2017-04-28, 21:21
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Nu tog han väl också in ett gäng spelare för en modest summa och sålde vidare för betydligt större pengar? Gerndt, Khalili x2, Accam mfl. Det han själv hävdar är ju att styrelsen var dumsnåla och inte ville värva nytt innan en spelare hade sålts varför många av era värvningar blev dyrare än de behövde vara. Även att ni tappade en sån spelare som Finnbogasson (Sedermera såld från Herenveen till Real Sociedad för 8 miljoner euro) därför att förhandlingarna drog ut på tiden varpå Lokeren sålde honom till en annan klubb.

Har ingen större koll på Jansson än det som sagts i media de senaste dagarna och det han själv berättat i olika reportage/intervjuer. Däremot är det ju inte så att en enskild person bär ansvaret för att ekonomin i en klubb är dålig. Alla beslut han tog godkändes av en styrelse som är vald av medlemmarna i föreningen. Sen var det väl också så att även de andra intäkterna sjönk när ni inte lirade Europaspel? Publikintäkter, sponsorintäkter osv.

Han gav iallafall ett bra intryck och känns som ett steg i rätt riktning. Varthän det barkar återstår att se.

Absolut så är ju inte Jansson den enda anledningen till att vår ekonomi är skit idag, det är många olika faktorer som spelat in där. Jag har heller aldrig sagt att Jansson är ensamt ansvarig för vår dåliga ekonomi, men han är en stor bidragande faktor (likaså den dåvarande styrelsen).

Var ju många bra värvningar under den perioden, absolut, så helt misslyckad som sportchef var ju inte Jansson, dock så var det även ett flertalet mindre bra. A. Khalili flyttade vi ju upp från ungdomsleden så det är ju mer eller mindre en egen produkt. Imad ville ju till oss igen, därav att han lämnade Peking.

Vi levde helt enkelt över våra tillgångar efter succéåren vilket snabbt tömde kassan som Jansson hade håvat in. Problemet här var ju att större delen av dessa utgifter var spelarkontrakt som Jansson förhandlat fram.

Jag hoppas dock ni har en styrelse som kan dra i handbromsen om Jansson spinner iväg, för det kommer behövas.
Senast redigerad av FreedomFighter- 2017-04-28 kl. 21:28.
Citera
2017-04-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Bergman verkar vara långt ner i rang. Det är trots allt en stor skillnad att kunna safe-spela som ytterback i ett överlägset SE-lag kontra att ställas på ganska stora prov i AS.

Är inte främmande för en mer offensiv roll. 6 mål på 13 starter(+7 inhopp) i tävlingsmatcher sedan han kom tillbaka, många offensiva mittfältare hade varit avundsjuka.
Citera
2017-04-28, 21:41
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Är inte främmande för en mer offensiv roll. 6 mål på 13 starter(+7 inhopp) i tävlingsmatcher sedan han kom tillbaka, många offensiva mittfältare hade varit avundsjuka.

Visserligen. Men variansen har nog gjort sitt till.
Citera
2017-04-28, 21:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Köp dyrt, sälj billigt. Undra om Stockholm är beredda att pumpa in lika mycket flis i HIF som Helsingborg gjorde i Heif?

Finns ingen anledning för Stockholm att pumpa in pengar i HIF. Är det något nytt Robin Hood skattskämt?
Citera
2017-04-28, 21:57
Medlem
Ska bli skönt att äntligen få köra över ett lag i morgon
Det var ju ett år sen sist. (Helsingborg 5-1)
Citera
2017-04-29, 09:40
Medlem
Kafferastens avatar
Hur klarade JJ posten som scoutansvarig i FCK då? Finns ju alltid en möjlighet att han lärt sig av sina misstag från tiden i HeIF också och utvecklats, eller att teamet runt honom i bajen blir en mer lyckad kombination. Vilket bättre alternativ fanns där ute för Hammarby? Som jag förstod det så var det bara Suleyman Sleyman som namngavs som alternativ till rollen som sportchef? Och han hade varit helt färsk utan några direkta kontakter i bagaget och liknande, så vet inte om han hade varit bättre. Omöjligt att veta.

Som andra påpekat så sämre än Jingblad och Grauers kan han ju inte vara. Bajen bör ha en mycket stabilare grund att stå på ekonomiskt än vad HeIF hade, så man bör kunna ge JJ ett visst utrymme utan att riskera hela ekonomin. Han får kanske ha en ram att hålla sig inom som han kanske inte hade tidigare, vad vet jag.
Citera
2017-04-29, 09:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fast kan man motivera en petning av Boman, han sätter en per match nu typ. 2 Starter, 3 mål, delad skytteliga ledare. Synd att inte språngnicken satt mot Bajen, hade varit ruskigt snyggt, samtidigt kan man inte peta Tobbe. Känns som vi borde spela med båda från start.

Det beror ju helt på vilken filosofi vi väljer att ha och elvan som diskuterades var ju en där vi kört en uttalad ungdomsfilosofisk stil.
I en sådan bör givetvis inte Boman spela, Tobbe får bära fanan framåt.
Sedan tycker jag dock att om vi ska spela vår nuvarande bästa elva skall Boman och Tobbe lira ihop men det är en annan debatt.

Vi måste välja väg, spelarna vill ha klara besked men klubben väntar på att se vilka spelare som skall stanna. Det blir ett omöjligt läge där bägge väntar på varandra. Det är nu det är klubbens ansvar att bestämma sig för vad vi ska göra. Den enda vettiga vägen är en satsning på unga spelare.
Vi är inget guldlag med nuvarande trupp ändå och då är det bättre att säga att vi satsar på ungdomarna och en ny tränarkonstellation 2018.

Det är ju inte otroligt att Wernbloom vänder hem till sommaren och då kan vi ha rutinerat i DBW-Wernbloom-Tobbe och yngre garde runt om. Dessutom med t.ex. Salo kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Jag vet inte om jag tyckte det var så konstigt. Jag var skeptiskt till värvningen redan från start, även om jag såg vissa poänger med att ta in honom. Haglund funkar att plocka in sista 20 om man vill stänga en match, och är en bra karaktär. Men han ska inte starta för ett bollspelande lag.

Haglund gillade jag som bekant hos oss men efter skadan här har han ju inte hämtat sig ordentligt tyvärr. Det känns ju inte orimligt att han efter kontraktet med er går ut satsar på sin civila karriär som ändå går rätt bra om det man läst stämmer.
Citera
2017-04-29, 12:21
Medlem
0174Affes avatar
Snälla Hammarby, vill för en gångs skull att ni vinner. Se till att bärga 3 poäng mot Väsby United, Café Opera, Athletic FC, AFC Eskilstuna eller vad dom nu heter igen.
Citera
2017-04-29, 15:42
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Ska bli skönt att äntligen få köra över ett lag i morgon
Det var ju ett år sen sist. (Helsingborg 5-1)

Årets jinx. Det blir 1-1 därför.
Citera
2017-04-29, 18:31
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Snälla Hammarby, vill för en gångs skull att ni vinner. Se till att bärga 3 poäng mot Väsby United, Café Opera, Athletic FC, AFC Eskilstuna eller vad dom nu heter igen.
Fixades
Deras försvar verkade lika irrande som klubbens hemvist.
Citera
2017-04-29, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Årets jinx. Det blir 1-1 därför.

Årets jinx? 😂😂😂🍺🍺🍺
Citera
2017-04-29, 18:49
Medlem
0174Affes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fixades
Deras försvar verkade lika irrande som klubbens hemvist.

Duktigt

Antar att på den fullsatta bortaläktaren var det stor sorg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in