2017-04-30, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
I andra divisioner kan meddelas att det blev slagsmål mellan VSKs supportrar och Armeiska-Syrianskas ordningsvakter/supportrar igår och polisen tog till pepparspray. Antingen sköter sig VSKs supportrar exemplariskt eller så hamnar de i stök(och då ofta med invandrarföreningar)

http://www.vlt.se/blaljus/slagsmal-pa-laktaren-under-vsk-matchen-pa-brunna-ip-man-har-anvant-pepparspray

Spännande med den där typen av föreningar. "Publikvärdarna" är egentligen supportrar som är där för att hetsa och börja veva vid minsta lilla grej. Har hänt flera gånger förut, bl.a. i Spånga mot Akropolis förra året. Polisen fick igår föra bort ett tiotal "publikvärdar" för att situationen skulle lugna ned sig.
Intressant också att poliserna på plats gick runt och bad om ursäkt till folk för att deras kvinnliga kollega som, när situationen var på väg att lugna sig, tömde en flaska pepparspray i ansiktet på alla i närheten. Inkompetens på alla plan.
Citera
2017-04-30, 16:14
Bannlyst
Är där ens 5 000 på vänskapsarenan idag?
Senast redigerad av ytmamz 2017-04-30 kl. 16:20.
Citera
2017-04-30, 17:19
Medlem
-Kjellkritik-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Är där ens 5 000 på vänskapsarenan idag?

11 927 åskådare på plats..
Citera
2017-04-30, 20:34
Medlem
1907.Skanes avatar
Vi var fler mot Trelleborg. Hm...
Citera
2017-04-30, 21:24
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Vi var fler mot Trelleborg. Hm...
Jämför du er egna hemmapremiär (tillika årets match aka ett värdigt skånederby för er) mot ett annats allsvenskt lag hemmamatch, på valborg, mot Sundsvall. Really?
Citera
2017-04-30, 22:04
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Jämför du er egna hemmapremiär (tillika årets match aka ett värdigt skånederby för er) mot ett annats allsvenskt lag hemmamatch, på valborg, mot Sundsvall. Really?

Det var väl norrlandsderby idag?
Citera
2017-05-01, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Jag eftersöker alltså bilder, länkar och annat material som faktiskt visar att AIK officiellt använder sig utav ett ligistrykte i sin marknadsföring. Jag är inte intresserad utav vilken bild som enskilda Flashback-skribenter har utav Stockholmsklubbar i allmänhet. Jag är heller inte intresserad utav vad Firman Boys har för uppfattning om sin klubb utan det som jag här frågar efter är officiellt material.

Jag vill se en källhänvisning till Tiddlywank's citat "Hur man även från klubbens sida kör på spåret "Kom och ta oss", "Alla hatar oss" osv."

"Och bönderna dom gapar utav fasa
Och snutarna dom spejar och dom tar."

Inmarschlåten. Enough said.

Edit: Ska det där föreställa tolvtusen pers??? Räknar aik sålda biljetter bara?
Citera
2017-05-01, 00:34
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runfast
"Edit: Ska det där föreställa tolvtusen pers??? Räknar aik sålda biljetter bara?

Visst ser det klent ut. Men nu får vi ta i beaktande att dels befinner sig hälften på den långsida som inte syns i bild, samt att Friends är en arena anpassad för 50 000 besökare. Det är klart att det ekar tomt när mycket lägre publiksiffror än så redovisas. Det är antagligen svårt nog att få det att se fullt ut även om det kommer trettio tusen på en match. Finns ju en anledning till att hela övre etage är avstängt och avskärmat.

Ej gnagare f.ö.
Citera
2017-05-01, 02:51
Medlem
Jag trodde vi var ännu fler på NA idag, kändes som fler än 12.000 i alla fall.
Sen ska sägas att bilder från inmarsch inte är rättvisa. I dessa mindre matcher har i alla fall långsidorna en förmåga att fyllas på precis vid avspark
Citera
2017-05-01, 03:19
Medlem
Julinhos avatar
Känns å andra sidan som att Gnaget har etablerat sig som seriens tredje största publiklag. Mycket pga arenan såklart men ni hade också mycket gratis på Råsunda.

Får Dif lite luft under vingarna är ni snart fyra.. Dags att vakna?
Citera
2017-05-01, 06:57
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Okej. Rimligt att gå in med full styrka då. Den här situationen blir bara mer och mer infekterad för varje match i Norrköping. Kan ju sluta riktigt illa det här. Vår säkerhetsansvariga har lämnat in avskedsansökan i alla fall, men jag vet inte hur mycket hon har att göra med det här egentligen. Hon är definitivt anti-pyro men vem står för beslutet att skicka upp vakter och polis bland ultras hela tiden?
Markera gång på gång att det är er läktare och släpp inte in dem så de kan gripa folk.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Ligger något i det du säger. Leifby har Hammarby ininfrån. När Hammarby var i Superettan sände TV4 nästan bara deras matcher. Kommer ihåg året VSK var uppe och vände, TV4 sände ingen match med VSK, däremot en jävla massa från andra grönvita laget. När jag kollar Aftonbladet och Expressen så är det väldigt mycket Hammarby
Det är väl inte så konstigt att de visar mer bajen än jävla Västerås? De vill ha många tittare.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-05-01 kl. 07:09.
Citera
2017-05-01, 08:13
Medlem
1907.Skanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Haha. "Årets match" och "derby" får stå för dig. Inte för att vi ens har några matcher i den här serien som är något märkvärdigt men Gais är t ex hetare vanligtvis. Trelleborg har aldrig varit någon rival för oss på samma sätt som de blev för er runt 1999-2000.

Jus nu antar jag att det borde finnas mera hat mot Halmstad än vad som är fallet, men supporterkulturen har som sagt blivit snällare.
Senast redigerad av 1907.Skane 2017-05-01 kl. 08:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in