2021-01-10, 16:25
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Nej inget sånt alls. Vi ser nåt ibland som kanske skulle kunna vara enkät, men de försvinner när vi laddar om sidan eller klickar på en.

I somras kom det några men de gick ju aldrig att genomföra, dessutom skulle jag inte kalla dem för enkäter, snarare korkad reklam. Dessutom envisades de med att veta vilka varumärken jag skulle köpa. Jag vet ingen som skulle ha råd att köpa ett varumärke. De skulle säkert kosta tiotals miljoner.
Även jag har upplevt att deras enkäter snarare är någon form av reklam. Vad för form av undersökning kickar ut folk när de säger att de inte vill köpa 4 par skor, utan bara 1 par, kanske? Är det inte intressant att veta varför dessa är nöjda med de skor de har?

Tror slutet är nära för Wifog nu.
Citera
2021-01-10, 20:57
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Även jag har upplevt att deras enkäter snarare är någon form av reklam. Vad för form av undersökning kickar ut folk när de säger att de inte vill köpa 4 par skor, utan bara 1 par, kanske? Är det inte intressant att veta varför dessa är nöjda med de skor de har?

Konstigt, jag har aldrig upplevt detta.
Citera
2021-01-11, 01:44
Medlem
Citat:

Den sorgliga sanningen är nog att de som beställer enkäterna mest är intresserade av folk som är hjärntvättade till det moderna konsumtionsmönstret där det är skvatt omöjligt att INTE köpa ny mobiltelefon MINST vartannat (helst varje) år. MINST 60 tums platt-TV när det är dags för ett TV-inköp, som helst ska så snabbt som möjligt efter att någon ny teknik som man inte begriper förkortningen på har lanserats. Kläder och dylikt ska man väl enligt statistik lägga en bit över 1000 kr per månad på om man är en medelsvensson. Bra mycket mer om man är modeintresserad...
Vi som sitter med en gammal Sony Ericsson, tjock-TV och gärna handlar kläder på Myrorna tjänar de inga pengar på...
Själv tror jag faktiskt jag blev utkickad ur en enkät mitt i av den enkla anledningen att min tvättmaskin inte hade en ångfunktion! VÄLDIGT snäva målgrupper på undersökningarna... Tycker det har blivit värre med den saken på senare tid också.

Citat:
Nå, DET har sagts ett ANTAL gånger under de, vad är det, sju?, år som Wifog funnits... Som brukar påpekas går det ju att använda Wifog som ett vanligt telefonabonnemang / kontantkort. Kanske har de fått ungefär det antal kunder de behöver för att gå runt på det och lägger inget större krut på "gratis"-kunderna?
Citera
2021-01-11, 09:58
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Konstigt, jag har aldrig upplevt detta.
Jag har upplevt detta till den grad att jag gett upp enkäterna helt. Droppen var en undersökning om radiolyssnande. Jag lyssnar aldrig någonsin på radio, men bestämde mig för att spela med. Kryssade i att jag lyssnar på cirka 5-6 radiokanaler, 3 timmar om dagen totalt.

"Denna undersökning är inte för dig, vi söker en ny. Vi hittade ingen. Oops!"

En annan jag fått var en fråga om vilken bank jag har. Svarade ärligt. Samma historia där.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Nå, DET har sagts ett ANTAL gånger under de, vad är det, sju?, år som Wifog funnits... Som brukar påpekas går det ju att använda Wifog som ett vanligt telefonabonnemang / kontantkort. Kanske har de fått ungefär det antal kunder de behöver för att gå runt på det och lägger inget större krut på "gratis"-kunderna?
Någon gång måste det ju få ta stopp, eller?

Jag tror personligen inte att Wifog går i vinst i dagsläget. Tror det är en ren förlustaffär varje månad för ägarna. Sedan drygt oktober (Kan vara helt fel ute nu förvisso) har jag knappt sett en enda 3-poängare. Vi snackar 4-5 stycken för min del.

Och det är månaderna då flest handlar saker. Inte ens i december under julrushen fanns det någon reklam!
Citera
2021-01-11, 11:09
Medlem
Nej enkäterna är rena båget. Trepoängare brukar gå att ta vid 4-5 tiden på morgonen.
Konkurs har det talats om länge. Begriper inte hur de får in pengar idag.
Citera
2021-01-11, 11:09
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Jag tror personligen inte att Wifog går i vinst i dagsläget. Tror det är en ren förlustaffär varje månad för ägarna. Sedan drygt oktober (Kan vara helt fel ute nu förvisso) har jag knappt sett en enda 3-poängare. Vi snackar 4-5 stycken för min del.

Jag är böjd att hålla med dig. Jag har alltid antagit att de har en alternativ agenda, som är mer inriktad på företagstekniska "vinster" t.ex. kvittar vinster och förluster mellan företag i "koncernen", penningtvätt och liknande. Helt enkelt en slags slaskhink för diverse pengatricks. För en seriös operatör är det absolut inte. och inte heller en seriös reklamplattform. Vad blir det kvar då.......
Citera
2021-01-11, 11:33
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Nej enkäterna är rena båget. Trepoängare brukar gå att ta vid 4-5 tiden på morgonen.
Känns lovande att veta att man måste kliva upp 4 på morgonen för att välsignas av reklamgudarna.

Citat:
Ursprungligen postat av bog11
Jag är böjd att hålla med dig. Jag har alltid antagit att de har en alternativ agenda, som är mer inriktad på företagstekniska "vinster" t.ex. kvittar vinster och förluster mellan företag i "koncernen", penningtvätt och liknande. Helt enkelt en slags slaskhink för diverse pengatricks. För en seriös operatör är det absolut inte. och inte heller en seriös reklamplattform. Vad blir det kvar då.......
Så länge de finns kvar har jag nog tänkt använda dem. Jag är mest nervös över att de en dag ska stänga ner, kanske rentav oväntat, då kommunikationen på deras sida inte är direkt legendarisk. De tog ju bort 40 poängen man fick gratis i veckan utan att så mycket som skriva ut det på hemsidan någonstans. Även om de tar bort reklamdelen helt och blir en "riktig" operatör så har jag tänkt stanna, då de ändå är billigare för oss som i princip aldrig använder våra mobiler utanför WiFi-nätverk.

Tycker klagomålen om Wifog blir allt färre om man kollar nätet. Kanske är det rentav så att de inte har så många användare kvar?
Citera
2021-01-11, 12:52
Medlem
Citat:
Jag har upplevt detta till den grad att jag gett upp enkäterna helt. Droppen var en undersökning om radiolyssnande. Jag lyssnar aldrig någonsin på radio, men bestämde mig för att spela med. Kryssade i att jag lyssnar på cirka 5-6 radiokanaler, 3 timmar om dagen totalt.

"Denna undersökning är inte för dig, vi söker en ny. Vi hittade ingen. Oops!"

En annan jag fått var en fråga om vilken bank jag har. Svarade ärligt. Samma historia där.

Urvalsprocessen är som sagt rejält smal ibland. Har de fyllt den demografiska kvoten av män i 40-årsåldern i Stockholmsregionen måste man vara ung kvinna i södra Sverige typ för att kvalificera in... Oavsett om man nu råkar lyssna på "rätt" kanal...

Citat:
Någon gång måste det ju få ta stopp, eller?

Och det är månaderna då flest handlar saker. Inte ens i december under julrushen fanns det någon reklam!

De kan ju ha "gett upp" en smula och ställt in sig på att vara en liten operatör med betalande kunder. Tog inte nya ägare över på något sätt härom året / 2019? Tycker det har varit lite tystare från "ledningscentralen" sedan dess. Förr lanserade de ju olika innovationer och kommunikationer då och då.
Wifogs ekonomi ska väl gå att kolla. Det kommer ju årsrapporter från börsen snart.
Citera
2021-01-11, 13:42
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Urvalsprocessen är som sagt rejält smal ibland. Har de fyllt den demografiska kvoten av män i 40-årsåldern i Stockholmsregionen måste man vara ung kvinna i södra Sverige typ för att kvalificera in... Oavsett om man nu råkar lyssna på "rätt" kanal...
Det som stör mig mest är att det ibland har skett att jag börjat svara på en undersökning, och är rentav 10 minuter in. Sen när jag inte använde diskmedel från (märke) så vill de inte ha med mig att göra igen.

Och för dessa tio minuter får jag inte ett enda poäng.
Citera
2021-01-11, 16:50
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Så länge de finns kvar har jag nog tänkt använda dem. Jag är mest nervös över att de en dag ska stänga ner, kanske rentav oväntat, då kommunikationen på deras sida inte är direkt legendarisk. De tog ju bort 40 poängen man fick gratis i veckan utan att så mycket som skriva ut det på hemsidan någonstans. Även om de tar bort reklamdelen helt och blir en "riktig" operatör så har jag tänkt stanna, då de ändå är billigare för oss som i princip aldrig använder våra mobiler utanför WiFi-nätverk.

Ja det vore synd om Wifog försvann, det lilla som finns kvar. Det är ju det bästa alternativet för sällananvändare. Reklamen och enkäterna får man bortse ifrån och fylla på liknande ett kontantkort.

Citat:
Tycker klagomålen om Wifog blir allt färre om man kollar nätet. Kanske är det rentav så att de inte har så många användare kvar?

Tystanden beror säkert på franvaro av användare. Jag har svårt att tro att det beror på att användarna blivit mer nöjda.
Citera
2021-01-12, 01:00
Medlem
bredbarens avatar
Det fanns väl tidigare två wifoggrupper på ansiktsboken. Finns de kvar öht?
Citera
2021-01-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec

Citat:
Känns lovande att veta att man måste kliva upp 4 på morgonen för att välsignas av reklamgudarna.

Apropå det så finns det små snuttar med reklam här och där andra tider också. Har fått ihop 27 p på alltså nio filmer den här månaden... Ingen av dem vid 4 - 5 tiden.
Mitt stora problem är som jag nämnt tidigare att jag tydligen är blockad på Cint´s enkäter. Annars hade det inte varit några större problem att få ihop åtminstone Zero-påfyllningen och lite till om man skulle vilja fylla på mer minuter någon gång i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in