Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Jag ser inga omedelbara tecken på att Juventus blir svagare nästa år trots att t ex Barzagli blir äldre (Buffon däremot verkar trotsa de biologiska begränsningarna). Man kommer att vara favoriter.
Om kineserna öppnar plånboken kan Inter och Milan ta steget upp till samma nivå som Roma och Napoli. Tillsammans kan dessa lag kanske utmana eftersom det minskar utrymmet för misstag eller missräkningar för Juventus. Och det säkerställer att det blir fyra starka lag som kvalificerar sig till CL.
Ja det har du rätt i. Inter behöver väl egentligen bara sätta tränaren för att vara på samma nivå som Napoli och Roma, men stämmer ryktena blir det mer än så.
På ett sätt hade varit intressant att se Italien med 4 platser utan att Milan och Inter väckts till liv. Det hade öppnat för Fiorentina, Lazio och möjligtvis Genoalagen och typ Bologna att någon gång ta sig till Cl. Risken hade dock varit att Inter och Milan ramlat ner till Fiorentina och Lazios nivå(och jag befarar att Fiorentina kommer sjunka än lägre). Nu blir det nog som jag har skrivit innan ett 5-lags race om de 4 platserna varje säsong. Juventus,Inter,Milan,Roma,Napoli. Och andra sidan vet jag inte varför jag så självklart räknar bort Lazio från racet men räknar in loserklubben Roma och Napoli