2017-05-01, 17:45
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Jag kan minnas fel , kan va någon annan jag blandat ihop med .
Fast Elias är nog mer en träningsprodukt än att han har stor talang, men man kan komma rätt långt med rätt träning också.
Ha jag är fortfarande osäker kring Elias, kan va för att man jämför med andra talanger i hans ålder , jämför tycker jag inte han har samma talang som tex Tiafoe, donaldson , kokkinakis och så vidare.
Inom 2 år bör det ha börjat hända grejer.
Ser man på tex zverev så går det ju hur lätt som helst för han , klart han för jobbet, men han har mycket mer gratis än Elias , han måste kämpa mycket ner för att ens bli topp 100.

Man ska inte ens jämföra E.Ymer med Zverev. Det är bara onödigt, det är som att jämföra en allsvensk talang med en supertalang som redan är etablerad i typ PL eller La Liga. Man ska nog inte ens jämföra honom med Tiafoe eller Kokkinakis. Det är spelare som spelar på en helt annan nivå. Det är nog bättre att jämföra Ymer-bröderna med andra under 20 som harvar i challangers etc och som det går hyggligt för men inte superbra. Om nu Ymer-bröderna lyckas så tror jag att de kommer ta sig in på de högre rankingplaceringarna först vid 25 års ålder. Dvs förväntningarna på dem just nu är hos svenskar alldeles för höga. De är inga "toppnamn" och ska inte jämföras med toppnamn.
Citera
2017-05-01, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Man ska inte ens jämföra E.Ymer med Zverev. Det är bara onödigt, det är som att jämföra en allsvensk talang med en supertalang som redan är etablerad i typ PL eller La Liga. Man ska nog inte ens jämföra honom med Tiafoe eller Kokkinakis. Det är spelare som spelar på en helt annan nivå. Det är nog bättre att jämföra Ymer-bröderna med andra under 20 som harvar i challangers etc och som det går hyggligt för men inte superbra. Om nu Ymer-bröderna lyckas så tror jag att de kommer ta sig in på de högre rankingplaceringarna först vid 25 års ålder. Dvs förväntningarna på dem just nu är hos svenskar alldeles för höga. De är inga "toppnamn" och ska inte jämföras med toppnamn.

Ymer lyckades väl kvala in till alla fyra majors förra året? Det är ju rätt grymt. Att han inte är i samma liga som den yngre Zverev stämmer väl, men är Tiafoe och Kokken så jävla imponerande? Ok, det återstår väl att se. Verkar som om tennisspelare idag når sin peak senare än för 10-20 år sen. Becker vann väl Wimbledon med 16.

Slår mig också att Ymers kanske har längden emot sig? Båda är listade på 183 cm. Nadal och Federer är 185, Djokovic 188, och Murray 191. Vilket får mig att anta att den ideala längden för en tennisspelare idag är minst 185. Ok, Nishikori är 178, och Robredo, Ferrer, Simon (183), och Fognini är heller inga jättar. Men annars är medellängden definitivt längre än 183. (Tiafoe 188, tex)

Bara mina två cent.
Citera
2017-05-01, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ymer lyckades väl kvala in till alla fyra majors förra året? Det är ju rätt grymt. Att han inte är i samma liga som den yngre Zverev stämmer väl, men är Tiafoe och Kokken så jävla imponerande? Ok, det återstår väl att se. Verkar som om tennisspelare idag når sin peak senare än för 10-20 år sen. Becker vann väl Wimbledon med 16.

Slår mig också att Ymers kanske har längden emot sig? Båda är listade på 183 cm. Nadal och Federer är 185, Djokovic 188, och Murray 191. Vilket får mig att anta att den ideala längden för en tennisspelare idag är minst 185. Ok, Nishikori är 178, och Robredo, Ferrer, Simon (183), och Fognini är heller inga jättar. Men annars är medellängden definitivt längre än 183. (Tiafoe 188, tex)

Bara mina två cent.

Nja , det var 2 år sen han kvala in i alla , hade tungt år förra.
Citera
2017-05-01, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Bara mina två cent.

Mikael är helt klart längre än Elias nu. När han lirade mot Haase(1.90) i USA var det inte många cm som skiljde när dom bytte sida. Runt 1.86-1.87 är han, möjligen, om noteringen för Haase stämmer.
Här går han bredvid Nadal: https://www.instagram.com/p/BTZJ2LJgvSR/?taken-by=ymerjr
Bredvid Murray: https://www.instagram.com/p/BQqNVMLgSeb/?taken-by=ymerjr

Sen får man maximera det man har, är det fina med tennisen att det går att ta sig fram med olika spelstilar. Mikael har den större rå-talangen för min del, sen får vi se vem som kommer jobba hårdast för det.
Citera
2017-05-01, 20:45
Medlem
barnets avatar
Citat:
Nja , det var 2 år sen han kvala in i alla , hade tungt år förra.

Kvalade han in i till någon mayor öht förra året?
Citera
2017-05-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Kvalade han in i till någon mayor öht förra året?

Ingen GS nej.
Citera
2017-05-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Mikael är helt klart längre än Elias nu. När han lirade mot Haase(1.90) i USA var det inte många cm som skiljde när dom bytte sida. Runt 1.86-1.87 är han, möjligen, om noteringen för Haase stämmer.
Här går han bredvid Nadal: https://www.instagram.com/p/BTZJ2LJgvSR/?taken-by=ymerjr
Bredvid Murray: https://www.instagram.com/p/BQqNVMLgSeb/?taken-by=ymerjr

Sen får man maximera det man har, är det fina med tennisen att det går att ta sig fram med olika spelstilar. Mikael har den större rå-talangen för min del, sen får vi se vem som kommer jobba hårdast för det.

Ganska coolt för Mikael få träna med Nadal, det är ju fördelen åka ut tidigt i sådana turneringar,man kan stanna träna lite
Citera
2017-05-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ganska coolt för Mikael få träna med Nadal, det är ju fördelen åka ut tidigt i sådana turneringar,man kan stanna träna lite

Man ska väl passa på att spela i dom här turneringarna om man får chansen antar jag. Samla erfarenhet. Bara både Mikael och Elias är införstådda med att det ytterst temporärt att få wildcards, snart kommer det en ny ung spelare som får dom.

Elias har väl i princip förbrukat sin ung-och-lovande-kvot nu. Vad som händer härifrån är helt upp till honom. Samla poäng och ta sig in i turneringar för egen maskin.

Lindell vann för övrigt en future i Italien förra veckan. Slog ett par spelare topp300 på vägen.
Citera
2017-05-02, 11:04
Medlem
Elias förra träningspartner Kachanov är topp-50 nu. Det har inte gått spikrakt för honom heller, det är tufft för de flesta undomarna på touren. Som skrivits ovan så ska man nog ge bröderna Ymer en hel del tid.
Citera
2017-05-02, 15:23
Medlem
För att använda en golfterm Elias och Mikael Ymer är en Scratchspelare.
Och ska dom bli mer, ja fler matcher mot högt rakad spelare.Och inte fastna i future träsket som Lindell
Och inte tidiga uttåg ur challenger.

Men vem vet det kan ta 1år eller 5 innan bröderna är framme!? Eller aldrig!
Senast redigerad av Kaisson 81 2017-05-02 kl. 15:30.
Citera
2017-05-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Elias förra träningspartner Kachanov är topp-50 nu. Det har inte gått spikrakt för honom heller, det är tufft för de flesta undomarna på touren. Som skrivits ovan så ska man nog ge bröderna Ymer en hel del tid.

Nej det tar ju tid , tennis har blivit så mycket ner fysiskt, så innan dom unga har lagt den träning som behövs för att va tillräckligt fysisk stark så kan dom va 23-24 år .
Sen kan det ju va andra faktorer som mental utveckling som påverkar .
Mikael har egentligen ett bra spel redan nu , men han är ju alldeles för svag fysiskt, ganska tunn, därför mycket skador också.
Citera
2017-05-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisson 81
För att använda en golfterm Elias och Mikael Ymer är en Scratchspelare.
Och ska dom bli mer, ja fler matcher mot högt rankad spelare.Och inte fastna i future träsket som Lindell
Och inte tidiga uttåg ur challenger.

Men vem vet det kan ta 1år eller 5 innan bröderna är framme!? Eller aldrig!

Ja dessa stavfel!Läs rankad spelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in