2017-04-28, 16:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Jag hoppas dock att ni har en tillräckligt stark styrelse för att kunna säga nej. Annars kan ni räkna med att det blir superettan för er igen inom 5 år.
Vi har haft Jingblad, ingen kan vara sämre.
Citera
2017-04-28, 16:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Siktar han inte på att göra varianten som de gjorde borta mot Danmark som Zlatan gjorde mål på?

Sett många som trott att den är misslyckad.

Jag har inte sett DIF i år, så ingen aning.

Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Du kanske har rätt. Men motståndarlaget har rensat bort varje sådan hörna. Det är minst 10 stycken hittills.

Det är en låg hörna som ingen kollega i laget är i närheten av. Det är ingen Zlatan variant som i matchen mot Danmark.

Det kanske är en avancerad variant som kommer att fungera i den sista omgången.

Du kan mycket väl ha rätt om att Kimi slår dåliga hörnor. Dock bör man alltid ha i åtanke att hörnor som fastnar på främre stolpen kan ha ett legitimt syfte.
Citera
2017-04-28, 16:58
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Nu förstår du att vi inte var speciellt ledsna att han inte fick förlängt.
Fattar inte hur han gick igenom BP s akademi, där blir dom ju ruskigt drillade.

Jag vet inte om jag tyckte det var så konstigt. Jag var skeptiskt till värvningen redan från start, även om jag såg vissa poänger med att ta in honom. Haglund funkar att plocka in sista 20 om man vill stänga en match, och är en bra karaktär. Men han ska inte starta för ett bollspelande lag.
Citera
2017-04-28, 17:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Siktar han inte på att göra varianten som de gjorde borta mot Danmark som Zlatan gjorde mål på?

Sett många som trott att den är misslyckad.

Är det den varianten som Liverpool gjorde, Agger sköt på rullande bollen ca 14 meter från mål.
Citera
2017-04-28, 17:45
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Sluta tramsa nu!

Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Vi har haft Jingblad, ingen kan vara sämre.

Jag tror ni underskattar hur dålig JJs förmåga att köpa spelare till överpriser som inte presterar egentligen är, men visst bara kul att se era avgångskrav om ett till två år.
Citera
2017-04-28, 18:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Jag tror ni underskattar hur dålig JJs förmåga att köpa spelare till överpriser som inte presterar egentligen är, men visst bara kul att se era avgångskrav om ett till två år.
Misstolka inte mitt inlägg som någon form av entusiasm för Jesper Jansson utan mer ett påpekande hur värdelös Mats Jingblad varit.
Citera
2017-04-28, 20:43
Medlem
Citat:

Att vara dålig på att köpa spelare som inte presterar till överpriser låter i och för sig inte så dåligt...

Men vad säger dom tuffa killarna i Firman om värvningen?
Citera
2017-04-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Haglund bör inte starta någon match för Sirius. Killen är helt inkompatibel med Sirius spel.

Ogbu är tyvärr för dålig på att göra mål. I andra halvlek har han två lägen där han med bättre aktion hade kunnat komma till rena avslutslägen.

Kapcevic är underskattad. Jag ser han gärna på måndag från start. Johan Andersson får gärna starta framför Alex Nilsson också.

Således in med Andersson, Eiswohld, Skoglund och Kapcevic. Det blir bra!

Haglund såg riktigt kantig ut, men har inte nog på fötterna för att säga om han var jävligt ringrostig eller bara dålig. Synd att Sirelius och Vecchia saknas samtidigt.

Dragan såg dock seg ut när han fick komma in, men det kan finnas andra positiva saker med en sån spelare på plan. Särskilt när motståndarna sjunker hem. Mot J-södra passar han nog bra att spela, känns som att ett hörnmål eller så avgör om det hoppar och far.

Själv är jag lite förvånad över att Bergman inte fått göra sin premiär än. Men man ska å andra sidan inte mixtra i onödan när poängen rullar in. En del spelare som står på två varningar nu och snart får en match vila.
Citera
2017-04-28, 21:02
Medlem
Citat:
Nu tog han väl också in ett gäng spelare för en modest summa och sålde vidare för betydligt större pengar? Gerndt, Khalili x2, Accam mfl. Det han själv hävdar är ju att styrelsen var dumsnåla och inte ville värva nytt innan en spelare hade sålts varför många av era värvningar blev dyrare än de behövde vara. Även att ni tappade en sån spelare som Finnbogasson (Sedermera såld från Herenveen till Real Sociedad för 8 miljoner euro) därför att förhandlingarna drog ut på tiden varpå Lokeren sålde honom till en annan klubb.

Har ingen större koll på Jansson än det som sagts i media de senaste dagarna och det han själv berättat i olika reportage/intervjuer. Däremot är det ju inte så att en enskild person bär ansvaret för att ekonomin i en klubb är dålig. Alla beslut han tog godkändes av en styrelse som är vald av medlemmarna i föreningen. Sen var det väl också så att även de andra intäkterna sjönk när ni inte lirade Europaspel? Publikintäkter, sponsorintäkter osv.

Han gav iallafall ett bra intryck och känns som ett steg i rätt riktning. Varthän det barkar återstår att se.
Citera
2017-04-28, 21:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Haglund såg riktigt kantig ut, men har inte nog på fötterna för att säga om han var jävligt ringrostig eller bara dålig. Synd att Sirelius och Vecchia saknas samtidigt.

Dragan såg dock seg ut när han fick komma in, men det kan finnas andra positiva saker med en sån spelare på plan. Särskilt när motståndarna sjunker hem. Mot J-södra passar han nog bra att spela, känns som att ett hörnmål eller så avgör om det hoppar och far.

Själv är jag lite förvånad över att Bergman inte fått göra sin premiär än. Men man ska å andra sidan inte mixtra i onödan när poängen rullar in. En del spelare som står på två varningar nu och snart får en match vila.

Bergman verkar vara långt ner i rang. Det är trots allt en stor skillnad att kunna safe-spela som ytterback i ett överlägset SE-lag kontra att ställas på ganska stora prov i AS.
Citera
2017-04-28, 21:10
Medlem
Citat:
Köp dyrt, sälj billigt. Undra om Stockholm är beredda att pumpa in lika mycket flis i HIF som Helsingborg gjorde i Heif?
Citera
2017-04-28, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Köp dyrt, sälj billigt. Undra om Stockholm är beredda att pumpa in lika mycket flis i HIF som Helsingborg gjorde i Heif?
Nu får du väl saker och ting lite om bakfoten?. Helsingborgs kommun gick in med två lån på totalt 20 mkr i början av 00-talet (När ekonomin backlashade efter CL-spel på samma sätt som för er några år tidigare), flera år innan Jesper Jansson var sportchef för Helsingborg. Under de goda åren 2010-2012 sålde man spelare för stora summor och betalade av lånen för mycket av transferöverskottet.

Nog sålde han väl spelare för betydligt mer än vad man värvade för? Bara Gerndt gick ju för 33 miljoner. Jönsson för 25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in