2017-04-29, 16:08
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Detta är trams och har stötts och blötts en antal gånger tidigare i tråden

--------------------------------------------------------------------

Då kan man lika gärna se likheter med att miljonärer som heter Göran blir mördade av sina barn, med tanke på mordet på Göran Lundblad som dräptes av sin pengakåta dotter och nu Göran Möller som råkar ut för samma sak
Att vara straxt över 60, vara miljonär, heta Göran, ha en en dotter ökar sannolikheten att bli mördad
Men VET du att det är trams eller gissar du bara?
Citera
2017-04-29, 16:15
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Detta är trams och har stötts och blötts en antal gånger tidigare i tråden

--------------------------------------------------------------------

Då kan man lika gärna se likheter med att miljonärer som heter Göran blir mördade av sina barn, med tanke på mordet på Göran Lundblad som dräptes av sin pengakåta dotter och nu Göran Möller som råkar ut för samma sak
Att vara straxt över 60, vara miljonär, heta Göran, ha en en dotter ökar sannolikheten att bli mördad
Men kan det vara en annan biologisk far ? Därav JMs hävdande om övergrepp ( isåfall av " styvfadern " ), jag menar absolut inte att det har skett men det är ju det JM insinuerar eftersom GM var hemifrån mycket Det kan ju också förklara den distans som verkar finnas mellan JM och föräldrarna Det blir ju upp till modern CG att ta tag i detta Brevbäraren, grannen eller arbetskamraten ?!
Citera
2017-04-29, 16:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Men kan det vara en annan biologisk far ? Därav JMs hävdande om övergrepp ( isåfall av " styvfadern " ), jag menar absolut inte att det har skett men det är ju det JM insinuerar eftersom GM var hemifrån mycket Det kan ju också förklara den distans som verkar finnas mellan JM och föräldrarna Det blir ju upp till modern CG att ta tag i detta Brevbäraren, grannen eller arbetskamraten ?!

Nej nej nej, det är bara svammel
Citera
2017-04-29, 16:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
JM har påstått att hennes farmor mördade sin man, eller "farmor skjöt sin man". Jag har ett svagt minne av att detta faktiskt har hänt, från dåtidens tidningsartiklar, och motivet skulle ha varit något övergrepp på barn........

Någon borde kolla upp Farmor Möller i kriminalarkiven......

Jag tycker också det är intressant, finns säkert nån som kan gräva lite. Ibland blir det en särling per generation med dessa personlighetsstörda drag.

Det har ju ingen betydelse för dessa brott i sig, men ändå......fascinerande.
Citera
2017-04-29, 16:22
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren

JM har insinuerat och ljugit mycket så jag tycker inte att vi behöver ta något hon säger på allvar. Det finns för övrigt många barn och föräldrar som har olika hårfärg så att den på något sätt skulle motivera diskussion om adoption kan jag inte se.
Min far är svarthårig och brunögd, vi syskon är ingetdera.
Citera
2017-04-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller med dig till en del där.

Jag får känslan av att pappa hjälpt med det ena och andra, men sedan plötsligt och lynnigt, tagit tillbaka gåvorna.......så kan det ju ha upplevts av JM i alla fall.

Som att varför måste de vräka JM från lgh som tydligen köpts in för bara henne??? För hon är ju trots allt 42 år gammal, och om grannar klagar på spring, oljud, etc etc.....så låt bostadsrättsföreningen vräka henne då.......så hon får känna på någon konsekvens från annat håll någon gång......
ja håller med.varför skulle pappan låta henne hamna på gatan
Citera
2017-04-29, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Undrar om MR finns regiarerad i Turkiet och än mer Tyskland som är EU med andra namn.
-Annars är väl utvisning till Kroatsien pga Dublinförodnigen????
Jag tror att inte att överföring enligt Dublinförordningen kommer i fråga. Dublinförordningen har ganska korta tidsfrister för överföring. MR har varit för länge i Sverige vid det här laget för något annat EU land skulle behöva ta på sig ansvaret för hans asylansökan
Senast redigerad av nantale 2017-04-29 kl. 16:35.
Citera
2017-04-29, 16:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Orsaken att jag undrar är att i min tankevärld så kan inte en skötsam familjs dotter döda sin far och sin mor.

Vidare tycker jag knappast att jag "tjafsat" om saken... Jag har frågat en (1) gång tidigare och fick då bara ett tramsigt svar.
Så antingen VET du och bekräftar eller dementerar, eller så håller du käften.

Det finns många exempel på att "skötsamma, perfekta" föräldrar har fått mycket oskötsamma, kriminella och vidriga fullt biologiska barn.

I åtalsframställan framgår det att JM är född i församlingen "Koster". Om hon hade varit adopterad så hade det stått "Sverige" som födelseort då adopterades födelseorter hålls "hemliga"/ sekretess på dem.

Det kan finnas mycket skit i paketet trots att det är inslaget i guldpapper. Eller mycket skit bakom de fina fasderna......
Citera
2017-04-29, 16:29
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det finns ju också en uppgift om att JM, MR, DB och JJ var vid stugan för att hämta några möbler som tillhörde JM, med en hyr-lastbil från Statoil. Jag uppfattar det som att det var dagen före mordet. Kanske har alla fyra varit inne i stugan när dom hämtade vatten? Kanske har JM då visat MR var sovrummet finns?

"Dagen innan hade den 42-årige kvinnan och den 19-årige mannen, hennes son och svärson dykt upp ute vid huset med en flyttbil, som hon hyrt på Statoil.
De skulle lasta in de möbler som den 42-åriga dottern magasinerat där; bland annat ett gammalt skåp, två soffor och lite plankor.
Om hon inte hämtade sina saker skulle de kastas hade föräldrarna förklarat.
Den dagen har föräldrarna varit hemma i ett snabbt ärende – och när de återvänder till sommarstugan är dottern och de andra där.
De är nästan färdiga.
De har varit inne i huset, för utanför står flera vattenglas som de hämtat inne i köket kvar.
Den 42-åriga kvinnan ger nyckeln till sin pappa och efter bara tio minuter, en kvart åker de därifrån."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX/det-ar-som-en-skrackfilm

Jag har också noterat den uppgift du refererar till.

Inte helt motsägelsefritt...

Har MR varit på utflykt till stugan och i dess omgivningar två gånger samma dag?
Vi får se om det är något datum som jag fattat fel eller om sällskapet med lastbilen plockade upp MR på vägen, kanske? Jag vet inte vilken av dessa två utflykter som inträffade först.

Har också läst detta och tänkte direkt att JM visat sovrummet.
Citera
2017-04-29, 16:29
Medlem
hasselmuzs avatar
Skrämmande är ju också att mamman har normaliserat diskussioner bland sina barn/svärsöner om misshandel, mord, ljug om alibin mm, så för dom är detta - som i en vanlig familj skulle vara otänkbart -
inte onormalt att prata om.

Vad månde bliva av denna hjärntvätt?
Citera
2017-04-29, 16:30
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
ja håller med.varför skulle pappan låta henne hamna på gatan

Därför att han har fått nog av att hjälpa ett fnask som är över 40 år och borde kunna klara av att både försörja sig och sina barn utan morföräldrarnas hjälp.
Citera
2017-04-29, 16:33
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Därför att han har fått nog av att hjälpa ett fnask som är över 40 år och borde kunna klara av att både försörja sig och sina barn utan morföräldrarnas hjälp.

Vad hände med de grova pengar hon tjänade på att driva HVB-hem? Bortslösat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in