2017-02-15, 22:53
Bannlyst
Hejsan

I helgen snackade jag med en tjej på krogen. Och hon frågade mig om vad jag jobbar med. Och jag sa då daglig verksamhet sedan gav hon mig en äckelblick och gick därifrån. Varför ser så många svenskar negativt mot oss som går på daglig verksamhet för? Jag kan säga att vi är mycket roliga har humor och skrattar mycket.
Citera
2017-02-15, 22:59
Medlem
Frixys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DioForever
Hejsan

I helgen snackade jag med en tjej på krogen. Och hon frågade mig om vad jag jobbar med. Och jag sa då daglig verksamhet sedan gav hon mig en äckelblick och gick därifrån. Varför ser så många svenskar negativt mot oss som går på daglig verksamhet för? Jag kan säga att vi är mycket roliga har humor och skrattar mycket.

Ursäkta min okunnighet. Med daglig verksamhet menar du typ Samhall eller någon annan form av sysselsättning som man får för att man är handikappad på ett eller annat sätt? Eller vad avses?
Citera
2017-02-15, 23:04
Medlem
DatorRunkarns avatar
Så kan man inte säga när man ska ragga upp en slyna, "jag går på daglig verksamhet", "jag är efterbliven", "jag bor hemma hos mamma", klart horan stack.

Daglig verksamhet låter ju inte så jätteimponerande. Jag går själv på daglig verksamhet för störda/sjuka, men det är inget jag skyltar med i baren.
Citera
2017-02-15, 23:22
Medlem
Merwinnas avatar
För att man förväntar sig att personen ska vara utvecklingsstörd, eller ha andra funktionshinder, eventuellt ärftliga. Och för att han inte skulle bli någon bra familjeförsörjare.
Citera
2017-02-15, 23:32
Medlem
Attraktion har ju alltid varit väldigt viktigt i spelet av livet, mellan oss människor.

I dagens samhälle anses det attraktivt att; vara kompetent, kunna stå får sig själv och ta hand om sig själv, fysiskt stark och frisk, bra gener, bra härkomst och familj, inneha makt och rikedomar, ha hög samhälles status, stå högt i hierarkin av samhället.

Säger du: "Jag går på daglig verksamhet/sysselsättning."
I bara den mening har du förklarat för tjejen (som förövrigt försöker syna dig rakt igenom, dömer dig så kritiskt hon bara kan och läser allt mellan raderna, för att skydda sig själv) att du är motsatsen till alla dem där sakerna som nämndes ovan.

Däremot skall du inte tro att du är mindre värd, för att någon tjej på en bar tycker det. Du väljer ditt värde inte hon. "Fuck that bitch" så att säga.

Du kommer antagligen inte få så bra respons med att säga det där däremot, men tycker ändå du borde vara ärlig, för då kanske du springer på den tjejen som tycker du är intressant just för det, och inte går därifrån.

Har själv gått på sådana verksamhet i mitt liv. Fann det som en väldigt intressant och lärorik period.
Citera
2017-02-16, 09:30
Medlem
Thursdays-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frixy
Ursäkta min okunnighet. Med daglig verksamhet menar du typ Samhall eller någon annan form av sysselsättning som man får för att man är handikappad på ett eller annat sätt? Eller vad avses?

Jag undrade också vad som menades. Enligt wiki:
"Daglig verksamhet är en dagtidssysselsättning för personer som har en utvecklingsstörning, autism, övriga neuropsykatriska funktionshinder eller som fått en betydande och bestående hjärnskada."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Daglig_verksamhet

Jag hade nog också ryggat tillbaka lite om någon berättade det på krogen så där. Du kanske ska vänta med att säga det tills du har lärt känna personen lite? Eller omformulera det på nåt sätt? Trist att bli dömd på förhand, givetvis, men jag tror att de flesta tänker "Vad är det här för miffo? Någon handikappad männska vill jag inte befatta mej med.", typ.
Citera
2017-02-16, 09:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thursdays-Girl
Jag undrade också vad som menades. Enligt wiki:
"Daglig verksamhet är en dagtidssysselsättning för personer som har en utvecklingsstörning, autism, övriga neuropsykatriska funktionshinder eller som fått en betydande och bestående hjärnskada."
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Daglig_verksamhet

Jag hade nog också ryggat tillbaka lite om någon berättade det på krogen så där. Du kanske ska vänta med att säga det tills du har lärt känna personen lite? Eller omformulera det på nåt sätt? Trist att bli dömd på förhand, givetvis, men jag tror att de flesta tänker "Vad är det här för miffo? Någon handikappad männska vill jag inte befatta mej med.", typ.

Jag tror i och för sig att det märks ganska omedelbart ändå, om personen är så funktionshindrad att han fått rätt till daglig verksamhet. I annat fall är han ju feldiagnosticerad.
Citera
2017-02-16, 10:59
Medlem
Klarabella79s avatar
Jadu.. Efter att ha läst dina andra inlägg om hur du söker tjejer att våldta, så gjorde tjejen helt rätt! Du verkar vara ett psykfall som rider på din diagnos som förmodligen är satt för att läkaren skulle slippa dig framöver!

Eller så är du bara tillräckligt störd och hittar på
Citera
2017-02-16, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Jadu.. Efter att ha läst dina andra inlägg om hur du söker tjejer att våldta, så gjorde tjejen helt rätt! Du verkar vara ett psykfall som rider på din diagnos som förmodligen är satt för att läkaren skulle slippa dig framöver!

Eller så är du bara tillräckligt störd och hittar på

Nej jag har trakasserat tjejer innan och varit nära på att våldta. Människor är objekt för mig.
Citera
2017-02-16, 14:22
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Nej jag har trakasserat tjejer innan och varit nära på att våldta. Människor är objekt för mig.

Jaha? och det ska förmildra det hela? Hur var det när du skrev att du letade efter tjejer att våldta då du blev ratad på krogen, med all rätt? Du sökte upp en liten, kort sig som du försökte överfalla?

Du är ett psykfall som inte borde få gå på våra gator.
Citera
2017-02-16, 20:49
Medlem
Citat:

Jaha, du sa något om skam innan. Om det där är ditt synsätt på livet, dig själv, andra och din tillvaro, borde du verkligen skämmas. Förstår du inte att du är ett rent avskum, fullkomligt värdelös och till. För inget till världen?
Du skall vara jävligt tacksam att någon verksamhet vill ha dig och att du lever i ett land där en parasit som dig kan få den hjälpen. Men det fattar väl inte du. Svaga kräk.
Fan va tragiskt. Jag hoppas verkligen att du bara spelar tuff på internet, för att du egentligen är en ledsen, sårad, liten skit, som inte kan få till det med nått.
Om du menar allvar? Någonsin övervägt att göra alla andra en tjänst, och ta livet av dig?
Varför skall du få mat och syre på en planet vi alla delar, om du ser resten som objekt? Du är objektet. Du är avtrubbad från sanningen och ständigt förlorad. Sök hjälp, allvarligt talat.

Eller öppna dit hjärta. Det är aldrig försent att börja leva. Sluta lev i rädsla. Det är väldigt uppenbart att du är väldigt olycklig. Det behöver du inte vara. Du har makten att ta kon troll över ditt eget liv, varför inte?
Sluta se folk som objekt och kvinnor som något du har rätt att våldta bara för att dem inte vill ligga med dig. Det är en början. Men du har en lång väg att gå. Men ge inte upp. För tänk om du vågar leva med godhet en dag. Tjejer diggar sånt.

Overkill??
Citera
2017-02-17, 14:05
Medlem
Luriosans avatar
Jag förstår inte riktigt. Jobbar du på en daglig verksamhet eller är du en deltagare på daglig verksamhet? Jobbar du med folk som går på daglig verksamhet är du i så fall undersköterska eller vårdare. Jag förstår att bruden stack. Orka vara ihop med en fattiglapp liksom.

Är du en deltagare är det inget riktigt jobb utan en pysselsättning. Börja med att skaffa ett riktigt yrke om du vill ha tjejer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in