2017-05-01, 22:53
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Visst tre sjuka mål av peking. Men det var typ de chanser som man hade. Helt sjukt att vi ska få ett skitmål i slutet för att få poäng. Vi var bättre laget men peking var mer effektiva. Gör vi tre mål nästa match ska vi fan vinna.
Citera
2017-05-01, 23:00
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Är det slump och ren tur att Norrköping gör 3 raka drömmål mot djurgården? eller är det något i Djurgårdens defensiv som saknas? är det mittfältarnas försvarspel eller backarna?

2-1 målet är ju på en frispark, så den kan man ta bort.

Edit: Självklart beror det också på Norrköpings spelarnas skicklighet, men om vi bortser från det.
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2017-05-01 kl. 23:04.
Citera
2017-05-01, 23:01
Medlem
hobokens avatar
För övrigt, fan vad dålig Kevin Walker var idag. Hade inte ett rätt på hela matchen. Byter gärna ut honom i sommar om möjlighet ges.
Citera
2017-05-01, 23:05
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Är det slump och ren tur att Norrköping gör 3 raka drömmål mot djurgården? eller är det något i Djurgårdens defensiv som saknas? är det mittfältarnas försvarspel eller backarna?

2-1 målet är ju på en frispark, så den kan man ta bort.
Tredje målet är också svårt att försvara sig mot. Första däremot är ett resultat av att försvaret är passivt, låter Telo väggspela och skjuta. Det andra målet är för övrigt en indirekt konsekvens av att vi gv bort för många frisparkar i närheten av straffområdet då det var det enda sättet att stoppa dem i första halvlek. Norrköping är riktigt bra när de får hålla i bollen.
Citera
2017-05-01, 23:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ganska rättvist dock, kul match.

Absolut, det säger jag inte emot.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Visst tre sjuka mål av peking. Men det var typ de chanser som man hade. Helt sjukt att vi ska få ett skitmål i slutet för att få poäng. Vi var bättre laget men peking var mer effektiva. Gör vi tre mål nästa match ska vi fan vinna.

Nåja, båda lagen hade flertalet chanser utöver målen man gjorde. Vad gäller Peking brände ju Dagerstål öppet mål vid ställningen 0-1. Djurgården gjorde sedan 1-1 i anfallet därpå.
Citera
2017-05-01, 23:18
Medlem
hagsatras avatar
Ingen som reagerar på det dåren Rosenberg gör i situationen när han får gult? Det om något var värt ett rött. Helvete vad fult. Är ju uppenbart han är grinig och är inte ute efter att träffa bollen där.
Citera
2017-05-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
Ingen som reagerar på det dåren Rosenberg gör i situationen när han får gult? Det om något var värt ett rött. Helvete vad fult. Är ju uppenbart han är grinig och är inte ute efter att träffa bollen där.

Rosenberg är världsmästare på att inte få kort, och många gånger väldigt smart då han är ett fullblodssvin på alla sätt och vis men han gör ändå mycket av skiten rätt diskret. Med det sagt är han även en bra fotbollsspelare.

Såg för övrigt inte matchen, så den aktuella händelsen kan jag inte kommentera.
Citera
2017-05-01, 23:23
Medlem
optimalcosmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
-Kim, kollar du radarn för säkerhets skull?
-Oj, jävlar. Du måste komma hit.
-20 av 20. Vad fan händer?
-Fan vad less jag är på dessa aspies.

En Sirius supporter som hyperventilerar efter en 1-1 match. Jaja bra att du fick lite tidsfördriv.
Citera
2017-05-01, 23:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av optimalcosmos
En Sirius supporter som hyperventilerar efter en 1-1 match. Jaja bra att du fick lite tidsfördriv.

Stor prestation av dig att missa den fåniga debatten om Sarfo på kg vs gräs. Men man ska inte sätta för stor tillit till människor - många tenderar att vara idioter.
Citera
2017-05-02, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ta emot bollen, vända om och titta upp, ser ingen att passa och lägger vidare enkelt till närmaste spelare. Det är vårt centrala mittfält mot lag som backar hem.

Var är det fina kombinationsspelet vi har haft? Som bortblåst.

Om man skall vara riktigt hård så tycker jag inte att ni har spelat någon glimrande bra fotboll för det mesta sedan Norlings guldsäsong. Visst gjorde ni flera taktiskt imponerande insatser under Hareide ute i Europa men det var sällan man tänkte i AS att ni spelade någon "wow" fotboll. Sen kom Kuhn. Och nu MP som verkar fortsätta på ungefär samma spår.

Det som byggdes upp under Rolle och Clotet har successivt nedmonterats som jag kan se det.

Men du tyckte ju inte att det var så viktigt vilken tränare man hade så.
Citera
2017-05-02, 00:04
Medlem
0174Affes avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-afc-eskilstuna-har-sparkat-assisterande-tranaren/

Jag är inte så förvånad, nu börjar det. Det är faktiskt med lite skräckblandad förtjusning jag följer det laget.
Citera
2017-05-02, 00:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/avslojar-afc-eskilstuna-har-sparkat-assisterande-tranaren/

Jag är inte så förvånad, nu börjar det. Det är faktiskt med lite skräckblandad förtjusning jag följer det laget.

Det är bra om det går åt helvete för AFC. Det rör sig om en klubb utan supportrar, utan historia och utan hemstad. Att ordförandens bakgrund och stil skriker fifflare gör inte saken bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in