2017-05-03, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VARJAZ
Någon som tar Magnesium tillsammans med Lyrica? Magnesium ska ju göra så kroppen slappnar av lite, och Lyrica gör ju så att man får en del "ryckningar", dock oftast på högre doser.

Har käkat 450mg utan tolerans idag, dock först 300mg för 7 timmar sedan ungefär och 150mg till för ca 20 min sen, så hoppas det inte är någon fara för kramp iaf.

Nä, ingen fara för kramp på dessa doser.

Jag har läst att magnesium försvagar effekten av Pregabalin. Någon som vet om det stämmer?
Citera
2017-05-03, 05:51
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95

Jag har läst att magnesium försvagar effekten av Pregabalin. Någon som vet om det stämmer?

Säker på att inte tänker på gabapentin här? Magnesium försvagar effekten av gabapentin genom att blockera absorberingen utav det men eftersom pregabalin inte är fullt beroende av en viss transportör (system L-alpha amino syrotransportör) som gabapentin är så borde effekten vara så minimal att den är oväsentlig.
Senast redigerad av Zot^ 2017-05-03 kl. 05:54.
Citera
2017-05-03, 06:54
Bannlyst
Citat:

Jag läste om det också, men jag kände inte direkt att effekten påverkades.

Dock tog jag bara 150mg "under ruset" och 300mg när jag vaknade.

Blev 300mg+150mg lyrica igår, först 300mg vid 12-tiden och 150mg vid 19-tiden och känner forfarande av det när jag vaknade.

Ska dra på med amfetamin IV när posten kommer om ca 5 timmar, inga problem va?
Citera
2017-05-03, 13:20
Medlem
Jag är tjej, 160cm och 45kg lätt. Har tagit som mest 9st 300mgare och det är 2700mg. Det gick helt okej, men nu vill jag öka dosen!
Så nu ska jag köpa 50st 300mgare, vill försöka ta så mycket som möjligt för jag vill testa gränserna vilken dos borde vara Max för mig??? Alltså på gränsen till överdos. Vill ju inte dö eller nåt så måste veta vad gränsen är! Är medveten om att det är olika från person till person men ni har ju mitt BMI i början
Citera
2017-05-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimirovna1337
Jag är tjej, 160cm och 45kg lätt. Har tagit som mest 9st 300mgare och det är 2700mg. Det gick helt okej, men nu vill jag öka dosen!
Så nu ska jag köpa 50st 300mgare, vill försöka ta så mycket som möjligt för jag vill testa gränserna vilken dos borde vara Max för mig??? Alltså på gränsen till överdos. Vill ju inte dö eller nåt så måste veta vad gränsen är! Är medveten om att det är olika från person till person men ni har ju mitt BMI i början

Låter höggradigt osmart att gå på vad någon nobody på flashback tycker är på gränsen till en överdos för dig och sedan köra på det.

Var rädd om dig.
Citera
2017-05-03, 21:09
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrownUpAlphabet
Låter höggradigt osmart att gå på vad någon nobody på flashback tycker är på gränsen till en överdos för dig och sedan köra på det.

Var rädd om dig.

Speciellt på lyrica. Hon förstår inte att när hon väl får AT på skiten blir det inte lika roligt.

Ta hand om dig tjejen, tryck inte i dig onödig mängd som tar kål på din lever.
Citera
2017-05-03, 21:32
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladimirovna1337

Varför? Tar du det inte dagligen så får du inte ut mycket mer effekt om du ökar dosen skulle jag tro, det enda det kommer att resultera i är mer biverkningar och snabbare toleransutveckling så att du behöver ta mer sen ifall du vill bli hög igen. Slöseri i min mening.
Citera
2017-05-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Varför? Tar du det inte dagligen så får du inte ut mycket mer effekt om du ökar dosen skulle jag tro, det enda det kommer att resultera i är mer biverkningar och snabbare toleransutveckling så att du behöver ta mer sen ifall du vill bli hög igen. Slöseri i min mening.

Och kanske ett krampanfall. Om man nu gillar det.
Citera
2017-05-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Säker på att inte tänker på gabapentin här? Magnesium försvagar effekten av gabapentin genom att blockera absorberingen utav det men eftersom pregabalin inte är fullt beroende av en viss transportör (system L-alpha amino syrotransportör) som gabapentin är så borde effekten vara så minimal att den är oväsentlig.

Jag tror du har helt rätt där faktiskt.

Tack

Då vet jag det.
Citera
2017-05-03, 22:12
Medlem
Vet nån varför varken tramadol eller Lyrica hjälper mot min träningsvärk?
Citera
2017-05-03, 22:15
Medlem
Citat:
Vet nån varför varken tramadol eller Lyrica hjälper mot min träningsvärk?

Lyrica är ju till för nervsmärtor, epilepsi och GAD.
Citera
2017-05-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1
Lyrica är ju till för nervsmärtor, epilepsi och GAD.
Ah tänkte själv på det också.

Träningsvärk och nervsmärtor är inte samma sak. Men trodde Lyrica ändå skulle ha en liten effekt mot träningsvärken, men icke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in