Citat:
Ursprungligen postat av
lasternassumma
Förklaringen till gåtan JM!
Jag vill be alla Flashbackare här om hjälp med detta.
Vem utsatte JM för övergrepp när hon var liten?
När var det? Vad var det för typ av övergrepp?
Någon som vet något om detta?
Om det var så, som vi nu vet att JM berättat i förhör, att hon blev utsatt för övergrepp, kanske inte blev trodd eller i alla fall inte fick något som hon uppfattade som upprättelse, så kan det förklara en hel del. I förhör har hon uppgivit att hon slutligen tog saken i egna händer och att personen som utsatte henne för övergrepp är död nu. Så tolkar jag det i alla fall.
Vem vet något om övergreppet på JM?
Någon som vet något?
–
Nu verkar hon ju ljuga bra mycket bättre än en häst travar, svårt att tro på något hon säger numera.
Själv undrar jag om hon har tagit kurslitteraturen på socionomlinjen alldeles för allvarligt, alltså helt utan källkritik. För läran om källkritik, teori och metod verkar det inte finnas ett spår av i "socionomutbildningen", och det är därför som den inte är en akademisk utbildning.
Väldigt många "socionomer" "ser" ju alla män som pedofiler, kvinnomisshandlare och förtryckare, och kvinnor/mammor har väldigt ofta "Munchhausen by Proxy", speciellt i deras barnhandelsindustri med LVU-lagstiftningen som största hjälpmedel.
Jag tror inte heller på att AP skulle ha misshandlat JM. Hon verkar ju känna sig psykmisshandlad så fort någon inte håller med henne eller går emot henne.