2017-04-28, 08:15
Medlem
funkat bra sista mån,,peppar peppar,,ca 360 p/dag,,,,
Citera
2017-04-29, 07:52
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Är det samma upplägg som förut?
Titta på reklam och byta in poäng mot surf?

På deras sida www.wifog.com framgår det inte. "Sänka dina mobilkostnader" är det enda man får veta i dagsläget.

Beställer man ett SIMkort från "Wifog Mobile" och stoppar in det i ett olåst 4g-modem och loggar in och börjar titta på reklam och får surf för det?

Hur länge är surfen giltig?
Citera
2017-04-29, 08:02
Medlem
Enydrions avatar
Det kan vara lite fel i det jag säger, du kan inte få poäng på den grejen du har kortet i, för då går du back, du gör av med mer poäng än vad du tjänar in, så reklam får du titta på tex via wifi.

Det dras 200 poäng varje månad, eller att du väljer att betala istället.

Surfar du 100 Meg så dras 100 poäng.
Du får 3 poäng per reklamfilm (och det går åt ca 5 Meg per film.
Senast redigerad av Enydrion 2017-04-29 kl. 08:05.
Citera
2017-04-29, 08:04
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det kan vara lite fel i det jag säger, du kan inte få poäng på den grejen du har kortet i, för då går du back, du gör av med mer poäng än vad du tjänar in, så reklam får du titta på tex via wifi.

Det dras 200 poäng varje månad, eller att du väljer att betala istället.

Surfar du 100 Meg så dras 100 poäng.

haha okej
det låter inte som något bra upplägg, jag håller mig därifrån
tack för infon
Citera
2017-04-29, 16:57
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstigaGrannen
haha okej
det låter inte som något bra upplägg, jag håller mig därifrån
tack för infon

Det är ett bra upplägg för vissa, om man inte använder så mycket data eller ringer/SMS:ar särskilt mycket och har tillgång till WiFi så fungerar det alldeles utmärkt.
Men för den som använder stora mängder data eller ringer/sms:ar mycket fungerar det inte att finansiera detta med att kolla på reklam, i synnerhet inte då det kräver att man har tillgång till WiFi, använder man mobildata primärt och inte har WiFi så är det meningslöst att ha Wifog(såvida man inte går till ställen med gratis WiFi och fyller på, vilket då gör Wifogupplägget väldigt stökigt och krångligt).
Citera
2017-04-29, 23:40
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoeger
Det är ett bra upplägg för vissa, om man inte använder så mycket data eller ringer/SMS:ar särskilt mycket och har tillgång till WiFi så fungerar det alldeles utmärkt.
Men för den som använder stora mängder data eller ringer/sms:ar mycket fungerar det inte att finansiera detta med att kolla på reklam, i synnerhet inte då det kräver att man har tillgång till WiFi, använder man mobildata primärt och inte har WiFi så är det meningslöst att ha Wifog(såvida man inte går till ställen med gratis WiFi och fyller på, vilket då gör Wifogupplägget väldigt stökigt och krångligt).

Man måste inte har tillgång till wifi. Jag har haft mitt kort i drygt tre år och aldrig fyllt på över wifi. Det går absolut lika bra med en fast uppkoppling t.ex. adsl eller fiber.
Citera
2017-04-30, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Man måste inte har tillgång till wifi. Jag har haft mitt kort i drygt tre år och aldrig fyllt på över wifi. Det går absolut lika bra med en fast uppkoppling t.ex. adsl eller fiber.
tror man menar,att man inte har något av dessa uppkopplingar hemma,,,då måste man ju "norpa" fri wifi,för att fylla på,,,
Citera
2017-04-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bog11

Jag vet inte vad för definition du har av WiFi, men det är en trådlös uppkoppling till et datanätverk via en router med trådlös kapasite, eller till en trådlös skrivare och andra trådlösa komponenter som kan kommunisera trådlöst med routern. Spelar ingen roll om det är fiber eller adsl, fast eller mobilt bredband. WiFi betyder ursprungligen ingenting, men över tid har man börjat kalla det Wireless Fidelity.
Senast redigerad av yalledingo 2017-04-30 kl. 21:10.
Citera
2017-05-01, 10:55
Medlem
Enydrions avatar
Jaha, wifog har visst lyckats slarva bort 31 april, undrar om den reklam jag tittade på den dagen var bortkastad?
Citera
2017-05-01, 12:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jaha, wifog har visst lyckats slarva bort 31 april, undrar om den reklam jag tittade på den dagen var bortkastad?
Inte för jag vill vara dum men april har bara 30 dagar.
Citera
2017-05-01, 12:40
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Inte för jag vill vara dum men april har bara 30 dagar.

Jaha, skumt, igårkväll när jag fyllde på reklam, Så hade Wifog tjuvstartat på maj, och poängen stod ensamt på första raden jag hade nog bortåt 300, i morse började den om från noll, då hade de nog bara 29 dagar i april hos Wifog?
Citera
2017-05-01, 15:20
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Jaha, skumt, igårkväll när jag fyllde på reklam, Så hade Wifog tjuvstartat på maj, och poängen stod ensamt på första raden jag hade nog bortåt 300, i morse började den om från noll, då hade de nog bara 29 dagar i april hos Wifog?
Såg också att det hände.
Men det går att bläddra tillbaka i kalendern under "Mitt Wifog" till april, och där står för mig den summa poäng för 30 april som jag lyckades skramla ihop bland allt bildklickande.

April har förresten haft 30 dagar sedan 40-talet – dvs. 40-talet före Kristus.
Dessförinnan hade månaden bara 29 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in