2017-04-30, 15:33
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är höga berg och djupa dalar, men jag känner inte alls igen mig i det folk gnäller om. Som att det är nån slags random ifall ni spelar som gudar eller som nybörjare. Sen tror jag det mentala påverkar mycket också - är man inne i en losing streak spelar de flesta bara sämre och sämre, så bättre att avbryta och pröva igen senare.

Tror också det mycket sitter i huvudet. Jag spelar mycket aggresivare försvarspel när jag förlorar, vilket i sin tur gör att jag förlorar mer.

Nu är jag t.ex. 7 torsk i rad när jag väl hade tid för lite WL.. och visst, inga passningar tycks gå rätt. - Eller framförallt, jag kan tydligen inte ta emot passningar. Men tror mest det är jag som sitter och är sur och ofokuserad.
Citera
2017-04-30, 15:39
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Tror också det mycket sitter i huvudet. Jag spelar mycket aggresivare försvarspel när jag förlorar, vilket i sin tur gör att jag förlorar mer.

Nu är jag t.ex. 7 torsk i rad när jag väl hade tid för lite WL.. och visst, inga passningar tycks gå rätt. - Eller framförallt, jag kan tydligen inte ta emot passningar. Men tror mest det är jag som sitter och är sur och ofokuserad.

Exakt så. Viss frustration kan leda till att man skärper sig (a la Zlatan, som går igång på ilska), men för de flesta sänks förmågan. Tålamodet minskar, man spelar slarvigare och aggressivare i hopp om snabb belöning = släpper in billiga mål. I den här upplagan är det tålamod som gäller över hela banan, särskilt i WL där första målet ofta är nyckeln till seger.

Personligen är det extra surt när ett sånt mentalt tillstånd infinner sig när jag faktiskt har tid att spela. Det är inte så ofta, och att då spela dåligt och vara arg, då är det två trista alternativ att välja på - spela dåligt eller stänga av.
Citera
2017-04-30, 16:09
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rdinho
Jag försöker så jävla hårt att inte gnälla, jag sitter bara och tar emot all jävla skit fut champions ger och kokar, igår hade jag 12-0, idag har jag inte ens ett skott på mål, ALLTSÅ VA?! Vad har förändrats sen igår?

Jag skulle aldrig gnälla om jag blev besegrad om det var rättvist, men herregud, till och med min flickvän häpnar över saker som händer mig ingame

Det är jävligt wierd ändå, många som upplever samma att ena dagen går det som tåget och man plockar seger efter seger för att dagen senare inte kunna ta emot en passning . Upplever det helg efter helg, just denna helg förlorade jag allt som gick i fredags sedan totalvände det under lördagen och det blev bara vinster och samma idag går det hur fint som helst.

Jag har inte så mycket invändingar mot förluster i sig, det är hela spelkänslan som förändras så totalt från dag till dag. Skiftade till full bronsbänk under lördagen och fick ned ratingen till 81 , om det sitter i mitt huvud eller om det verkligen har en inverkan är svårt o säga men kommer defenetivt köra på det framöver enbart. Får offra att lira med 2 lag och köra på konditions kort istället.
Citera
2017-04-30, 16:55
Medlem
Har tjänat massa tusen under helgen på att bidda hem brons-ingolstadt för 150-200 och sålt för 500 +. Kanske bara anses som småpengar, men fungerar 100% för er som jobbar med små medel. Samma metod bör fungera i framtida MM.
Citera
2017-04-30, 17:22
Medlem
Citat:

Tror också det man hetsar upp sig och ofokuserad och tänker inte på kanske att man råkade släppa spaken för tidigt när man slog den passningen eller kanske även tappar lite precision i tummen när man ska passa
Citera
2017-04-30, 18:50
Medlem
eshkoshkas avatar
Paus mellan November och Mars, samt inte kunnat spela WL förens början av April, så har det här FUT-året var det roligaste för min del. Plånboken är verkligen A & O. Nästan en halv miljon coins och jag kan handla spelare som Keita Balde IF, Ousmane Dembeles LM-kort, Salah 86... Inget märkvärdigt för er med stor pengapung men det är typ första specialkorten någonsin.

Citat:

Så är det garanterat. Tappar man fokus är man rökt, typ. Förlorar man så är en paus välförtjänt efter att man provat plan b-formationen. Röra på benen, trycka i sig lite energi och sen på't igen!
Citera
2017-04-30, 22:05
Medlem
Någon med tips på vem jag kan byta Lewa mot i detta lag?
Skulle önska någon kvickare och lite mer finurlig, minst 4*...

https://www.futbin.com/17/squad/3390780

Då Lewa och Dybala utgår rätt lång ut på kanterna i denna uppställning.
Citera
2017-05-01, 00:32
Medlem
Kan någon förklara vrf Thiago endast får 6 i kemi här?
Men Forsberg får 9? Båda har endast 1 röd länk?

https://www.futbin.com/17/squad/3520922
Citera
2017-05-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Kan någon förklara vrf Thiago endast får 6 i kemi här?
Men Forsberg får 9? Båda har endast 1 röd länk?

https://www.futbin.com/17/squad/3520922
Thiago har 2 röda länkar därav 6 i kemi. Det syns inte på bilden men han har en länk till med Higuain!

Edit: gå in på futhead, där syns det tydligare med länkarna.
Senast redigerad av Niva94 2017-05-01 kl. 00:47.
Citera
2017-05-01, 00:56
Medlem
Herculandes avatar
En noob-fråga, men hur "dubbelpressar", dvs ser till att två spelare attackerar bollhållaren? (Spelar på xboxone).

I den senaste matchen så körde motståndaren LT-knappen i princip hela andra halvlek och försökte maska tid, jag försökte förgäves ta bollen men hade svårt! Hade jag haft två spelare som anföll vårdslöst så hade han aldrig kunnat maska bort en hel FIFA match genom LT!

Har 2 matcher kvar nu där jag måste vinna båda för att nå guld 1!
Citera
2017-05-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niva94
Thiago har 2 röda länkar därav 6 i kemi. Det syns inte på bilden men han har en länk till med Higuain!

Edit: gå in på futhead, där syns det tydligare med länkarna.

stort tack. Missade den helt. Ngn som vet hur foppa är i CAM position?
Citera
2017-05-01, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herculande
En noob-fråga, men hur "dubbelpressar", dvs ser till att två spelare attackerar bollhållaren? (Spelar på xboxone).

I den senaste matchen så körde motståndaren LT-knappen i princip hela andra halvlek och försökte maska tid, jag försökte förgäves ta bollen men hade svårt! Hade jag haft två spelare som anföll vårdslöst så hade han aldrig kunnat maska bort en hel FIFA match genom LT!

Har 2 matcher kvar nu där jag måste vinna båda för att nå guld 1!

Tror inte det går riktigt. Använder du medspelarpress så går han bara närmare och hoppar sen runt som en idiot en bit ifrån.. Istället för att kliva in som man önskar allt som oftast. Då kan man styra sin gubbe och attackera på annat håll.. Men nu fallerar ju hela idén då medspelarpressen funkar kasst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in