2017-04-29, 16:36
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Orsaken att jag undrar är att i min tankevärld så kan inte en skötsam familjs dotter döda sin far och sin mor.

Vidare tycker jag knappast att jag "tjafsat" om saken... Jag har frågat en (1) gång tidigare och fick då bara ett tramsigt svar.
Så antingen VET du och bekräftar eller dementerar, eller så håller du käften.
Din tankevärld behöver bevisligen vidgas rejält. Om döttrarna varit adopterade hade de väl ändå växt upp i en skötsam familj eller?
Det du egentligen menar, men förtäckt, är att barn med annan härkomst har mer mordiska gener.
Dessutom går det att färga hår och du vet väl inte vad JM:s föräldrar haft för hårfärg i yngre dagar.
Citera
2017-04-29, 16:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JM har påstått att hennes farmor mördade sin man, eller "farmor skjöt sin man". Jag har ett svagt minne av att detta faktiskt har hänt, från dåtidens tidningsartiklar, och motivet skulle ha varit något övergrepp på barn........

Någon borde kolla upp Farmor Möller i kriminalarkiven......

Missförstånd om farmor?
Jag tror att det där med "farmor" är ett missförstånd som baseras på vad JM skrivit på lappar.

När JM har skrivit om "farmor" till sina barn har hon menat barnens farmor, dvs. sin mamma.

Citera
2017-04-29, 16:41
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Men kan det vara en annan biologisk far ? Därav JMs hävdande om övergrepp ( isåfall av " styvfadern " ), jag menar absolut inte att det har skett men det är ju det JM insinuerar eftersom GM var hemifrån mycket Det kan ju också förklara den distans som verkar finnas mellan JM och föräldrarna Det blir ju upp till modern CG att ta tag i detta Brevbäraren, grannen eller arbetskamraten ?!
Vill gärna tillägga att GM skrivs det om men mycket mindre om CM gällande affärer och ekonomi : vems ide var det egentligen att hyra ut en bostadsrätt till JM samt låna henne pengar osv ? Försvaret bör nog se över detta eftersom JM insinuerar på det samt att många verkar tänka i dessa banor Äpplet faller ju inte långt ifrån trädet heter det ju Kan det isjälva verket vara CM som ville att JM skulle flytta, CM har ju varit öppen med att det förekommit konflikter kanske till följd av JMs sexuella eskapader med yngre, mörkhåriga män JM insinuerar ju på detta då hon skojar och ber SIN dotter säga att det är hon i filmerna Frågan är hur försvaret skulle få fram detta via CM utan DNAtestning av henne och JM Vad jag vet går det att skicka ett blodprov för DNAtestning privat
Citera
2017-04-29, 16:44
Medlem
Först öser han saker över henne och sen ska han ta tillbaks allt...Men fö verkar hon helt slut i huvvet
Citera
2017-04-29, 16:46
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vad hände med de grova pengar hon tjänade på att driva HVB-hem? Bortslösat?

1. Förenklad tillgångsutredning (E 2-3) Johanna Möller utvisande hennes ekonomi.
2. Kontoutdrag och sammanställningar (E 4-168) Johanna Möller utvisande hennes månatliga in- och utbetalningar under tiden 2011-01-01 – 2016-08-18.

Hon har levt långt över sina tillgångar under en längre period
tidigare har hennes föräldrar ställt upp och hjälpt henne med allt möjligt men mest ekonomiskt, men sedan det läckt ut att hon hade sexorgier med afghanpojkar och att hon med all sannolikhet har något med Aki´s död att göra eftersom hon haft en massa olika förklaringar till hur han avled,
fick föräldrarna nog och JM skulle i sitt fortsatta liv få klara sig utan pengagåvor, lån eller köpta lägenheter från sina föräldrar
Citera
2017-04-29, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Missförstånd om farmor?
Jag tror att det där med "farmor" är ett missförstånd som baseras på vad JM skrivit på lappar.

När JM har skrivit om "farmor" till sina barn har hon menat barnens farmor, dvs. sin mamma.

Eh, hur blev det här nu?
Citera
2017-04-29, 16:51
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Först öser han saker över henne och sen ska han ta tillbaks allt...Men fö verkar hon helt slut i huvvet

Lägenheten är Görans !
Han vill bara inte att JM på något sätt ska förknippas med honom efter allt som kommit fram om henne. En helt naturlig reaktion från en familjemedlem som har fått nog av att hjälpa utan att personen som hjälps försöker att ta ett ansvar
Citera
2017-04-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
1. Förenklad tillgångsutredning (E 2-3) Johanna Möller utvisande hennes ekonomi.
2. Kontoutdrag och sammanställningar (E 4-168) Johanna Möller utvisande hennes månatliga in- och utbetalningar under tiden 2011-01-01 – 2016-08-18.

Hon har levt långt över sina tillgångar under en längre period
tidigare har hennes föräldrar ställt upp och hjälpt henne med allt möjligt men mest ekonomiskt, men sedan det läckt ut att hon hade sexorgier med afghanpojkar och att hon med all sannolikhet har något med Aki´s död att göra eftersom hon haft en massa olika förklaringar till hur han avled,
fick föräldrarna nog och JM skulle i sitt fortsatta liv få klara sig utan pengagåvor, lån eller köpta lägenheter från sina föräldrar

Det är väl inte otänkbart att det gått åt helvetes mycket pengar till knark. Kanske inte föreget bruk men närstående som hon tvingats betala.
Citera
2017-04-29, 16:54
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Missförstånd om farmor?

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Eh, hur blev det här nu?

Sorry, jag tänkte "mormor". Det blev fel!

(Jag vill inte starta någon trådsanning om att JM bytt kön...)

Senast redigerad av lasternassumma 2017-04-29 kl. 16:57.
Citera
2017-04-29, 16:54
Medlem
Kan bli århundradets rättsfall. Psyco Cirkus.. Milt sagt.
Citera
2017-04-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Skrämmande är ju också att mamman har normaliserat diskussioner bland sina barn/svärsöner om misshandel, mord, ljug om alibin mm, så för dom är detta - som i en vanlig familj skulle vara otänkbart -
inte onormalt att prata om.

Vad månde bliva av denna hjärntvätt?

Ja det är onekligen en skrämmande aspekt av detta fall; hur hon i råd och dåd inför sin närmaste krets/fam-medlemmar har normaliserat sin alldeles egna lösningsfokuserade variant på div problem.
Men, tack o lov, verkar det inte ha slagit igenom alldeles: visst är det ändå så att svärson och son/dotter har erkänt att JM försökte förmå dem att döda Aki.
Det kanske satt ganska långt inne men ändå har de valt att inte tiga, till slut.
Citera
2017-04-29, 17:28
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Arbogakvinnan, 42, bad sin då omyndige son att dumpa en tung tresitssoffa på maken Aki Paasila under en flytt, berättar sonen i polisförhör.

Året därpå misstänks hon ha dränkt maken för att kamma hem den förfalskade miljonförsäkringen.

Hon ska även ha bett sonen att försöka få tag på en handgranat för att kasta på en annan person.

– Även om jag hade velat så hade jag ju inte ens kunnat fixa en sådan, säger sonen i polisförhör.

http://www.expressen.se/nyheter/planen-slappa-en-soffa-pa-aki-paasila/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in