2017-04-29, 08:46
Medlem
Citat:
De skulle sälja familjens sommarparadis.
Flygbilderna till annonsen var redan tagna och ute på gårdsplanen stod en container att kasta saker i.
Men utanför deras sovrumsdörr den här sommarkvällen står mördaren med en förskärare i handen.
Han väntar på att de ska somna.

Citat:
Han kastar sig fram emot mannen i sängen - och hugger direkt.
Den 68-årige mannen vaknar och försöker värja sig.
Han får ner fötterna i golvet, men hinner aldrig resa sig.
19-åringen sitter gränsle över honom och hugger.
Han hugger, hugger och hugger.
Den 64-åriga kvinnan, som ligger med ryggen mot sin make vaknar också och vänder sig om – då hugger 19-åringen henne också.
Han hugger, hugger och hugger.
Hon hinner aldrig ens försöka värja sig.
Han hugger så hårt att spetsen på kniven går av.
I två minuter tror han att han håller på.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jm7LX/det-ar-som-en-skrackfilm
Citera
2017-04-29, 08:54
Medlem
Tryckkokarens avatar
Inga mysiga personer det här precis.

En sak som slog mig, läste någonstans att hennes tidigare arbetskamrater berättat att hon var som "vem som helst". Det köper inte jag. Kan det vara så att hon behandlat folk så illa att många helt enkelt inte vågar berätta om hur hon var?
Citera
2017-04-29, 09:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Idogt arbete med definitiv offentlighetsprövning pågår & Tis-Ons nästa vecka ska det vara klart.
Det finns sekretessmaterial, men inget ögonbrynshöjande i detalj. En sjättedel + ett mindre gäng aktbilagor verkar hamna i stängd låda.
Detta enligt ett anonymt yttrande.

Slask är dock rätt stor.

Enligt mail jag fick i går från Västmanlands Tingsrätt så är prövningen klar och usbstickan finns att hämta på tisdag när de öppnar igen, de har öppet mellan 8:30 och 16:30 för de som vill hämta den på plats annars så gäller postens leveranstider.
Citera
2017-04-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Har inte läst hela tråden då det skulle ta en vecka typ. Men är det lustiga noterat att det är bild , namn och ursprung på pojkvännen (afganen) i varenda tidning, medan den svenska kvinnan fortfarande heter "Arbogakvnnan" eller 42åringen i media!?

Bevisar inte detta att flasback-tesen om "pl-gammelmedia"och bild /ursprung etc är fel?
Det hör visar ju att dom faktiskt följer sina uppsatta regler, oberoende av utsprung, dvs publicerar honom trots att han inte är dömd eftersom han erkänt innan rättegång. (Precis som med akilov och Eklund som publicerades pga det var allvarliga brott och de erkänt ).

Han har erkänt, därför visas han upp.
När JM blivit dömd kommer man visa opixlade bilder på henne också.

Inte så ovanligt tycker jag.
Citera
2017-04-29, 09:22
Medlem
Citat:
Första polispatrullen på plats: "Jag ser en kvinna som är täckt av blod från topp till tå"

Citat:
Johanna Möllers 64-åriga mamma, som lyckats ta sig ner från undervåningen trots att hon är allvarligt skadad, har berättat för polisens länskommunikationscentral att hon inte vet om maken lever. De två poliserna söker av undervåningen och tar sig sedan upp till övervåningen och det äldre parets sovrum. Där ligger 68-årige Göran Möller knivhuggen till döds i sängen. Han har knivhuggits bland annat i huvudet och magen.

Citat:
Både hon och den avlidne maken har fått mottaga ett 20-tal knivhugg vardera.

http://www.vlt.se/blaljus/brott/forsta-polispatrullen-pa-plats-jag-ser-en-kvinna-som-ar-tackt-av-blod-fran-topp-till-ta
Citera
2017-04-29, 09:47
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Inga mysiga personer det här precis.

En sak som slog mig, läste någonstans att hennes tidigare arbetskamrater berättat att hon var som "vem som helst". Det köper inte jag. Kan det vara så att hon behandlat folk så illa att många helt enkelt inte vågar berätta om hur hon var?

Annars är der typiskt psykopater att i en professionell roll verka och agera som "vem som helst", finns många exempel av det i kriminalhistorian.

Tänk på att hon är duktig på manipulation...
Citera
2017-04-29, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Han har erkänt, därför visas han upp.
När JM blivit dömd kommer man visa opixlade bilder på henne också.

Inte så ovanligt tycker jag.
Däremot, bara för att man ger ett erkännande betyder det fortfarande inte per automatik att man är skyldig, förrens man döms. Ta till exempel mordet i södertälje för 22 år sedan däar en gammal tant erkände men blev friad (och inte uthängd vare sig med bild eller namn) eller människorov mordet i gävle där en av de åtalade delvis erkänt delar av brottet, inte heller där ville man nämna namn eller bild. OBS! Den sistnämnde är inte svensk
Citera
2017-04-29, 10:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Först måste vi se om försvaret förmår smula sönder eller åtminstone väcka rimliga tvivel om ÅKs hypotes. Om inte verkar det sannolikt att han dränkts och i kranvatten. Hade han dränkts i E-tuna känns det för mig mer rimligt att han hittats i ån. Således mer sannolikt att han dödats vid stugan där inget badkar finns.

I brunn eller plaskdamm? Han måste nästan ha drogats då. Är inte förvånad över att inga drogrester hittats efter så lång tid men hela historien känns fel på något sätt. Hoppas någon laddar upp relevant avsnitt ur FUP. Vad har MR sagt om saken?

Jag tror inte försvaret lägger så värst mycket krut på att försöka kullkasta det faktum att åklagarna hävdar att A*i har blivit mördad, det lär bli svårt att prata bort det faktum att vattnet i lungorna talar tydligt emot att han drunknat i sjön, däremot lär det läggas oändlig energi på att få till rimligt tvivel på att JM har medverkat antingen via anstiftan eller för egen hand, där har Amanda Hikes det ganska förspänt.

Utav vad jag har läst så blev det med vattnat i lungorna det enda nya som den förnyade obduktionen gav och det känns ju så där.

Vi får se när FUP blir tillgänglig om det finns något mer att hämta.
Citera
2017-04-29, 10:13
Medlem
Henkeeee-s avatar
Märkligt att det sägs att sekretessprövning pågår fortfarande då TV4 uppenbarligen sitter och innehar stora delar av förundersökningen?
Citera
2017-04-29, 10:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Märkligt att det sägs att sekretessprövning pågår fortfarande då TV4 uppenbarligen sitter och innehar stora delar av förundersökningen?

Den blev klar igår strax efter klockan 16 enligt mail från Västmanlands Tingsrätt, TV4 var troligen på plats och hann hämta ut den.
Senast redigerad av Reimer 2017-04-29 kl. 10:22.
Citera
2017-04-29, 10:24
Medlem
Tycker det vore på sin plats att någon vänlig själ hämtar ut den och hänvisar till sekretessbrytande lagar för att få ut innehållet i sin helhet Ska bli spännande läsning. Verkar ju komplett galen den där människan.
Citera
2017-04-29, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Annars är der typiskt psykopater att i en professionell roll verka och agera som "vem som helst", finns många exempel av det i kriminalhistorian.

Tänk på att hon är duktig på manipulation...

Sant och det som är typiskt för psykopater också är att de lätt blir kränkta när någon ifrågasätter dem eller till slut inte gör som de vill. Det är då hoten säkert kommer från henne. Och hon går ju så långt att se till så att de som "skadar" (kränker) henne får ta skada. Jag tror det är det man ser i förhören i de påstådda hoten mot förhöraren. Hon blir till slut kränkt, det brinner till i huvudet och magen, och då kör hon sitt hot som hon sen med sin manipulation försöker släta över som något övergripande. Hon är säkert smart nog att förstå att det inte är bra att säga så men blir hon arg eller kränkt så blir det automatiskt så.

Hade allt detta här varit med i en tv-serie hade jag slutat kolla efter två avsnitt för det blir så overkligt hur en människa kan bete sig. Tyvärr verkar det ju vara sant alltihopa. Fruktansvärd människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in