Citat:
Ursprungligen postat av
barnet
Man ska inte ens jämföra E.Ymer med Zverev. Det är bara onödigt, det är som att jämföra en allsvensk talang med en supertalang som redan är etablerad i typ PL eller La Liga. Man ska nog inte ens jämföra honom med Tiafoe eller Kokkinakis. Det är spelare som spelar på en helt annan nivå. Det är nog bättre att jämföra Ymer-bröderna med andra under 20 som harvar i challangers etc och som det går hyggligt för men inte superbra. Om nu Ymer-bröderna lyckas så tror jag att de kommer ta sig in på de högre rankingplaceringarna först vid 25 års ålder. Dvs förväntningarna på dem just nu är hos svenskar alldeles för höga. De är inga "toppnamn" och ska inte jämföras med toppnamn.
Ymer lyckades väl kvala in till alla fyra majors förra året? Det är ju rätt grymt. Att han inte är i samma liga som den yngre Zverev stämmer väl, men är Tiafoe och Kokken så jävla imponerande? Ok, det återstår väl att se. Verkar som om tennisspelare idag når sin peak senare än för 10-20 år sen. Becker vann väl Wimbledon med 16.
Slår mig också att Ymers kanske har längden emot sig? Båda är listade på 183 cm. Nadal och Federer är 185, Djokovic 188, och Murray 191. Vilket får mig att anta att den ideala längden för en tennisspelare idag är minst 185. Ok, Nishikori är 178, och Robredo, Ferrer, Simon (183), och Fognini är heller inga jättar. Men annars är medellängden definitivt längre än 183. (Tiafoe 188, tex)
Bara mina två cent.