2017-04-30, 22:00
Medlem
Lysande Stivali om Venezia! Och jag hyllade Pippo för att vinna sin serie i Lega Pro samt CI LP. Men vafan i helvete hans brorsa ledde Lazio till en övertygande seger mot Roma idag, och till en fin fjärdeplats i tabellen. Bröderna Inzaghi imponerar. Kul.
Citera
2017-04-30, 22:38
Medlem
Stenhård kamp om sista EL-platsen. Tre stora lag; Milan, Inter och Fiorentina.

Fiorentina förlorade mot Palermo, Milan spelade oavgjort mot Crotone medan Inter förlorade mot Napoli. De tre lagen tog alltså sammanlagt en enda stackars poäng. En uppvisning i förlorade möjligheter.

Milan 59 poäng, Inter 56 p och Fiorentina 55 p.
Citera
2017-04-30, 22:47
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Stenhård kamp om sista EL-platsen. Tre stora lag; Milan, Inter och Fiorentina.

Fiorentina förlorade mot Palermo, Milan spelade oavgjort mot Crotone medan Inter förlorade mot Napoli. De tre lagen tog alltså sammanlagt en enda stackars poäng. En uppvisning i förlorade möjligheter.

Milan 59 poäng, Inter 56 p och Fiorentina 55 p.
En annan intressant aspekt ar att de har 3 lagen ligger 25-30 poang efter juve. Och iaf inter ska utmana om scudetton nasta ar......
Citera
2017-05-01, 00:19
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Klockan är kvart över midnatt och vi förkunnar att idag är dagen då världens bäste mittback fyller 30 år.

Leonardo Bonucci - sex raka Scudetti, en EM-final, en CL-final hittills och snart kanske en CL-titel. Vi talar om en numera klassisk italiensk mittback, förtjänt av att nämnas i nivå med de största defensiva namnen.

Enligt mig finns det ingen som varit på samma nivå som Bonucci den här säsongen. Pique har fallit tillbaka, Ramos är spektakulär men en säkerhetsrisk, Hummels och Boateng har inte varit lika bra som Leonardo, i England finns ingen att nämna.

30 år och på sin förmågas absoluta topp. Hoppas att det håller i sig ett par, tre säsonger till. Det är nu karriären definieras, en CL-titel eller ingen CL-titel betyder allt när vi summerar.
Citera
2017-05-02, 12:16
Medlem
JayGatsbys avatar
Fin och härlig Lazioseger! Är väl för mycket begärt att Napoli ska kollapsa så man kan ta sista CLplatsen.
Men måste hylla Romas tröjor. Jösses vad snyggt med SPQR på bröstet.
Citera
2017-05-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Klockan är kvart över midnatt och vi förkunnar att idag är dagen då världens bäste mittback fyller 30 år.

Leonardo Bonucci - sex raka Scudetti, en EM-final, en CL-final hittills och snart kanske en CL-titel. Vi talar om en numera klassisk italiensk mittback, förtjänt av att nämnas i nivå med de största defensiva namnen.

Enligt mig finns det ingen som varit på samma nivå som Bonucci den här säsongen. Pique har fallit tillbaka, Ramos är spektakulär men en säkerhetsrisk, Hummels och Boateng har inte varit lika bra som Leonardo, i England finns ingen att nämna.

30 år och på sin förmågas absoluta topp. Hoppas att det håller i sig ett par, tre säsonger till. Det är nu karriären definieras, en CL-titel eller ingen CL-titel betyder allt när vi summerar.

Bonucci med son i lördags, Torino mot Sampdoria:

http://itbuzz.wordpress.eurosport.com/wp-content/uploads/sites/9/2017/04/bonucci-800.jpg

http://www.toro.it/wp-content/uploads/2017/04/torino-sampdoria-serie-a-2016-2017-28-696x391.jpg

Lägger till din sköna anekdot från 2012 för att ytterligare poängtera hans storhet även utanför arenan:

(FB) Allt om Calcio!
Citera
2017-05-02, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
En annan intressant aspekt ar att de har 3 lagen ligger 25-30 poang efter juve. Och iaf inter ska utmana om scudetton nasta ar......
Jag ser inga omedelbara tecken på att Juventus blir svagare nästa år trots att t ex Barzagli blir äldre (Buffon däremot verkar trotsa de biologiska begränsningarna). Man kommer att vara favoriter.

Om kineserna öppnar plånboken kan Inter och Milan ta steget upp till samma nivå som Roma och Napoli. Tillsammans kan dessa lag kanske utmana eftersom det minskar utrymmet för misstag eller missräkningar för Juventus. Och det säkerställer att det blir fyra starka lag som kvalificerar sig till CL.
Senast redigerad av Brille68 2017-05-02 kl. 17:33.
Citera
2017-05-02, 18:23
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Jag ser inga omedelbara tecken på att Juventus blir svagare nästa år trots att t ex Barzagli blir äldre (Buffon däremot verkar trotsa de biologiska begränsningarna). Man kommer att vara favoriter.

Om kineserna öppnar plånboken kan Inter och Milan ta steget upp till samma nivå som Roma och Napoli. Tillsammans kan dessa lag kanske utmana eftersom det minskar utrymmet för misstag eller missräkningar för Juventus. Och det säkerställer att det blir fyra starka lag som kvalificerar sig till CL.
Ja det har du rätt i. Inter behöver väl egentligen bara sätta tränaren för att vara på samma nivå som Napoli och Roma, men stämmer ryktena blir det mer än så.

På ett sätt hade varit intressant att se Italien med 4 platser utan att Milan och Inter väckts till liv. Det hade öppnat för Fiorentina, Lazio och möjligtvis Genoalagen och typ Bologna att någon gång ta sig till Cl. Risken hade dock varit att Inter och Milan ramlat ner till Fiorentina och Lazios nivå(och jag befarar att Fiorentina kommer sjunka än lägre). Nu blir det nog som jag har skrivit innan ett 5-lags race om de 4 platserna varje säsong. Juventus,Inter,Milan,Roma,Napoli. Och andra sidan vet jag inte varför jag så självklart räknar bort Lazio från racet men räknar in loserklubben Roma och Napoli
Citera
2017-05-02, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja det har du rätt i. Inter behöver väl egentligen bara sätta tränaren för att vara på samma nivå som Napoli och Roma, men stämmer ryktena blir det mer än så.

På ett sätt hade varit intressant att se Italien med 4 platser utan att Milan och Inter väckts till liv. Det hade öppnat för Fiorentina, Lazio och möjligtvis Genoalagen och typ Bologna att någon gång ta sig till Cl. Risken hade dock varit att Inter och Milan ramlat ner till Fiorentina och Lazios nivå(och jag befarar att Fiorentina kommer sjunka än lägre). Nu blir det nog som jag har skrivit innan ett 5-lags race om de 4 platserna varje säsong. Juventus,Inter,Milan,Roma,Napoli. Och andra sidan vet jag inte varför jag så självklart räknar bort Lazio från racet men räknar in loserklubben Roma och Napoli

Samtidigt finns där en storleksordning, dvs att Juventus, Milan och Inter är de stora, sedan Roma, Napoli, Lazio och Fiorentina såvida inte någon vill pumpa in cash som i Parma under 1990-talet (Buffon har fler internationella titlar med Parma än med Juventus!).

Löner och hur de förändrats sedan förra säsongen:

http://www.ultimouomo.com/wp-content/uploads/2016/09/TABELLA.png
Citera
2017-05-02, 19:31
Medlem
paras0nics avatar
https://www.fotbollskanalen.se/italien/efter-filmningen-i-derbyt---kevin-strootman-stangs-av/

Underbart av Italiens fotbollsförbund.

"Romas Kevin Strootman filmade sig till en straff i söndagens Rom-derby mot Lazio.
Nu stängs han av i två matcher.
"Strootman anses skyldig till allvarligt osportsligt beteende enligt Serie A:s disciplinkommité", skriver Football Italia."
Citera
2017-05-02, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
https://www.fotbollskanalen.se/italien/efter-filmningen-i-derbyt---kevin-strootman-stangs-av/

Underbart av Italiens fotbollsförbund.

"Romas Kevin Strootman filmade sig till en straff i söndagens Rom-derby mot Lazio.
Nu stängs han av i två matcher.
"Strootman anses skyldig till allvarligt osportsligt beteende enligt Serie A:s disciplinkommité", skriver Football Italia."

Samtidigt lite populistiskt. Har funnits värre filmningar som inte bestraffats. Men det var i ett Rom-derby som dessutom var på sändningstid till Asien. Stor jävla uppmärksamhet som kräver någon slags åtgärd.

Inte helt olikt att Cagliari nu hotas av bestraffning eftersom Muntari triggades av fyra till sex personer som körde "uh uh" då han fällde en Cagliarispelare. Stackars liten och självklart måste man visa åtgärder mot rasism. Jag förstår spelet bakom, men tycker inte nödvändigtvis om det...
Citera
2017-05-02, 20:18
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Fullständigt lysande!

Jag skulle vilja hävda att efter Calcio kommer cykling och motorsport. Inom motorsport finns allt från F1 till MC. Schumacher och Rossi kunde definitivt tävla med Maldini, Zanetti, Del Piero inom fotboll och Pantani inom cykling. Basketboll har växt och Volleyboll är stabilt.

Cykling har varit på nedåtgående av samma anledning som längdskidåkning här, dvs att alla dopar sig. Men till skillnad mot skidåkning var man dels tidigare ute och dels valde man att ta itu med problemen på allvar, därför har sporten nu har stoppat fallet.

Inte minst spelar Fabio Aru en viktig del i att intresset ökar. Han påminner om Pantani och är anledningen till att Giro d'Italia startar på Sardinien femte maj med tre etapper på den vackra ön innan man tar båten till Sicilien och vidare igenom Italien.

https://www.youtube.com/watch?v=nCnpyAin4d8

Tyvärr är Aru skadad och kan inte delta…
Äntligen är det dags för det vackraste och i mitt tycke finaste Grand Tour-loppet.
En fin cyklist dog tragiskt den 22 april Michele Scarponi som vann Girot 2011.

Vad har detta med fotboll att göra... Inget men detta är calciotråden med brett register.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in