2017-04-30, 00:01
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Mig veterligen har varken jag eller någon annan Malmöit försökt claima söderort.

malmö är söderort :P
Citera
2017-04-30, 00:06
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Hålla på ändra hela inlägget sådär...

2 journalister och en ultrasgrupp som låter AB gör insidereportage, måste ju göra att man kommer närmare att vara journalistlaget än att bo på i samma stadsdel
Du tror inte att majoriteten av de journalister som bor i bajenland är bajare då?
Citera
2017-04-30, 00:10
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Du tror inte att majoriteten av de journalister som bor i bajenland är bajare då?

nej det tror jag inte, de flesta är feminister med blått hår i armhålan som avskyr allt som innebär män i grupp. nykterister är de också, idioterna
Citera
2017-04-30, 00:12
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
nej det tror jag inte, de flesta är feminister med blått hår i armhålan som avskyr allt som innebär män i grupp. nykterister är de också, idioterna
Att nykterister är idioter håller jag iaf med om
Citera
2017-04-30, 08:51
Medlem
Det sjukaste är att bajarna faktiskt på riktigt tycker att alla andra är favoriserade i allt och bajen själva är underdogs. Aik är tydligen favoriserade av svff (beviset är matchtider i svenska cupen och att LJ är hedersordförande i gnaget eller vad det nu var) och nu är tydligen djurgården journalisternas lag nr1 fast dom samtidigt enligt samma bajare är ett litet lag som inte får någon uppmärksamhet (och av någon oklar anledning måste bajarna alltid hävda sig mot dessa små djurgårdare hela tiden i allt). Samtidigt har bajarna aldrig gjort sig kända för att ha en speciellt bra självuppfattning.

Min uppfattning är följande:
Aik är journalisternas hatlag, bajen är journalisternas favoriter och djurgården är det laget journalisterna bryr sig minst om! Ett praktexempel är 2015 i sista derbyt (som jag för övrigt var på) när "låt han dö" drogs igång mot Israelsson av gnagarna. En vecka innan hade bajarna kastat bengaler mot blåvitts sittplatspublik. Vilket blev det mest skriverier om tror ni? Det är så uppenbart vilka journalisterna gullar med mest!! Och att ni bajare vägrar se sanningen i vitögat utan skyller ifrån er på allt och alla är bara patetiskt!

Som jag sagt innan, bajen bygger hela sin identitet på en myt och tycks leva i en total förnekelse över allt som rör dom.
Citera
2017-04-30, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Det sjukaste är att bajarna faktiskt på riktigt tycker att alla andra är favoriserade i allt och bajen själva är underdogs. Aik är tydligen favoriserade av svff (beviset är matchtider i svenska cupen och att LJ är hedersordförande i gnaget eller vad det nu var) och nu är tydligen djurgården journalisternas lag nr1 fast dom samtidigt enligt samma bajare är ett litet lag som inte får någon uppmärksamhet (och av någon oklar anledning måste bajarna alltid hävda sig mot dessa små djurgårdare hela tiden i allt). Samtidigt har bajarna aldrig gjort sig kända för att ha en speciellt bra självuppfattning.

Min uppfattning är följande:
Aik är journalisternas hatlag, bajen är journalisternas favoriter och djurgården är det laget journalisterna bryr sig minst om! Ett praktexempel är 2015 i sista derbyt (som jag för övrigt var på) när "låt han dö" drogs igång mot Israelsson av gnagarna. En vecka innan hade bajarna kastat bengaler mot blåvitts sittplatspublik. Vilket blev det mest skriverier om tror ni? Det är så uppenbart vilka journalisterna gullar med mest!! Och att ni bajare vägrar se sanningen i vitögat utan skyller ifrån er på allt och alla är bara patetiskt!

Som jag sagt innan, bajen bygger hela sin identitet på en myt och tycks leva i en total förnekelse över allt som rör dom.

Ligger något i det du säger. Leifby har Hammarby ininfrån. När Hammarby var i Superettan sände TV4 nästan bara deras matcher. Kommer ihåg året VSK var uppe och vände, TV4 sände ingen match med VSK, däremot en jävla massa från andra grönvita laget. När jag kollar Aftonbladet och Expressen så är det väldigt mycket Hammarby
Citera
2017-04-30, 09:28
Medlem
1907.Skanes avatar
I stort sett all skånsk media är malmöbaserad och Helsingborgs Dagblad ägs numera av Sydsvenskan. Sådant påverkar. Traditionellt har HIF dessutom haft en väldigt renodlad supporterkultur som varit väldigt hardcore och fientligt inställd till media. Den fientligheten har varit ömsesidig, men supporterkulturen har förändrats på senare år.
Allt har blivit snällare, vilket bland annat märktes på hela kampanjen inför nyinvigningen av Olympia. Det handlade mer om det och mindre om det typiska "Nu jävlar" som annars brukar vara känslan året efter en misslyckad säsong. Jag tror att HIF-suppportrar appellerar mer till media numera genom att kulturen blivit mera tillmötesgående och således är vi inte längre hatlaget nummer 1, oavsett vad man egentligen ska tycka om alltihop. Man kan ifrågasätta hur mycket som vi egentligen vinner på att vara snällare. Det är ju fortfarande så att vi blir ganska ignorerade.
Citera
2017-04-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Det är i vart fall inga stora avstånd som vi talar om.

Gaisare hänger där bärsen är billig, gärna parkbänkar, gärna parkbänkar utanför servicebutiker där dom får krita sunköl.
Citera
2017-04-30, 10:43
Medlem
När Söderstadion kallades för Slödderstadion med stora bokstäver på Sportbladets förstasida och det spreds lögner om en våldtäkt som inte skett på samma arena, då var det stil på medias gullande av Bajen.
Citera
2017-04-30, 10:54
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
När Söderstadion kallades för Slödderstadion med stora bokstäver på Sportbladets förstasida och det spreds lögner om en våldtäkt som inte skett på samma arena, då var det stil på medias gullande av Bajen.

Eller när Emir Osmanbegovic fick bre ut sitt pekoral under rubriken "Rasistattacken" när Dembo fick bananer på sig.
Citera
2017-04-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Notera att du bara drar upp saker som hände för länge sen. Ska vi gå på gamla grejer finns det även andra saker som drabbat andra lag. Det gjordes ett helt UG om AIK samt efterföljande debatter, Djurgården fick en jävla massa skit av massmedian när dom sjöng "hallå pedofilen".

Hur har det sett ut sen ni flyttade till "Nya Söderstadion" då? Har ni varit lika hatade av massmedian som tex gnaget varit?
Citera
2017-04-30, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Notera att du bara drar upp saker som hände för länge sen. Ska vi gå på gamla grejer finns det även andra saker som drabbat andra lag. Det gjordes ett helt UG om AIK samt efterföljande debatter, Djurgården fick en jävla massa skit av massmedian när dom sjöng "hallå pedofilen".

Hur har det sett ut sen ni flyttade till "Nya Söderstadion" då? Har ni varit lika hatade av massmedian som tex gnaget varit?

Det där med Uppdrag granskning fattade jag inte. Firman ska alltså ta kontrollen över AIK, för att göra VADDÅ? Få kontrollen över en fotbollsklubb innebär ju inte makt i övriga delar av samhället.

I andra divisioner kan meddelas att det blev slagsmål mellan VSKs supportrar och Armeiska-Syrianskas ordningsvakter/supportrar igår och polisen tog till pepparspray. Antingen sköter sig VSKs supportrar exemplariskt eller så hamnar de i stök(och då ofta med invandrarföreningar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in