2017-04-30, 11:44
Medlem
donnamanloves avatar
Jag förstår inte hur tjatet och spekulationerna om huruvida föräldrarna var "redlöst berusade" eller ej har någonting med något att göra över huvud taget? Vill vuxna människor dricka sig redlösa i sina hem är det deras fulla rätt att göra det. Det mesta verkar dock tyda på att de inte var särskilt berusade utan att anledningen till att mamman haft svårt att redogöra händelseförloppet beror på att hon dels blev allvarligt skadad och dels svimmade, och chocken över det som hände förenklar ju knappast. Jag har med svårt att redogöra för vad som händer direkt när jag vaknar oavsett alkoholintag dagen innan.

Och att de gör fel som vill sälja lägenheten de äger är en väldigt märklig slutsats. Hon fick en lång tidsfrist och föräldrarna tröttnade på att försörja sin dotter efter 42 år. Hon hade bättre förutsättningar än väldigt många för att skaffa sig en egen bostad då hennes föräldrar uppenbarligen försörjt henne på alla möjliga sätt hade hon alla möjligheter i världen att spara pengar. Hon hade inga bolån, billån osv utan föräldrarna hade köpt det åt henne. De har dessutom betalat för flera av hennes lån, samt gett henne pengar i handen. Hon stal dessutom från sina föräldrar ur deras kassaskåp, säkerligen fler ggr än så. Att de tröttnade är fullt förståeligt. Det snarare konstigt att de inte satte ner foten tidigare. För hon var ju allt annat än tacksam gentemot dem.
Citera
2017-04-30, 11:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Säg detta till JM.
Att utgå från sig själv och dra generella slutsatser därav är inte alltid en så lyckad modell. Blod tenderar säkert att alltsomoftast vara tjockare än vatten men skillnaden varierar.
Allt fast skall en dag förflyktigas och allt trögrinnande kan späs ut. Och att suget efter penningen kan förtunna blodsbanden har varit känt sedan antikens dramer, något som kan slå åt båda håll; förälder som avkomma.
Ibland är nog inte blodet tjockare än kiselalgsfattigt vatten i en drunknad mans lungor.
Ja ibland kan det, blodet till trots, bli unconditional hate...

JM är inte som andra...
Att schablonmässigt försöka tillämpa sådant som de flesta av oss uppfattar som självklara regler om vad som är rätt eller fel, om vad som är mänskligt eller omänskligt eller om hur man ska ta hand om sina barn, på JM blir fel.

JM må vara psykopat. Det vet dom flesta av oss vad det innebär, därför att ungefär 1% av alla är det och många har träffat någon psykopat. De flesta psykopater begår inte allvarliga brott och ser aldrig ett fängelse inifrån. Det räcker inte för att förklara JM att konstatera att hon är psykopat.

JM må vara mördare. Ett hundratal mördare infångas och straffas varje år i Sverige. En del av dessa uppmärksammas mer än andra. Jag kan inte påminna mig någon av dessa som kan tävla med JM. Hon förpassar t.ex. Helge Fossmo till att vara en i raden bland mördare.

JM är kvinna. JM är sexbarnsmamma. JM är socionom. JM har tjänat mångmiljonbelopp på att engagera sig i flyktingbranschen. JM har haft sex med ensamkommande barn som hon skulle ha hjälpt att komma in i det svenska samhället. JM ligger nästan säkert bakom minst två mord och två mordförsök. Hon ska ha beställt sju mord, varav hon nu åtalas för stämpling till tre, utöver en rad andra brott som hon åtalas för.
Lägg ihop allt detta, inklusive att vara psykopat och mördare. Då blir det svårt att på allvar söka svaret på frågan om varför hon inte gör som vi förväntar oss av nästan alla andra. JM är inte som andra.

Är JMs egenheter en nyhet?
Bilden av JM har en historik i tråden. Jag tycker att tre sammanställningar ger en bild av JM. Bilden tog form redan ett par veckor efter mordet. Efter hand har den blivit tydligare, men inte förändrats så mycket egentligen, IMO.

1. En preliminär sammanställning av omgivningens bild av JM från 2016-08-20:
Sex Karaktärsbeskrivningar

2. Domen mot dottern JB från 2014-09-16. Jag läser den som en svidande kritik mot i första hand JM som mamma.
https://minfil.org/O3v6o0b5bd/B1000-14.PDF
Lär gärna hela dokumentet, inklusive "vårdplan". Är den någon mer än jag som slås av tanken att "innehavet för försäljning" som påträffades i JMs och JBs bostad kan ha varit JMs, dvs. att JB fick ta straff för JMs brott? Eller av att domen andas mer kritik mot JMs föräldraskap än mot JBs handlingar?

3. Expressens artikel från 2017-04-30 (i dag):
Arbogakvinnan: "Skulle kunna jobba som yrkesmördare”
http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnan-skulle-kunna-jobba-som-yrkesmordare/

När detta sätts samman tonar en skrämmande bild fram. Kanske är det mest skrämmande att det inte är nytt och att myndigheter sett mellan fingrarna länge.

Är JM farlig?
Ja uppenbarligen! Om hon finns ute i samhället tillsammans med andra människor.

Polis och åklagare i Eskilstuna vs Eskilstunakuriren?
Elskilstunakuriren vågade ifrågasätta JM trots att hon var etablerad inom socialtjänsten och trots att hon verkar ha specialbehandlats av polis och åklagare i Eskilstuna.
Ekuriren hånades då av polisen i Eskilstuna för sina insatser:
"Men när förundersökningen om sexövergrepp lades ner sommaren 2016 kunde ansvarig polis inte hålla sig för skratt och kritiken mot Eskilstuna-Kuriren var svidande: Vi hade haft fel och vi har förstört kvinnans liv.
Så sent som i slutet av mars i år, nio månader senare, hade de utpekade männen ännu inte förhörts av polisen om den grova misshandeln av pojkarna. Samma män misstänks ha varit delaktiga i morden och mordförsöken på kvinnans anhöriga.

Ansvarig polis är densamma.

I slutänden handlar allt om trovärdighet."

Läs mer:
http://www.ekuriren.se/eskilstuna/eva-burman-vem-ska-man-egentligen-tro-pa/

Är polis och åklagare i Eskilstuna trovärdiga?

Hoppas alla har överseende med att jag plockat fram lite gammal skåpmat för att få en överblick.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-04-30 kl. 12:55.
Citera
2017-04-30, 11:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Pengarna till Skönhetsoperationen tog hon av de pengar hon fått av pappa till att reglera en skuld. När det uppdagades att skulden inte blivit reglerad skyllde hon ifrån sig och sa att hennes dotter JB hade snott pengarna om jag kommer ihåg rätt.

Jaa, det är just sådana exempel som gör att jag tycker (min åsikt), att föräldrarna "curlat" fel. JM skulle fått stå för sina skulder själv.

Men att betala ett billigt boende och ett restriktivt matkonto räcker tycker jag.

Den ekonomiska hjälpen verkar ha varit för stor samt på fel saker. Jag vet inte vad bilen kostade, men det fanns säkert något billigare.......
Citera
2017-04-30, 11:57
Medlem
Har man normala familje-relationer ställer man givetvis upp i vått och torrt. Men JM är en manipulativ slyna som utnyttjat ALLA i sin omgivning.

Folk som inte haft såna relationer kan omöjligvis förstå. JM:s föräldrar hade tagit hand om deras bortskämda unge alldeles för länge, när dom slutligen sa ifrån såg hon detta som ett svek.

En normal människa hade varit tacksam över all hjälp, men en psykopat ser det snarare som ett svek när hjälpen slutar komma.

Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hört talas om föräldrar kärlek och att man stöttar sina barn i vått och torrt?

Normalt sett gör man väl varken barn, barnbarn eller åldriga föräldrar bostadslösa??
Visst det står var och en fritt - men en norma relation gerationer emellan finns nog inte om man gör så.
Citera
2017-04-30, 12:06
Medlem
Manmans och systerns berättelser:

http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnans-hat-mot-sin-egen-mamma/

"– Jag önskar att det var min mamma som dog i stället för min pappa, sa Arbogakvinnan och berättade om sin motvilja mot sin mamma och sin syster.
...
– Jag har alltid känt mig utanför med min mamma och min syster. Min pappa och min syster hade ett företag tillsammans som de sålde för några år sedan och gjorde en vinst på cirka 30 miljoner. Min pappa gav en miljon till mig av dessa vinstpengar.
...
Under de hundratalet förhör med Arbogakvinnan som skulle följa så beskrev hon sin pappa i allt mörkare ordalag. Men den inledande bitterheten mot mamman och systern går som en röd tråd genom förhörsprotokollen och den offentliga delen av den mindre sinnesundersökning som gjorts.
...
Hon* berättade att hon och systern levt väldigt olika liv, att Arbogakvinnan har sex barn med tre olika män och att det mesta kring systerns liv kretsat kring hur hon skulle få pengar.
...
(Arbogakvinnans mamma) fortsatte att berätta att det säkert blivit bråttom att göra något för att förhindra denna försäljning och att det som hände med Göran och henne beror på detta att stugan skulle säljas".
"

*Systern
Senast redigerad av Refraktor 2017-04-30 kl. 12:10.
Citera
2017-04-30, 12:12
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Manmans och systerns berättelser:

http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnans-hat-mot-sin-egen-mamma/

"– Jag önskar att det var min mamma som dog i stället för min pappa, sa Arbogakvinnan och berättade om sin motvilja mot sin mamma och sin syster.
...
– Jag har alltid känt mig utanför med min mamma och min syster. Min pappa och min syster hade ett företag tillsammans som de sålde för några år sedan och gjorde en vinst på cirka 30 miljoner. Min pappa gav en miljon till mig av dessa vinstpengar.
...
Under de hundratalet förhör med Arbogakvinnan som skulle följa så beskrev hon sin pappa i allt mörkare ordalag. Men den inledande bitterheten mot mamman och systern går som en röd tråd genom förhörsprotokollen och den offentliga delen av den mindre sinnesundersökning som gjorts.
...
Hon berättade att hon och systern levt väldigt olika liv, att Arbogakvinnan har sex barn med tre olika män och att det mesta kring systerns liv kretsat kring hur hon skulle få pengar.
...
Arbogakvinnans mamma) fortsatte att berätta att det säkert blivit bråttom att göra något för att förhindra denna försäljning och att det som hände med Göran och henne beror på detta att stugan skulle säljas".
"

Det är ju helt sanslöst hur JM agerar och tänker, fan vet om jag läst något värre egentligen när man läser nu vad som kommer fram, helt och hållet utan skrupler, samvete och mänskliga känslor verkar det som om, inte ens hennes egna barn anses vara skyddsvärda utav henne, tvärtom de kan användas som lämpliga verktyg och syndabockar för den ondska hon sprider och initierar, fy satan vilken vidrig människa.
Citera
2017-04-30, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är ju helt sanslöst hur JM agerar och tänker, fan vet om jag läst något värre egentligen när man läser nu vad som kommer fram, helt och hållet utan skrupler, samvete och mänskliga känslor verkar det som om, inte ens hennes egna barn anses vara skyddsvärda utav henne, tvärtom de kan användas som lämpliga verktyg och syndabockar för den ondska hon sprider och initierar, fy satan vilken vidrig människa.

Ja, man bleknar.
Citera
2017-04-30, 12:16
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Hur kan en bild på arbogakvinnan fortfarande inte ha släppts?

Det finns mycket bilder om henne, sen ett tag sedan.

https://mm-public.imgix.net/cKDb7F1dLTOVzEO5IWFDUrxLipk.jpeg?id=d03d4478-ca2a-578d-8a5b-8fe809ef8fe7&imType=x-im%2Fimage&ixlib=java-1.0.0&w=1380

http://www.vlt.se/vastmanland/ar-hon-spindeln-i-det-bisarra-mordnatet
Citera
2017-04-30, 12:19
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mamman-om-mordkvallen

"Några månader tidigare hade paret bestämt att dottern inte längre skulle få bo kvar i den lägenhet i Eskilstuna som pappan ägde. De tyckte att de hjälpt till nog ekonomiskt. Pappan hade helt enkelt tröttnat. 42-åringen fick en tidsfrist – den 1 november skulle hon vara ute ur lägenheten. 42-åringen svarade att det var omöjligt. Hon väntade på pengar som skulle komma i februari.

Att 42-åringen inte längre skulle få bo kvar i lägenheten ska enligt föräldrarna ha gjort henne rasande.
"
Citera
2017-04-30, 12:22
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamdaman
Går inte igenom 100 sidor för osäkra kommentarer och letar för nålar i en höstack för kvalitativa kommentarer. I ts stod det inte mycket

Admin ska ha gjort en sammanfattning på sida 1, med bl.a. artiklar.......

Annars får du nog scrolla igenom lite snabbt, tråden och händelserna är nu så många att jag tror inte någon orkar göra en ny sammanfattning.

Och de som brukar uppdatera ibland är upptagna med de dokument som precis nu har offentliggjorts.........

Det finns en till tråd om samma kvinna, den är nog kortare: (FB) Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex
Citera
2017-04-30, 12:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, man bleknar.

Ja, tammefan man bleknar, hur fan kan man bli så djävla usel som människa, hur orkar hon se sig i spegeln varje morgon?

Det absolut värsta var kommentarerna om hennes trettonårige son, stackars kille så djävla sviken och förråd av den som borde skydda och älska honom mest.

Liknar en kvinna jag lärde känna ytligt, inte lika illa däran som JM men falsk och elak som få andra, hade endast sig själv och sitt eget välbefinnande för ögonen.
Citera
2017-04-30, 12:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
JM inte bara försökte få ut brev från häktet i Uppsala. Hon lyckades också! Måste vara fruktansvärt manipulativ 😳

https://www.svd.se/arbogakvinnan-lyckades-smuggla-brev-ur-haktet/om/sommarstugemorden
Hon använder sig av utstuderade metoder, förmår tänka i flera led samt besitter vissa psykologiska insikter. - Mot henne var MR chanslös.

Att döma av en punkt i stämningsansökan:
Citat:
14. Beslagsprotokoll BG3993 (B 68) utvisande beslag den 13 januari 2017 av brevförsändelse ställt till Försäkringskassan. I kuvertet adresserat till Försäkringskassan fanns det ett annat brev ställt till JB. Fotografier (L 80-83) på de två breven. Utskrift (L 84-86) av brevet till JB. Protokoll (L 88-91) över bilder på detta brev.
...kan utsmugglandet ha gått till på följande sätt: Hon har skrivit ett brev till Försäkringskassan och överlämnat detta för kontroll och godkännande. Inuti detta brev ligger ett annat brev (säkert frankerat), adresserat till en anhörig. - När sedan Försäkringskassan mottar brevet ser de att avsändaren av misstag skickat med ett brev ställt till annan mottagare varefter de är behjälpliga med att rätta till misstaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in