Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Ja det är lite kul, men media har väl iaf inte enligt min uppfattning direkt gillat vår förening på evigheter, det skulle väl vara AIK som får mer skit då, det hade varit väldigt skönt med en vinst på andra sidan älven.
Det där med publiken är inte ens det värsta dom senaste dagarna. I reportage-serien om "gangsters i fotbollen" har det ständigt varit bilder på Gamla Ullevi när vi spelar och man har intervjuat Seb om det, vinkeln mot oss är löjlig där då vi inte alls har med det att göra (iaf inte mer än andra klubbar).
Det är en riktigt ful svartmålning. Den som bara är halvintresserad av fotboll och inte riktigt läser det hela kommer ju direkt tänka att det mest har med oss att göra.
Den där maggan får gärna konka på riktigt nu...
Citat:
Ursprungligen postat av
Oldisch
Skulle mycket hellre se Gais och Öis i allsvenskan än Häcken. Skulle bli "riktiga" Derbyn.
Saknar ni inte det?
Jag kan väl inte säga att jag saknar det direkt. Publiksnittet etc blir ju inte högre när dom var uppe, det vore dock givna "ullevi-matcher" men det bevisade vi ju mot MFF att vi kan ha mot andra lag om vi nu ska spela på halvneutral plan i serien.
Det var kul med dom stora derbyna förr om åren när vi fyllde Ullevi med 35-40tusen men då hade vi ju ett betydligt lägre snitt på vanliga matcher med.
Dessutom skulle ett Gais/Öis i allsvenskan inverka än mer negativt på vår chans till spons etc.
Jag tycker att staden nu har en sund fördelning av antal lag i allsvenskan v.s. superettan. Det skulle då vara om Häcken åkte ur och Gais/Öis gick upp. 2 i varje serie är lagom.
Citat:
Ursprungligen postat av
groovesnus
Försiktigt positiv inför mötet med Blowit på tisdag. Paulinho tillbaka efter avstängningen, Farnerud frisk och kry. Irandust visade sig vara en fin joker, perfekt att stoppa in i 70:e minuten istället för Nasiru.
Stämplar ut tidigt och häller i mig bärs på Whoppan från 1600 tror jag.
Grattis till segern!