2016-10-19, 16:47
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Ser jobbigt ut detta.......

Det setet var rån på blanka dagen men vi ska inte klaga...
Citera
2016-10-19, 18:02
Medlem
Ingen lycka idag för Micke. Nära men ändå inte, typ. Hade faktiskt sina breaklägen i tredje set och bra utdelning på Karlovic andraservar.
Citera
2016-10-19, 18:04
Medlem
Tyvärr så tappar Mikael matchen med naivt och orutinerat spel. Otroligt ointelligent att spela så mycket på Ivos backhandsida då hans slice är bland de bästa i världen. På forehandsidan så kan han inte försvara sig, det är där man bör attackera, fast det gäller ju att behålla trycket och längden då.

Men det blir bättre när han får fler matcher så kommer han lära sig att justera sin taktik under matcherna. Annars tycker jag det var mycket bra spelat av honom.
Citera
2016-10-19, 18:43
Medlem
Kul att folk tycker Mikael spela "sådär " och han är 18 år och tar set av Karlovic rankad 20 i världen liksom :P
Men det är sådan oerhörd skillnad mellan Mikael och Elias, Mikael blir man inte irriterad på än om han förlorar ,kommer inte ens bli irriterad om han mot förmodan inte skulle bli topp 100,för han är så mycket roligare se på,han har hjärna när han spelar,gör inte som Elias ,går 110 för en vinnar edirekt han får en kort boll.
Elias det är som sluggande hela tiden, förstår inte hur han tänker , blir det spel om bollen blir det hårda slag 3 i rad och klarar motståndaren hålla emot dom då så slår han ut med 3 meter på 4:e .

Var som en kommentar jag läste under matchen mot Lamasine som han förlora , "the problem with Elias is that he is still a child" och det är väl så.
Mikael är så mycket mer mogen på nå sätt fast han bara är 18 år.
Citera
2016-10-19, 19:00
Medlem
Castlevanias avatar
Hoppas på fler galna upptåg av Kyrgios, så trådens posthoror 'go bananas'

Mvh präktiga klubben

Edit: Där hör du Micke, tips for free
Senast redigerad av Castlevania 2016-10-19 kl. 19:06.
Citera
2016-10-19, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Kyrgios hade kontrakt med ATP Rotterdam men har dragit sig ur efter att ha blivit inbjuden till kändisbasket i USA. Rätt lustigt med tanke på vad jag skrev häromdagen...

Ursprungligen postat av Bjurra
Han har sagt otaliga gånger att han inte är så förtjust i tennis och att han hellre skulle spela basket.

http://www.bbc.co.uk/sport/tennis/37707251

Haha killen är inte klok alltså. Rätt underhållande på ett sätt ändå. Men rent sportsligt så är han en skam för sporten.
Citera
2016-10-19, 21:09
Medlem
Bjurras avatar
På sätt och vis föredrar jag att han spelar färre turneringar men anstränger sig när han väl spelar än att han spelar trots att han inte har någon som helst lust.

Mvh Posthoran
Citera
2016-10-19, 22:48
Medlem
barnets avatar
Jag tycker inte man kan klaga på Kyrgios. Han får väl göra som han vill, det är hans ATP-poäng. Har man inte vilja och hjärta nog så ska man heller inte låtsas ha det, då är man en hycklare.
Citera
2016-10-19, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Jag tycker inte man kan klaga på Kyrgios. Han får väl göra som han vill, det är hans ATP-poäng. Har man inte vilja och hjärta nog så ska man heller inte låtsas ha det, då är man en hycklare.

Nej man får inte göra som man vill och det är därför han har blivit avstängd. Vill man inte spela så ska man lämna walkover innan matchen.
Citera
2016-10-20, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet

Han får göra som han vill när han väljer vilka turneringar han ställer upp i. Men när han anmält sig, flugit dit och ställt sig på banan och inte försöker, då skadar han ryktet för fler än sig själv.
Citera
2016-10-20, 22:01
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Vilka tycker ni ska spela singelmatcherna mot Israel? Mikael Ymer är given men jag tänker på Elias usla form. Ska Rosenholm kanske ta Elias plats?

Citat:
Mikael känns som en ung Ferrer alltså, han är ju fasen snabbare än Bolt ha ha ,nej men snabba fötter,jobbigt möta sådana spelare,måste döda bollen flera gånger i samma poäng för att vinna den.
visst har han mycket jobba med,men ja, kan bli bra.

Jag tänker på Murray när jag ser Mikael spela. Ganska så säker på att han är rätt så inspirerad av just skotten.
Senast redigerad av Reggie Hamond 2016-10-20 kl. 22:07.
Citera
2016-10-20, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vilka tycker ni ska spela singelmatcherna mot Israel? Mikael Ymer är given men jag tänker på Elias usla form. Ska Rosenholm kanske ta Elias plats?

Jag tänker på Murray när jag ser Mikael spela. Ganska så säker på att han är rätt så inspirerad av just skotten.

Mikael och Elias bör väl nästan spela dubbeln som det sett ut i Stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in