2017-04-30, 12:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju helt sanslöst hur JM agerar och tänker, fan vet om jag läst något värre egentligen när man läser nu vad som kommer fram, helt och hållet utan skrupler, samvete och mänskliga känslor verkar det som om, inte ens hennes egna barn anses vara skyddsvärda utav henne, tvärtom de kan användas som lämpliga verktyg och syndabockar för den ondska hon sprider och initierar, fy satan vilken vidrig människa.

Jo ordet psykopat får en helt ny innebörd när man nu läser om vad denna kvinna gjort och sagt. Tror inte att hon är psykiskt sjuk utan bara då vidrig och ond och som en tvättäkta psykopat obenägen att ens känna empati. Att systern och pappan hade tjänat 30 mille det skulle liksom också vara hennes pengar direkt!?
Citera
2017-04-30, 12:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mamman-om-mordkvallen

"Några månader tidigare hade paret bestämt att dottern inte längre skulle få bo kvar i den lägenhet i Eskilstuna som pappan ägde. De tyckte att de hjälpt till nog ekonomiskt. Pappan hade helt enkelt tröttnat. 42-åringen fick en tidsfrist – den 1 november skulle hon vara ute ur lägenheten. 42-åringen svarade att det var omöjligt. Hon väntade på pengar som skulle komma i februari.

Att 42-åringen inte längre skulle få bo kvar i lägenheten ska enligt föräldrarna ha gjort henne rasande.
"

Var det livförsäkringen efter Aki som hon räknade med att få ut i februari ?
JM hade fått massor pengar av föräldrarna och ytterligare hjälp i form av betald bil boende mm
Hon hade alla möjligheter i världen att skaffa ett eget boende, men ville absolut bo kvar i den flashiga våningen. Hon har under merparten av sitt liv gått i lånta fjädrar, levt som en parasit på sina föräldrar och andra i sin omgivning, misskött sina barn, och anklagat deras fäder att vara skuld till att ungarna inte fixade sina liv.
Paret Möller hade gjort tusenfalt mer än vad andra föräldrar skulle kunna tänkas gå med på. Och tacken blev att en mördades och den andra sargades för livet.
Kan man hoppas på att rättvisa skipas på Hinseberg ?
Citera
2017-04-30, 12:34
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo ordet psykopat får en helt ny innebörd när man nu läser om vad denna kvinna gjort och sagt. Tror inte att hon är psykiskt sjuk utan bara då vidrig och ond och som en tvättäkta psykopat obenägen att ens känna empati. Att systern och pappan hade tjänat 30 mille det skulle liksom också vara hennes pengar direkt!?

Ja, jag får omvärdera allt jag trott om psykopater, det här exemplaret slår ju allt med hästländer, aldrig har ett livstidsstraff känts mer rätt och riktigt, 20 år på hinsan ska väl kunna ta ur det värsta ur henne.
Citera
2017-04-30, 12:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I MR:s fall har han även efter sitt erkännande sökt skydda sin matmor (genom att konstruera en fiktiv medhjälpare). Det satt långt inne men till slut sökte han upp förhörsledarna och ville berätta sanningen: Att han och matmodern var skyldiga till mordet och mordförsöket.

Kriminalkommissarie KÅ beskriver MR som "lugn, trygg och samlad":
https://www.svd.se/poliskommissarien-tydliga-paralleller-till-knutbyfallet/om/sommarstugemorden

MR kände sig sviken av JM: In i det längsta nobbade han att hjälpa henne med dödandet av föräldrarna. Under AB:s intervju ser man att han är påtagligt brydd: han hänger med huvudet och försöker tackla situationen. Han befinner sig i ett främmande land och är helt beroende av JM; härtill är han drogberoende - vilket JM inte är sen att utnyttja och därför passar på att köra i väg till sommarhuset en kväll när hon sett till att MR fått i sig tillräckligt för att användas som hennes förlängda arm. Hon har härtill som lockbete fyllt i en ansökan om hindersprövning.

Förvisso var det MR som höll i kniven men jag ser ändå hans deltagande i dådet mer som "medhjälp" och att det är JM som är den verkliga mördaren tillika anstiftare.

Inte förrän MR kommit ut ur sina drogdimmor förstår han till fullo vad han gjort - och hur JM gruvligt har lurat honom: Han inser att det i rättvisans namn är hon som ska dödas.

Nu avgiftad, är MR samlad och samarbetar med polisen
Den bild du ger här stämmer väl med min.

Jag har ingen erfarenhet av drogberoende och avvänjning, men jag hoppas att häktningen av MR har haft den positiva följden att han nu är helt avgiftad och fri från sina beroenden.
Jag tror inte att det är en överdrift att påstå att regelbunden droganvändning ofta skapar personligheter som är väldigt olika den som fanns där innan.
Om den tidigare knarkande och lättledda torpeden nu visar ånger och samarbetar med polisen så tycker jag att det visar prov på en rättskänsla som jag tror att vi aldrig kommer att få se hos JM.
Det kommer säkert att bli ännu tydligare efter hand, men jag tror att JM med sina förmågor manövrerade MR på ett sätt som har mycket gemensamt med hur Helge Fossmo manipulerade Sara Svensson.

Även om det är så, så fritar det inte MR från ansvar för hans handlingar även om ett långt tyngre ansvar vilar på JM.

Citera
2017-04-30, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Några föreställer sig att offren mer eller mindre däckat redlösa, och pekar på att ytterdörren stod öppen. Jag kan ha missat det, men kan inte minnas annat än att polisen möter en öppen ytterdörr. Källa på att dörren står öppen när mördaren anländer?

(Familjerelationerna må ha varit dysfunktionella på olika sätt, och JM:s utveckling må ha påverkats i negativ riktning p.g.a. sådana omständigheter - kanske! Men att plocka diverse händelser som lägenhetsförsäljningarna och se dem som bevis för offrens uselhet och dra långtgående slutsatser om familjens historia och aktuell situation och alla inblandades känslor och intentioner... Suck.)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX/det-ar-som-en-skrackfilm

Citat:
Han ser att ytterdörren står öppen.

Efter en stund smyger han in i hallen – och direkt uppför trappan till vänster.

Den som leder till övervåningen.

Vad han inte vet är att han lämnar ett skoavtryck i dammet – på fjärde trappsteget nedifrån ska polisen hitta ett tydligt avtryck av hans Asics-skor, i storlek 42–42,5.

Han vet var sovrummet är – det har den 42-åriga kvinnan förklarat för honom, berättar han i förhören
Citera
2017-04-30, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
Är helt ny till detta case, någon som har en bra länk till sammanfattning? Vad jag har kunnat ta till mig är det att en 40 årig psyksjuk kvinna förfört unga invandrare att begå mord och själv begått mord för pengar och/eller hämd?

stämmer det?

Du måste ju skämta? Tidningarna är helt fullproppade med information om detta och dessutom har du den här tråden med 1200 sidor. Det är ju bara att läsa!
Citera
2017-04-30, 12:54
Medlem
Citat:
Ja, jag får omvärdera allt jag trott om psykopater, det här exemplaret slår ju allt med hästländer, aldrig har ett livstidsstraff känts mer rätt och riktigt, 20 år på hinsan ska väl kunna ta ur det värsta ur henne.

Man kan inte annat än tycka oerhört synd om hennes omgivning; särskilt barnen (som jag hoppas erbjuds hjälp och stöd) men även föräldrarna, fd makar, vänner, hennes kompanjon i firman mfl.

En så här utstuderad ondska inom en person som på utsidan kan vara glad och generös i många lägen är oerhört svår att genomskåda. Man tror helt enkelt inte på sina egna ögon och söker logiska och alternativa förklaringar. Stackars omgivning.

Och risken finns att hon frikänns.
Citera
2017-04-30, 12:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Är inte lika optimistisk: Pga hennes mani, ilska och målinriktning kan man förvänta sig en hel del utspel i samband med rättegången. Att hon t.ex. skulle ta första bästa tillfälle i akt och försöka ta sig ut till friheten igen är ingen omöjlighet; för henne är ingenting omöjligt; än mindre heligt. - Hon kan också hux flux få för sig att byta ut sin advokat som ännu så länge inte gjort så stort väsen av varken sig själv eller sin klient. Vidare kan man också tänka sig att hon läser lusen av alla sina belackare inkl. anförvanter, åklagare och förhörsledare. Shakespeare kommer att ligga i lä innan hon avhandlat alla de oförrätter och övergrepp hon utsatts för. Ett självmordsförsök, alt. hastigt insjuknande kan också bidra till lite omväxling i tillvaron och skulle kunna skapa välbehövligt manöverutrymme; i värsta fall får hon gräva sig ut med en hårnål.
Citera
2017-04-30, 12:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Man kan inte annat än tycka oerhört synd om hennes omgivning; särskilt barnen (som jag hoppas erbjuds hjälp och stöd) men även föräldrarna, fd makar, vänner, hennes kompanjon i firman mfl.

En så här utstuderad ondska inom en person som på utsidan kan vara glad och generös i många lägen är oerhört svår att genomskåda. Man tror helt enkelt inte på sina egna ögon och söker logiska och alternativa förklaringar. Stackars omgivning.

Och risken finns att hon frikänns.

Den risken tror jag är minimal, mordet på GM och mordförsöket på AM kommer att skicka henne till hinsan med en livstidsdom i bagaget.

Men som du skriver hennes närmaste omgivning lär ju behöva allt stöd och hjälp de kan få och förhoppningsvis kan de få hjälp med att hantera vad de upplevt.

Tror nog att åtminstone två av hennes ex har dragit stora suckar av lättnad över att de har överlevt.
Citera
2017-04-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Bekräfta, dementera eller håll tyst. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det går ju genom sammanhanget att räkna ut att det är A C Möller som avses.

Citat:
Ursprungligen postat av PlattaPelle

Alltså jag har sett henne göra helt sjuka saker.
Sånt som man skulle tänka sig se på psyket.
Att hon har kommit så långt i livet beror på hennes föräldrar och alla lättlurade män runtomkring.
Vi övriga har genast märkt att hon inte är riktigt frisk.
Att hon sedan medecinerat sig med psykofarmaka med flit i 15 år gör ju inte saken bättre vare sig för hennes hjärna eller för dom som vet att hon tar det medvetet.
Det som pågår är just nu är intressant och kommer förhoppningsvis sluta med ett långt fängelsestraff eller rättpsyk i Växjö alternativt avslutar hon sitt liv.....

Ond psykopat eller en psykiskt sjuk person, sedan ungdomen, som aldrig fått vård?
Vi får väl veta när den stora sinnesundersökningen är gjord.
Många kallar henne förslagen , av det jag läst i media verkar hon spritt språngande galen. Att ideligen be alla i sin omgivning döda personer hon ogillar, skaffa handgranater mm , detta är ingen manipulativ och förslagen psykopat det är ren galenskap, psykisk sjukdom, tror jag. Psykos, schizofreni?
Hon har ingen sjukdomsinsikt men det har nog ingen som lider av tung psykisk sjukdom.
Senast redigerad av Vastmanlanning 2017-04-30 kl. 13:04. Anledning: Felskrivning
Citera
2017-04-30, 13:02
Medlem
Citat:
Det är ju helt sanslöst hur JM agerar och tänker, fan vet om jag läst något värre egentligen när man läser nu vad som kommer fram, helt och hållet utan skrupler, samvete och mänskliga känslor verkar det som om, inte ens hennes egna barn anses vara skyddsvärda utav henne, tvärtom de kan användas som lämpliga verktyg och syndabockar för den ondska hon sprider och initierar, fy satan vilken vidrig människa.

Ja, något är ju fel. Hon får över en miljon i gåva av sina föräldrar (utöver det bostad och allt möjligt) och är ändå inte nöjd. Hon är ändå pank, fastän hon utöver alla gåvor drar in enorma summor på flyktingbarn. Helt fantastiskt. Sedan anklagar hon syster för att vara girig, systern som gjort karriär med Pearls Of Girls och genom hårt arbete tjänat stora pengar. Snacka om att projicera.

Däremot inte sagt att det är billigt att ha klämt fram sex ungar eftersom varje barn i genomsnitt kostar över en miljon i omkostnader under en livstid (om man inte har oturen att få en JM som ska ha pengar tills hen blir pensionär) och hon periodvis varit ensamstående med barnen, men det är ju inte någon annans ansvar. Hon kunde ju ha ätit p-piller om det blev för dyrt med alla barn och satt någon rimlig gräns.
Citera
2017-04-30, 13:04
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX/det-ar-som-en-skrackfilm
Citat:
Han ser att ytterdörren står öppen.

Efter en stund smyger han in i hallen – och direkt uppför trappan till vänster.

Den som leder till övervåningen.

Vad han inte vet är att han lämnar ett skoavtryck i dammet – på fjärde trappsteget nedifrån ska polisen hitta ett tydligt avtryck av hans Asics-skor, i storlek 42–42,5.

Han vet var sovrummet är – det har den 42-åriga kvinnan förklarat för honom, berättar han i förhören
Jag skulle inte bli förvånad om Johanna först gått fram till stugan för att se om det var tyst och lugnt. Hon har nyckel och låser upp (öppnar) entrédörren när hon har förstått att föräldrarna gått till sängs. Därefter går hon tillbaka till bilen och MR.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in