2017-05-02, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Om man skall vara riktigt hård så tycker jag inte att ni har spelat någon glimrande bra fotboll för det mesta sedan Norlings guldsäsong. Visst gjorde ni flera taktiskt imponerande insatser under Hareide ute i Europa men det var sällan man tänkte i AS att ni spelade någon "wow" fotboll. Sen kom Kuhn. Och nu MP som verkar fortsätta på ungefär samma spår.

Det som byggdes upp under Rolle och Clotet har successivt nedmonterats som jag kan se det.

Men du tyckte ju inte att det var så viktigt vilken tränare man hade så.
Jag håller med, vi har inte spelat "bra fotboll" under längre perioder sedan 2013. Man hade såklart hoppats på mer rent estetiskt men resultaten är överordnat allt annat så man kan knappast gnälla heller. Man ska inte glömma att Rolle gjorde två resultatmässigt usla år med trevlig fotboll innan resultatet kom, det tålamodet finns inte längre och fanns knappt då heller utan det är leverans från dag ett som gäller.

Om man tittar på Rolle, Pep och Norlings karriärer post MFF så tror jag att Mishima är inne på rätt spår. Tränaren är viktig men inte alls så viktig som vi gärna vill få det till.
Citera
2017-05-02, 02:21
Medlem
Då har MFF säkrat guldet. Behöver man ens spela klart? tror inte det.
Citera
2017-05-02, 06:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Om man skall vara riktigt hård så tycker jag inte att ni har spelat någon glimrande bra fotboll för det mesta sedan Norlings guldsäsong. Visst gjorde ni flera taktiskt imponerande insatser under Hareide ute i Europa men det var sällan man tänkte i AS att ni spelade någon "wow" fotboll. Sen kom Kuhn. Och nu MP som verkar fortsätta på ungefär samma spår.

Det som byggdes upp under Rolle och Clotet har successivt nedmonterats som jag kan se det.

Nä, vi kommer ju att vinna guldet ändå, men det är inte för att vi spelar den snyggaste smartaste fotbollen. Utan för att andra lag är så usla. AIK kryssar mot Sundsvall, Norrköping tappar ledning på övertid, Göteborg räddar kryss på övertid osv. Det håller ju inte.

Vi har heller inte samma spelarmaterial som då. Spelare som Hamad, Albornoz, Ricardinho, Eriksson och Forsberg var mer kreativa och bättre med boll. Då kunde Albornoz gå in och vara spelfördelande från högerbacken. Nu har vi en högerback som springer som fan men har ett uruselt tillslag på bollen.

Vi har ju inget bra kombinationsspel mellan ytterback och yttermittfältare idag, men det går ju inte med dessa spelare.
Senast redigerad av mishima 2017-05-02 kl. 06:40.
Citera
2017-05-02, 08:03
Medlem
Citat:

Klockren analys. Tråkigare att se MFF numera, vi vinner men det är inte mycket mer än så. Under Norlings tid var man ju oerhört stolt över fotbollen som vi presterade. Nu är man glad över segrarna, väldigt glad förstås, men inte särskilt stolt.
Citera
2017-05-02, 09:10
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttsnopp
Då har MFF säkrat guldet. Behöver man ens spela klart? tror inte det.
Lugn nu. Malmö har ändå haft en relativt enkelt schema hittills med en enda tuff bortamatch. Lägg till kommande Europa-spel så finns det klart utrymme för att det kan bli något slags kejsarslag till slut.
Citera
2017-05-02, 10:32
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Lugn nu. Malmö har ändå haft en relativt enkelt schema hittills med en enda tuff bortamatch. Lägg till kommande Europa-spel så finns det klart utrymme för att det kan bli något slags kejsarslag till slut.

Du har rätt. Det är jäkligt skönt att ha extra poäng att falla tillbaka på fram i höst. Det är fler lag som ska ut Europaspel, räcker deras trupper till?
Citera
2017-05-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du har rätt. Det är jäkligt skönt att ha extra poäng att falla tillbaka på fram i höst. Det är fler lag som ska ut Europaspel, räcker deras trupper till?
Egentligen inte. AIK har däremot kapitalet att kunna förstärka ordentligt under sommaren.

Skulle AIK, Norrköping eller Östersund kvala till EL så beror det till större del på att lyckliga omständigheter än att den sportsliga verksamheten är på "EL-nivå". Truppen får vara relativt skadefri, man får med sig lite flyt med domslut, lottning, motståndarna underpresterar etc. Lite som Malmös första kval till CL. Under det andra var man betydligt mer robusta.
Citera
2017-05-02, 10:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker väl iofs att dom spelar en ganska viktig roll, det är, om man bortser från deras rapportering kring Blåvitt, bra lokal journalistik. Digitalt har dom haft en fin utveckling, ledarsidan och redaktionen är nog Sveriges vassaste, vilket även syns i statistiken, "twitterjournalistik" eller alternativa medier skulle inte ersätta dom. GT har jag inte läst på 10 år. Jag gillar den reklamfinansierade gratistidningen som direktpress producerar dock, det är bra lokaljournalistik, med betoning på lokal.

https://www.medievarlden.se/2016/09/sa-blev-direktpress-goteborg-till-goteborgdirekt/

GP blir ju snarare sämre och sämre även utanför sporten, mer och mer tt-artiklar och mindre och mindre lokala grejer.
Ledardelen har jag oerhört svårt för vilket säkerligen har med politisk hemvist att göra.
Deras sportdel har ju ständigt varit usel, man trodde väl det skulle bli bra efter Jan Hansson men då kom Härd och Stendum, efter dom kom Balkander...
Jag tycker förvisso inte att en journalist skall vara hejaklacksledare för lagen som vissa tidningar i det här landet verkar vara för vissa lag men att Balkander nu i flera dagar tokdissat derbyt publikmässigt är ju löjligt. Vad tusan skall vi göra åt att Bravida inte tar mer än den gör?
Derbyt är inte vår hetaste match för året direkt...
GP skulle må bra av en värdig konkurrent som på Arbetets storhetstid.

Direktpress är bra ja, där är vi eniga.

Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-afc-eskilstuna-har-sparkat-assisterande-tranaren/

Jag är inte så förvånad, nu börjar det. Det är faktiskt med lite skräckblandad förtjusning jag följer det laget.

Förhoppningsvis avgår Pelle i protest och solidaritet med sin assistent, det vore nåt det. Skall Ryssholm själv träna laget då?
Hoppas det gänget försvinner långt från elitscenen fortast möjligt.

Ikväll får vi stryk mot Häcken för första gången sedan 2011.
Citera
2017-05-02, 10:54
Medlem
anteri17s avatar
Vi får se hur Malmö klarar av lite tuffare fighter, innan folk börjar dela ut SM-guld. Ellos, ÖFK, AIK och Peking ska möta Malmö den här månaden. Malmö lär säkerligen tappa en hel del poäng i maj.
Citera
2017-05-02, 10:56
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Klockren analys. Tråkigare att se MFF numera, vi vinner men det är inte mycket mer än så. Under Norlings tid var man ju oerhört stolt över fotbollen som vi presterade. Nu är man glad över segrarna, väldigt glad förstås, men inte särskilt stolt.

Samtidigt så går det inte att spela Norling/Rolle fotbollen i Europa. Lika bra att riktigt sätta den här effektiva "tråkiga" fotbollen så blir chanserna för ett lyckat europaspel större.

Allsvenskan kommer vi säkert vinna iallafall 6 av 10 säsonger sålänge vi bibehåller kvalitén i spelartruppen.
Senast redigerad av Balonzo 2017-05-02 kl. 10:59.
Citera
2017-05-02, 11:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Ikväll får vi stryk mot Häcken för första gången sedan 2011.

Nja, jag tror att GL går stenhårt inför en pinne och är fortfarande obesegrade än satsar på tre pinnar och riskerar förlora.

Det är de troliga XI enl. Sv Fans.

BK Häcken (4-4-1-1): Abrahamsson; Andersson, Ojala, Lindgren, Arkivuo; Mohammed, Friberg, Aboubakari, Binaku; Irandust; Kamara
Tränare: Mikael Stahre

IFK Göteborg (4-4-2): Dahlberg; Salomonsson, Bjärsmyr, Rogne, Jamieson; Björdal, Razak, Diskerud, Rieks; Hysén, Boman
Tränare: Jörgen Lennartsson

Avspark: Tisdag 18:30
Arena: Bravida Arena, Göteborg
Domare: Markus Strömbergsson, Gävle
TV: C-MORE Sport

Höjer ett varningens finger för att domaren kan bli segervapen för något av lagen.
Citera
2017-05-02, 11:09
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nja, jag tror att GL går stenhårt inför en pinne och är fortfarande obesegrade än satsar på tre pinnar och riskerar förlora.

Det är de troliga XI enl. Sv Fans.

BK Häcken (4-4-1-1): Abrahamsson; Andersson, Ojala, Lindgren, Arkivuo; Mohammed, Friberg, Aboubakari, Binaku; Irandust; Kamara
Tränare: Mikael Stahre

IFK Göteborg (4-4-2): Dahlberg; Salomonsson, Bjärsmyr, Rogne, Jamieson; Björdal, Razak, Diskerud, Rieks; Hysén, Boman
Tränare: Jörgen Lennartsson

Avspark: Tisdag 18:30
Arena: Bravida Arena, Göteborg
Domare: Markus Strömbergsson, Gävle
TV: C-MORE Sport

Höjer ett varningens finger för att domaren kan bli segervapen för något av lagen.

Vafan inte en av bröderna från Gävle... Det blir ju totalt j-a oberäkneligt från deras håll då. Det kan blåsas lika tokigt åt båda håll men jag blir alltid vansinnig under deras matcher för att det saknas precis allt vad konsekvent blåsande heter.

JL kommer givetvis sikta på en pinne och vara oerhört nöjd efteråt oavsett vad som hänt... Om han nu inte skäller förlust på en inbytt Sabah eller så, sådant gillar han ju att göra JL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in