Citat:
Ursprungligen postat av
Lawenforcement
Tror inte det finns någon sämre utredningskultur hos Polisen i norra Sverige än på andra mindre orter.
Jfr Göteborgsandan...
Som varandes med bakgrund fr Norrland, det finns absolut ett Fjollträskhat (mer eller mindre allvarligt), som är exponentiellt med avståndet till Fjollträsk (och kuststäderna).
Om det påverkat utredningen här, jfr vad Ivan Wikström, den som från polisens sida initialt var den som hade ansvaret för polisutredningen, är i alla fall vad som påstås.
Exempel Roger hittad på fredagen den 16/4, pekar ut Bertil, som först tas in den 18:e?
Why, korruption, nepotism? I alla fall var utredande polis kompis med Bertils far (samma jaktlag). Har det påverkat utredningen. Ja, i alla fall inte i positiv mening.
Modus operandi, dvs åklagaren behandlar liknande brott på liknande sätt. Istället för att gå efter rättspraxis så får åklagarens egna åsikter lysa igenom.
Rönnäsmordet som skedde i just Norrland:
Det finns inga dna eller övriga spår från en man som nekar till inblandning MEN han fälls pga vittnesmål från en "medbrottsling" och hans son, precis som i Kalamarksmordet.
Det finns ändå vittnesmål från en person som frias HELT från mord. Han har skoavtryck på platsen, han medger att han var där på morddagen, han säger att han säger att han tagit i ett brottsoffer, han säger att han varit på övervåningen där dödsmisshandeln började, han säger även att HANS bil kördes dit. 2 medbrottslingar säger att han tar emot ett vapen.
Jag vet inte vad jag ska kalla det förutom en stor jävla skandal att åklagaren mörkat detta!
Det är nåt jävligt fel med rättsväsendet i Norr, i det fallet så håller jag med Leif Gw Persson!