Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Fast kan man motivera en petning av Boman, han sätter en per match nu typ. 2 Starter, 3 mål, delad skytteliga ledare. Synd att inte språngnicken satt mot Bajen, hade varit ruskigt snyggt, samtidigt kan man inte peta Tobbe. Känns som vi borde spela med båda från start.
Det beror ju helt på vilken filosofi vi väljer att ha och elvan som diskuterades var ju en där vi kört en uttalad ungdomsfilosofisk stil.
I en sådan bör givetvis inte Boman spela, Tobbe får bära fanan framåt.
Sedan tycker jag dock att om vi ska spela vår nuvarande bästa elva skall Boman och Tobbe lira ihop men det är en annan debatt.
Vi måste välja väg, spelarna vill ha klara besked men klubben väntar på att se vilka spelare som skall stanna. Det blir ett omöjligt läge där bägge väntar på varandra. Det är nu det är klubbens ansvar att bestämma sig för vad vi ska göra. Den enda vettiga vägen är en satsning på unga spelare.
Vi är inget guldlag med nuvarande trupp ändå och då är det bättre att säga att vi satsar på ungdomarna och en ny tränarkonstellation 2018.
Det är ju inte otroligt att Wernbloom vänder hem till sommaren och då kan vi ha rutinerat i DBW-Wernbloom-Tobbe och yngre garde runt om. Dessutom med t.ex. Salo kvar.
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag vet inte om jag tyckte det var så konstigt. Jag var skeptiskt till värvningen redan från start, även om jag såg vissa poänger med att ta in honom. Haglund funkar att plocka in sista 20 om man vill stänga en match, och är en bra karaktär. Men han ska inte starta för ett bollspelande lag.
Haglund gillade jag som bekant hos oss men efter skadan här har han ju inte hämtat sig ordentligt tyvärr. Det känns ju inte orimligt att han efter kontraktet med er går ut satsar på sin civila karriär som ändå går rätt bra om det man läst stämmer.