2017-04-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad föräldrarna visste i april har du ingen aning om och om nu flyktingomhändertagande gav så mycket pengar så var det väl bara att köpa sig ett nytt boende och vräkning var inte direkt så att de blev utkastade på gatan som du vill få det till.

Ja enligt mamman skröt JM om hur mycket pengar hon tjänade men de va inget dom märkt, sen länsades deras värde/kassaskåp som innehöll värden för ca 100 000:- som föräldrarna trodde JM låg bakom men JM skyllde på nått av sina barn. Kanske va efter detta svek föräldrarna förlorade allt hopp om JM och beslutande att sluta hjälpa henne Ekonomiskt? Jag tycker föräldrarna gjorde helt rätt iaf
Citera
2017-04-30, 09:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mmm.....smitare de också då kanske. Så lätt är det inte att avveckla allt i Sverige och flytta utomlands, det vet jag.

Och de kunde ändå köpt in någon billig gård/hus på landet för dottern med barn att bo i, så himla dyrt är det inte, och ett matkonto.

Verkar som om hela familjen Möller lider av en del slängar av girighetssjukan.

Nja smitare vet jag väl inte om man kan kalla dem om de nu planerade något sådant, de kanske ville göra något helt annat tillsammans den tid de hade kvar på jorden.

Funderar själv på en liknande lösning.

Som jag skrev, det är en ren gissning från min sida men inte helt fel kanske.

Även om de nu har god ekonomi så innebär det ju inte med automatik att de ska curla sina barn och barnbarn i all evighet, problemet verkar ju vara att de curlat JM alldeles åt helvete för mycket och när de äntligen satte ner foten då brakade helvete löst.
Citera
2017-04-30, 09:18
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mmm.....smitare de också då kanske. Så lätt är det inte att avveckla allt i Sverige och flytta utomlands, det vet jag.

Och de kunde ändå köpt in någon billig gård/hus på landet för dottern med barn att bo i, så himla dyrt är det inte, och ett matkonto.

Verkar som om hela familjen Möller lider av en del slängar av girighetssjukan.
Men JM hade ju stora inkomster men slösade bort dessa. Ni som kritiserar JMs föräldrar menar att man ska fortsätta pumpa in pengar i en dotter som lägger pengarna på knark och skönhetsopeationer?
Dom anade säkerligen också vad som hänt Aki och visste om sexhistorien och misshandeln.
Ni som försörjer era vuxna barn gör dom bara en björntjänst.
Citera
2017-04-30, 09:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Vad föräldrarna visste i april har du ingen aning om och om nu flyktingomhändertagande gav så mycket pengar så var det väl bara att köpa sig ett nytt boende och vräkning var inte direkt så att de blev utkastade på gatan som du vill få det till.

Du glömmer att Göran, enligt vittnesmål från överlevande hustrun Anki, faktiskt också i april vräkte sin 20-årige dotterson från dennes boende.
Vad hade han gjort som förtjänar detta "straff"? Han hade väl knappast tjänat så mycket pengar, vare sig på flyktingboende eller på något annat, att han kunde köpa sig ett nytt boende?

Vräker man sitt barnbarn?

Vad visar man honom i form av rättrådighet, kärlek och vänskap?

Därtill hade väl avtalen om flyktingmottagande för JMs företag i denna veva sagts upp, hon tjänade väl inte något längre. Inget fast jobb, änka, 4-åriga tvillingar och en 13-årig son - och vräkt från sitt boende.
Om de inte då blir utkastade på gatan eller på något tillfälligt socialboende alternativt fosterhemsplacerade småbarn - var ska de enligt ditt förmenade då bo?
Senast redigerad av Solglittret 2017-04-30 kl. 09:38.
Citera
2017-04-30, 09:24
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Har det någon betydeles överhuvudtaget?
Det enda ditt inlägg visar är att det alltid finns personer på flashback som tar alla chanser att smutskasta offer så mycket som möjligt. Det förekommer i alla trådar.

Den jag fick PM av känner jag personiligen. En mycket välkänd person inom kriminalutredningskretsar, en person som inte har anledning att ljuga och som har haft stor inblick i detta fall.

Om föräldrarparet hade bristande nykterhet på kvällen är ju osäkert, men det skulle onekligen förklara både flagga, öppen dörr, tidigt sänggående och bristande minnesbilder.
Vi får väl helt enkelt kolla FUP där det kanske framgår promillehalt hos ett mordoffer.
Citera
2017-04-30, 09:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du glömmer att Göran, enligt vittnesmål från överlevande hustrun Anki, faktiskt också i april vräkte sin 20-årige dotterson från dennes boende.
Vad hade han gjort som förtjänar detta "straff"? Han hade väl knappast tjänat så mycket pengar, vare sig på flyktingboende eller på något annat, att han kunde köpa sig ett nytt boende?

Vräker man sitt barnbarn?

Vad visar man honom i form av rättrådighet, kärlek och vänskap?
Att sälja av ett innehav av bostadsrätt är ju inte att vräka. Det är omöjligt att ta ställning om man inte har direkt insyn i vilka diskussioner som förts innan. Jag väljer att tro på alla förutom JM.
Citera
2017-04-30, 09:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Att sälja av ett innehav av bostadsrätt är ju inte att vräka. Det är omöjligt att ta ställning om man inte har direkt insyn i vilka diskussioner som förts innan. Jag väljer att tro på alla förutom JM.

Nu var det ju modern Anki som uppgav att Göran i april hade meddelat JM och 20-årige dottersonen att de var vräkta från sina lägenheter...
Citera
2017-04-30, 09:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det bekräftat att JMs far skulle vräka sin dotter och kasta henne och barnbarnen på gatan? Eller är det någonting som JM påstår. Enligt uppgifterna i media såg JMs föräldrar framemot hennes och barnbarns besök i sommarstugan som skulle ske den 4 augusti. Det går inte ihop uppgiften om vräkning och osämja.

Håller med dig, det rimmar illa med att de skulle ha blivit vräkta att morföräldrarna samtidigt skulle få träffa barnbarnen.
Hurvida den här vräkningshistorien är upplagd framgår väl av FUP så småningom.
Men OM det är så att pappa Göran bestämmer sig för att i april tala om för barn och barnbarn att de inte får bo kvar eftersom man är irriterad på JM, är det i mitt tycke ett tufft ställningstagande.
Senast redigerad av Solglittret 2017-04-30 kl. 10:28.
Citera
2017-04-30, 09:44
Medlem
Vart kommer informationen ifrån att dom efter vräkning inte skulle ha ett boende?
Också missat att DBs lägenhet också ägts/ägs av GM samt att han också skulle bli vräkt? Vart har ni läst det här?
Citera
2017-04-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nu var det ju modern Anki som uppgav att Göran i april hade meddelat JM och 20-årige dottersonen att de var vräkta från sina lägenheter...

En ev vräkning kan bara KFM göra så det har ju aldrig varit aktuellt. Vi VET ju inte ännu, innan vi läst FUP, hur snacket ang lägenheten gått till.
Citera
2017-04-30, 09:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det borde finnas en till för själva mordet på AP.

Saxat från aktbilaga 126:
"1. Till styrkande av att Aki Paasila mördades åberopas samma bevisning som i
stämningsansökan där Johanna Möller åtalas för mord mot Aki Paasila, se denna
stämningsansökan."

Alltså läs mer i den stämning som gäller mordet. Men var är den?
Här finns ett mindre utdrag:
Citat:
"(Kvinnan) har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan eller andra, den 7- 8 augusti 2015 (...) i Arboga kommun, genom dränkning berövat Aki Paasila livet.
I andra hand har (kvinnan) anstiftat eller främjat dessa gärningar genom att planera gärningen, se till att Aki Paasila befann sig på platsen där han skulle mördas och uppmana och förmå annan eller andra att utföra brottet."
http://www.expressen.se/nyheter/atalet-aki-paasila-mordad-av-42-aringen/
Citera
2017-04-30, 10:11
Medlem
Några föreställer sig att offren mer eller mindre däckat redlösa, och pekar på att ytterdörren stod öppen. Jag kan ha missat det, men kan inte minnas annat än att polisen möter en öppen ytterdörr. Källa på att dörren står öppen när mördaren anländer?

(Familjerelationerna må ha varit dysfunktionella på olika sätt, och JM:s utveckling må ha påverkats i negativ riktning p.g.a. sådana omständigheter - kanske! Men att plocka diverse händelser som lägenhetsförsäljningarna och se dem som bevis för offrens uselhet och dra långtgående slutsatser om familjens historia och aktuell situation och alla inblandades känslor och intentioner... Suck.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in