2017-04-30, 21:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Sätt du "extrastjärtfena" så får vi se på dina beräkningar! Jaaaa, och det är så lätt som du vill få det att låta..
Sluta fjanta dig tönt! Vem som helst kan se att det bara är gamla F-5:or som man satt en extra fena på och jag skrev hur man ser det. Bevisa att de är nybyggda eller håll käften.
Citera
2017-04-30, 21:42
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Har du flygcertifikat? Bra.. Det gällde för "överljudshastighet" också.. Hur många flygningar har du gjort under ditt liv bestyckad med vapen?
Kan du inte läsa idiot? Tråden handlar inte om mig så kommentera leksaksplanet istället för mitt tidigare flygande.
Citera
2017-04-30, 21:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
[...] Inte ens NI i Sverige har en egen rymdteknologi. Ni samarbetar med EU-länder och USA i olika projekt. [...]
Den första svensktillverkade satelliten, Viking sköts upp för 31 år sedan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Viking_(satellit) Du har ju ingen djävla koll på någonting
Citera
2017-04-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Sluta fjanta dig tönt! Vem som helst kan se att det bara är gamla F-5r som man satt en extra fena på och jag skrev hur man ser det. Bevisa att de är nybyggda eller håll käften.

Du är fjant .. jag har sett det planet från nära håll.. inte för så länge sedan.. Det är inte F-5 din galning..
Citera
2017-04-30, 21:59
Medlem
Citat:
Kan du inte läsa idiot? Tråden handlar inte om mig så kommentera leksaksplanet istället för mitt tidigare flygande.

Kommentera inte dig själv då.. om du är pilot!
Citera
2017-04-30, 22:00
Medlem
Citat:
Den första svensktillverkade satelliten, Viking sköts upp för 31 år sedan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Viking_(satellit) Du har ju ingen djävla koll på någonting
Den sköts inte upp av er.. det var poängen.. hehehe lillen låt inte mig avslöja hur ni hamnar i säng med USA..
Citerar;
Citat:
Viking sändes upp 22 februari 1986 med en Ariane 1-raket från den europeiska rymdbasen i Kourou i Franska Guyana. Viking åkte snålskjuts på uppsändningen av den franska jordobservationssatelliten SPOT-1. SPOT-1 och
Senast redigerad av IR5 2017-04-30 kl. 22:03.
Citera
2017-04-30, 22:09
Medlem
StigAllans avatar
Ett tips till den här tråden är att låsa den tills det presenteras en film där eländet som klåparna av iransk börd får till ett flygande flygplan av trådrubrikens 313.
Den tar bara onödig plats.
Om man bor i eller kommer i från ett land där muselmanerna styr så vet vi att lögnen och inkompetensen inom alla områden omfamnar varandra.
Citera
2017-04-30, 22:48
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du är fjant .. jag har sett det planet från nära håll.. inte för så länge sedan.. Det är inte F-5 din galning..
Jo det är gamla F-5:or. Varför har man annars hela djävla cockpit från F-5, varenda liten åtkomstlucka på exakt samma plats som på F-5 och med samma form, samma huv, samma allting utom fenorna och noskonen.

Citat:
Kommentera inte dig själv då.. om du är pilot!
Nu var det ju du som skrev såhär:
Citat:
Är du pilot? Nej det är du inte. För om du var pilot hade du aldrig sagt det. Jo, flygning över ljudhastigheten beror inte bara på hårdvaran. Piloten måste ha färdigheter. Så mycket beror på gubben som sitter i cockpiten och inga spekulationer kring hårdvaran. Jag menar att du missar en väsentlig del..
som föranledde mitt svar.

Citat:
Den sköts inte upp av er.. det var poängen.. hehehe lillen låt inte mig avslöja hur ni hamnar i säng med USA..
Citerar;
Satelliten var byggd i Sverige av svenska Rymdbolaget. Och vad yrar du om USA för? Ariane är en europeisk raket.

Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Ett tips till den här tråden är att låsa den tills det presenteras en film där eländet som klåparna av iransk börd får till ett flygande flygplan av trådrubrikens 313.
Om man bor i eller kommer i från ett land där muselmanerna styr så vet vi att lögnen och inkompetensen inom alla områden omfamnar varandra.
Ingen dum idé. Diskussionen har stått och stampat länge med samma yrande från iranierna och någon flygande Queer 313 lär vi aldrig få se.

Det är ju rätt kul att skratta åt Irans små påhitt inom försvars/leksaksindustrin, häpnadsväckande bara att exiliranierna inte ser det som är så uppenbart för alla andra. Det är som om de vill bli lurade för någon annan lurar de då inte.
Citera
2017-04-30, 22:55
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Jag tror du inte riktigt vet vad du pratar om. Jag tror en diskussion med svenskar öht resulterar alltid i tramsiga "självklarheter". Detta beror på bristerna i den svenska grundutbildningen som tyvärr har försämrats.
När jag talar om för dig att ett land har/besitter en "rymdteknologi" så betyder det inte att du ska ge mig rader av länder som "betalt" sina tester i samarbete med utländska företag. Inte ens NI i Sverige har en egen rymdteknologi. Ni samarbetar med EU-länder och USA i olika projekt.

Så vad betyder det att ett land har en egen rymdteknologi? Jo, det betyder att man gör allt själv. Då får du med industrin, högskolor och forskningen! ( Iran fick inte ens "knapptelefoner" en gång i tiden. Jag kommer ihåg det..)
Det betyder att man utvecklar farkoster för olika nivåer av projekt vars resultat kan ge upphov till något som kallas Qaher.
Så, din länk säger ingenting om deras erfarenheter av att konstruera farkoster. Det är få länder som har en rymdteknologi och Iran är ett av dessa.
Iranska UAV är också mycket intressanta.. Vi är sanktionerade kom ihåg det, ni har handikapp.
Min poäng med uppräkningen var att visa på att "rymdteknologi" är betydligt mindre fantastiskt än vad du framställer det som.
Det har gång på gång hävdats att Iran ligger flera årtionden efter USA och Europa vad gäller avancerad teknologi, och att du då hänvisar till sådant som USA och Europa gjorde för flera årtionden sedan fungerar därför dåligt som motargument.

Det finns ingenting i det iranska rymdprogrammet som ger något stöd för att man skulle ha teknologi som inte bara skulle vara jämförbar med det bästa som västvärlden har, utan även skulle vara mer avancerat är något som västvärlden kan tillverka.

Så visst, de får industrin, högskolorna och forskningen. Något som även USA hade, och fick, på 60-talet....

Men det finns fortfarande ingenting som stödjer att Iran skulle kunna bygga det som de påstår att Qaher-313 ska vara.

Det mest avancerade som Iran visar fram, har varit kopior på äldre materiel. Qaher-313 fortsätter att vara iransk skrytpropaganda utan förankring i verkligheten.
Citera
2017-04-30, 23:16
Medlem
Citat:
Citerar;

Det är inte USA utan ESA som till största delen är fransk. Grejen är den att vi sammarbetar. Sen tycker inte jag heller EU är ett under av bra saker. Men det är iaf en ziljon ggr bättre än att försöka övertala den andra att de har tolkat den heliga boken fel(tm).
Citera
2017-05-01, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan

Du har inte något annat val än att associera flygplanet till "religion". Nej vi vet inte! Snälla lär oss! NASA som jag tidigare nämnde är till större del arbetande "muselmaner". Hur fan kan du härleda människors "inkompetens" till sådant? Hur idiotiskt låter inte det? Iran kan inte bygga 5:e generationaren bara för att man har en religiös ledning där? Hur dum och hjärntvättad får man vara?
Citera
2017-05-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Det är inte USA utan ESA som till största delen är fransk. Grejen är den att vi sammarbetar. Sen tycker inte jag heller EU är ett under av bra saker. Men det är iaf en ziljon ggr bättre än att försöka övertala den andra att de har tolkat den heliga boken fel(tm).

Det jag nämnde sist gällde inte citatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in