett år att vända gubben.

Spelarna reagerar dessutom helt efterblivet.

VEM vill ha spelet så här?

Inget fifa 18 för min del...tyvärr
Citera
2017-05-03, 16:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Usch vilket grått TOTW: https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2017/team-of-the-week?sf54081291=1

Blir till att spara TOTW-packet en vecka till...
Citera
2017-05-03, 16:07
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidia91
E-post: info@dsa-services.org
Vi erbjuder alla typer av lån (personliga lån, konsumentkrediter, bil kredit, krediter för investeringar). Behöver du ett lån och har nekats av din bank på grund av dålig kredit? Har du obetalda räkningar eller skulder? Har du drömmar om att starta ett företag? Kontakta oss för ett lån idag och sätta stopp för alla dina finansiella hinder. Lägsta lånebeloppet är 5000 euro. Det högsta beloppet av lånet är 75.000.000 euro. Vi är snabba, pålitliga och ärliga. Kontakta mig via e-post: info@dsa-services.org
TACK FÖR DITT FÖRTROENDE

75.000.000 euro 😂 Lycka till
Citera
2017-05-03, 16:09
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majvor666
Jag har slutat med fifa.

Fifa 15 var bra.

Spelarna blir som sirap när de är fria..tex Aguero är fri, Mertesacker fem meter ifrån....skottknappen trycks in men när skottet äntligen går av är Mertesacker där å täcker.

Jag gillar inte att ea bestämmer vad som ska hända. Tex nån springer på kanten du vet att han ska göra 90 gradersfinten. Så givetvis styr du dit med kontrollen men inget händer förens två SEK senare å då tar det ett år att vända gubben.

Har du provat bytte hdmi uttag på din tv. Hade samma problem som dig förut . Nu funkar det felfritt.

Min tv har 3 olika uttag. Testa om du har fler än ett

Alltså byta till ett annat uttag. Din hdmi kabel till en annan
Citera
2017-05-03, 16:10
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Jag har slutat med fifa.

Fifa 15 var bra.

Instämmer i allt du skriver. Tyvärr lär man skaffa sig FUT 18 ändå, förlåt FIFA 18...

Har du testat att spela vanliga säsonger? Har spelat ett fåtal matcher med mitt Liverpool och t.ex. Coutinho är den lille magikern han aldrig kan bli i FUT p.g.a. allt scriptat skit och delay. Otrolig skillnad och jäkligt roligt.
Citera
2017-05-03, 16:33
Medlem
Citat:
Jag har slutat med fifa.

Fifa 15 var bra.

Verkar va en del som är med dig men jag upplever egentligen ingenting av det du skriver. Segt gameplay ibland men ganska sällan nu för tiden. Annars fungerar det svinbra Spelat FIFA sedan första utgåvan på 90-talet (med undantag för fifa16) och jag tycker nog att denna upplaga är den spelmässigt roligaste för egen del. Har lagt mycket mer tid än jag egentligen har, svårt låta bli! Får se hur det blir med nästa utgåva, vet att jag isåfall kommer lägga lika mycket tid igen... går inte in för något halvdant, vill ju spela med de bästa spelarna om jag väl spelar FUT.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Usch vilket grått TOTW: https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2017/team-of-the-week?sf54081291=1

Blir till att spara TOTW-packet en vecka till...

Samma här, ser riktigt tråkigt ut... Har två sådana pack på lager, är Ju inte många TOTW kvar med de stora ligorna... Hoppas på ett riktigt fint TOTW snart!

Sen har jag även ca 25 paket till TOTS. Vilka ligor tänker ni andra satsa på att öppna era paket på? Släpps väl en liga i taget? Inga datum då alla TOTS finns i pack va?
Senast redigerad av grahnen 2017-05-03 kl. 16:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in