2017-02-17, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luriosan
Jag förstår inte riktigt. Jobbar du på en daglig verksamhet eller är du en deltagare på daglig verksamhet? Jobbar du med folk som går på daglig verksamhet är du i så fall undersköterska eller vårdare. Jag förstår att bruden stack. Orka vara ihop med en fattiglapp liksom.

Är du en deltagare är det inget riktigt jobb utan en pysselsättning. Börja med att skaffa ett riktigt yrke om du vill ha tjejer.
Äh jobb är överskattat. Vill bara påpeka att vi är roliga människor på daglig verksamhet.

En video vi har gjort https://www.facebook.com/69118677100...9994857120334/
Citera
2017-02-17, 14:17
Medlem
Luriosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DioForever
Äh jobb är överskattat. Vill bara påpeka att vi är roliga människor på daglig verksamhet.

En video vi har gjort https://www.facebook.com/69118677100...9994857120334/
Jag har faktiskt jobbat på en daglig verksamhet och kan inte säga emot att de flesta högfungerande är sköna människor. Däremot har du inte alla hästar hemma om du får lov att delta i en daglig verksamhet.
Citera
2017-02-17, 16:46
Bannlyst
Citat:
Jag har faktiskt jobbat på en daglig verksamhet och kan inte säga emot att de flesta högfungerande är sköna människor. Däremot har du inte alla hästar hemma om du får lov att delta i en daglig verksamhet.
Jag har aldrig haft en häst i lägenheten skulle inte få plats.
Citera
2017-04-09, 20:48
Medlem
De på min dv är dumma i huvudet.

1. De är osociala så klockorna stannar och måste gå social kurs. Bara sitter vid datan hela rasten än snacka med varann om tv program etc som på vanliga jobb
2. De irriterar sig på att man snackar mycket. Ingen normal gör det
3. En tjej blev a sur för jag tog i dörren när hon stod och bytte om. snacka om störd. ingen normal gör det
Citera
2017-04-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För att man förväntar sig att personen ska vara utvecklingsstörd, eller ha andra funktionshinder, eventuellt ärftliga. Och för att han inte skulle bli någon bra familjeförsörjare.
Förresten är det ej täntigt gilla diseny som vuxna i usaä r det jätte vanligt
Citera
2017-04-09, 20:54
Medlem
mystikernsmystiks avatar
Jag tycker du kunde ha lagt fram det med lite bättre ord sen när hon lärt känna dig som person och vet att du inte är ett creep kan sanning komma fram lite finare. Men i början måste man ha guarden uppe. (erfarenhet)
Citera
2017-04-09, 21:17
Medlem
KonungHonungs avatar
Är du där frivilligt eller bara för att du tvingats dit för att inte hamna på gatan?

Om du är där för att du måste är det inget konstigt. Jobben försvinner en masse och våra idiotpolitiker har inte infört medborgarlön än.

Är du där frivilligt är det såklart inte särskilt attraktivt, eftersom du är så osjälvständig att du måste gå och socialförvaras för att ditt liv ska få "struktur" och "mening".

Tjejen vill såklart inte ha ett stort barn hängande i tutten.

Även om det skulle vara så att du är där frivilligt så är du dock långtifrån ensam. Många "riktiga" jobb är precis samma sak som din dagliga verksamhet, fast med högre ekonomisk ersättning.

Citat:
Är du en deltagare är det inget riktigt jobb utan en pysselsättning.
Att vara "fröken" på ett sådant ställe är lika mycket pysselsättning.

Citat:
Börja med att skaffa ett riktigt yrke om du vill ha tjejer.
Lönearbete är så 1900-tal. Det viktiga är genuina intressen och disponibel tid.
Senast redigerad av KonungHonung 2017-04-09 kl. 21:24.
Citera
2017-04-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Är du där frivilligt eller bara för att du tvingats dit för att inte hamna på gatan?

Om du är där för att du måste är det inget konstigt. Jobben försvinner en masse och våra idiotpolitiker har inte infört medborgarlön än.

Är du där frivilligt är det såklart inte särskilt attraktivt, eftersom du är så osjälvständig att du måste gå och socialförvaras för att ditt liv ska få "struktur" och "mening".

Även om det skulle vara så att du är där frivilligt så är du dock långtifrån ensam. Många "riktiga" jobb är precis samma sak som din dagliga verksamhet, fast med högre ekonomisk ersättning.

Fantastiskt inlägg.

Förhoppningsvis kan allmänheten lära sig att det enda anledningen till att det kan vara fel på människor i daglig verksamhet är att de låtit sig indoktrineras av någon idiot inom Af. Dessa människor trycker konstant ned de arbetslösa
Citera
2017-04-13, 15:21
Medlem
Många kvinnor har ett ableism beteende. Bara att leva med det.
Citera
2017-04-18, 23:05
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag skulle nog säga att jag jobbade med något annat typ lagerarbete om det är det du gör på den dagliga verksamheten, jag skulle ju inte erkänna det då jag raggar ligg på krogen.
Citera
2017-05-02, 00:31
Medlem
Citat:

Men kan väl vara de som har autism med hög intelligens, inte bara utvecklingsstörda ?
Citera
2021-04-06, 21:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung

tvingas dit av föräldrarna. vill ej jobba med alkisar och för att man måste träffa folk. blir så isolerad hemma annars
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in