2017-05-01, 19:39
Medlem
MrSkargards avatar
Jag tycker att det är synd att Malmö FF redan lyckats dra ifrån en liten bit. Inför den här säsongen så såg jag framför mig hur flera lag skulle kunna kämpa om SM-guld men tyvärr ser MFF för starka ut för tillfället.
Citera
2017-05-01, 19:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ta emot bollen, vända om och titta upp, ser ingen att passa och lägger vidare enkelt till närmaste spelare. Det är vårt centrala mittfält mot lag som backar hem.

Var är det fina kombinationsspelet vi har haft? Som bortblåst.

Ni vinner trots att spelet inte övertygar och det är en styrka. Tyvärr.
Citera
2017-05-01, 19:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ni vinner trots att spelet inte övertygar och det är en styrka. Tyvärr.

Vi är tunga att möta och fysiskt starka. Vi klarar att hålla tempot i 90 minuter utan att tröttna lika mycket sista tio som många andra gör. Det vinner vi många matcher på.
Citera
2017-05-01, 19:54
Medlem
Niclas Eliasson; varför varför släppte vi honom förra hösten? Han funkade ju med Salétros dessutom. Hoppas vi inte släpper Sonko på samma sätt. Jag vill återgå till att arbeta med egna talanger, istället för att köpa in likvärdiga spelare.
Citera
2017-05-01, 20:03
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Niclas Eliasson; varför varför släppte vi honom förra hösten? Han funkade ju med Salétros dessutom. Hoppas vi inte släpper Sonko på samma sätt. Jag vill återgå till att arbeta med egna talanger, istället för att köpa in likvärdiga spelare.

Eliasson är inte en av era egna talanger.
Citera
2017-05-01, 20:09
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Börjar även bli en bedrövlig tradition att MFF undgår solklara röda kort för att aktuell spelare sedan ska vara delaktig i segermålet efter det. Förra gången var det Yotun och idag är det Rosenberg som kommer undan utan någon som helst bestraffning när han liggande efter avblåsning trycker till Brendan med sulan. Tyvärr får man väl säga att vi i den situationen förmodligen hade tjänat på om Brendan "gjort en Rosenberg" och fallit till marken efter den utdelade sulan istället för att stått upp.

Haha. Mackan får alltså ont efter en smäll precis när han ska dra iväg ett skott och faller till marken (du kan ju se reprisen här: https://www.fotbollskanalen.se/video/3912345/rosenberg-delar-ut-ful-spark-har-en-tendens-att-gora-dumma-saker/). Era spelare flockas över honom som idioter, varpå han reagerar med att trycka undan benet på en av dom, som dessutom ser ut att trampa på honom precis innan. Detta ska alltså föreställa ett solklart rött kort? Lägg ner bara. Jag tycker inte att det ska vara frispark heller för den delen.
Citera
2017-05-01, 20:11
Medlem
P.Gs avatar
Bara att lyfta på hatten för Peking, vilka kalasstrutar.
Citera
2017-05-01, 20:16
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Bara att lyfta på hatten för Peking, vilka kalasstrutar.

Och ändå får man bara 1 poäng för det. Klantigt att sjabbla in en boll där på slutet.
Citera
2017-05-01, 20:24
Medlem
simonvps avatar
Magnus Eriksson har väl ändå återställt sin karma nu från MFF-matchen?

Fruktansvärt oskön snubbe verkar han vara
Citera
2017-05-01, 20:27
Medlem
Sirius helt överlägsna i första halvlek. Kostsamt att inte göra mål på lägena med en successivt sämre spelbar plan. Sedan krampaktig jakt på kvittering, men rättvist. Slipper iaf få höra att man har 0p på gräs.
Citera
2017-05-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Och ändå får man bara 1 poäng för det. Klantigt att sjabbla in en boll där på slutet.

Ganska rättvist dock, kul match.
Citera
2017-05-01, 20:29
Medlem
hobokens avatar
Även om Norrköping är seriens kanske mest bollskickliga lag och gör tre otroliga drömmål så ska det inte behöva bli farligt varje gång de går till anfall. Det ser ganska bra ut framåt för oss så hade gärna sett att Özcan och grabbarna sätter ett försvarsspel också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in