2017-04-28, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jisses vad jag blev sugen på din elva. Det vore trevligt det. Vi behåller fanbärare i Salo och Tobbe. Kvalité i Rieks som sagt att han vill veta vilket håll vi ska åt och att han kan köpa att vi satsar på unga spelare bara han vet vad vi vill.

Fast kan man motivera en petning av Boman, han sätter en per match nu typ. 2 Starter, 3 mål, delad skytteliga ledare. Synd att inte språngnicken satt mot Bajen, hade varit ruskigt snyggt, samtidigt kan man inte peta Tobbe. Känns som vi borde spela med båda från start.
Citera
2017-04-28, 14:20
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag ställde ingen fråga, jag kom med ett påstående. Ett påstående som visar sig gång på gång vara en sanning.

Nej, och jag svarade inte på någon heller. Att du tror det säger en del om dig. Men ja, jag ska skriva med lite enklare språk i fortsättningen så kanske även begåvningsreserven här på fb hänger med.
Citera
2017-04-28, 15:13
Medlem
321js avatar
Jansson är enligt min mening Hammarbys bästa värvning någonsin. Det kommer att ge resultat.

http://www.fotbolldirekt.se/2017/04/28/extra-jesper-jansson-klar-forsta-kommentaren-jakligt-spannande/

"Hammarby har en ny sportchef med Jesper Jansson. Helsingborgs forne guldmakare har skrivit på och tar nu över efter Mats Jingblad den 1 juni."
Citera
2017-04-28, 15:24
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Jansson är enligt min mening Hammarbys bästa värvning någonsin. Det kommer att ge resultat.

http://www.fotbolldirekt.se/2017/04/28/extra-jesper-jansson-klar-forsta-kommentaren-jakligt-spannande/

"Hammarby har en ny sportchef med Jesper Jansson. Helsingborgs forne guldmakare har skrivit på och tar nu över efter Mats Jingblad den 1 juni."

Jag hoppas dock att ni har en tillräckligt stark styrelse för att kunna säga nej. Annars kan ni räkna med att det blir superettan för er igen inom 5 år.
Citera
2017-04-28, 15:44
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreedomFighter-
Jag hoppas dock att ni har en tillräckligt stark styrelse för att kunna säga nej. Annars kan ni räkna med att det blir superettan för er igen inom 5 år.

Sluta tramsa nu!
Citera
2017-04-28, 16:02
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Trodde åtminstone att det var en tröjdragning eller fälleben från Kojic - men han gör ju absolut ingenting? De delar ut varsin liten knuff och sedan hoppar Badji för att dra en cykelspark. End of story. Nu när jag sett reprisen är det fan bland de billigaste straffar jag sett.

Dessutom tog Kalmar poäng, inte bra. Verkar ju vara KFF och AFC man ska hålla bakom sig för att sedan rädda kontraktet via kval.
Han drar ju Badji i tröjan? Syns klart. Sen var det ju typ en 50/50 situation så straff var det ju inte, möjligtvis frispark till hbk då Badji trycker på försvaren först men domaren ser väl bara när Badji snubblar på spelaren han precis dragit ner (och just då blir Badji dragen i tröjan) så kan förstå att Hamlin dömer straff, svårt att ta ett snabbt beslut på det.

Hoppas Olsson kan spela 100% i framtiden. Vår bästa spelare sett till jämnheten. Källström är gudomlig ibland men lite ojämn såhär långt. Igår var han mindre bra.
Citera
2017-04-28, 16:12
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Verkligen. RÅP har ändå helt okej fötter medan Haglunds verkligen är vedervärdiga. En av de positiva sakerna, vilken jag inte nämnt, är att Haglund genom insatsen för evigt spelade sig bort från en Sirius-elva.

Nja. Det var iofs min bild av RÅP också när han kom till ÖSK, att han ändå hade okej fötter. Tre år senare kan jag dock inte skriva under på det. Skulle ta Haglunds höger över RÅPs vänster alla dagar i veckan.
Citera
2017-04-28, 16:15
Medlem
321js avatar
Källström är väldigt duktig på att slå hörnor i maghöjd mot första stolpen.
Senast redigerad av 321j 2017-04-28 kl. 16:19.
Citera
2017-04-28, 16:20
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Källström är väldigt duktig på att slå hörnor i maghöjd på första stolpen.

Classic misstake av en oinsatt åskådare. Det är möjligt, kanske till och med troligt, att hörnan ska slås mot främre stolpen. Finns det en tydlig attack mot första stolpen är det troligt att hörnan slås för skarv på första; en variant som jag själv är ett fan av. Andrasituationer mot bortre stolpen blir alltid farligt.
Citera
2017-04-28, 16:22
Medlem
321js avatar
Du kanske har rätt. Men motståndarlaget har rensat bort varje sådan hörna. Det är minst 10 stycken hittills.

Det är en låg hörna som ingen kollega i laget är i närheten av. Det är ingen Zlatan variant som i matchen mot Danmark.

Det kanske är en avancerad variant som kommer att fungera i den sista omgången.
Senast redigerad av 321j 2017-04-28 kl. 16:37.
Citera
2017-04-28, 16:27
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Classic misstake av en oinsatt åskådare. Det är möjligt, kanske till och med troligt, att hörnan ska slås mot främre stolpen. Finns det en tydlig attack mot första stolpen är det troligt att hörnan slås för skarv på första; en variant som jag själv är ett fan av. Andrasituationer mot bortre stolpen blir alltid farligt.

Siktar han inte på att göra varianten som de gjorde borta mot Danmark som Zlatan gjorde mål på?

Sett många som trott att den är misslyckad.
Citera
2017-04-28, 16:47
Medlem
Citat:
Verkligen. RÅP har ändå helt okej fötter medan Haglunds verkligen är vedervärdiga. En av de positiva sakerna, vilken jag inte nämnt, är att Haglund genom insatsen för evigt spelade sig bort från en Sirius-elva.

Nu förstår du att vi inte var speciellt ledsna att han inte fick förlängt.
Fattar inte hur han gick igenom BP s akademi, där blir dom ju ruskigt drillade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in