2017-04-29, 00:01
Moderator
OYs avatar
Arbogakvinnan lejer pojkvännen att döda sina föräldrar. Erbjuder dotter pengar för att mörda x:et(dotterns far?)

Dotterns pojkvän, kan han i sin tur ha lejts för att dränka Aki?

Verkar ligga i generna i den där släkten att kvinnan lejer en manlig pojkvän för att mörda.
Citera
2017-04-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Historien om farmor är med största sannolikhet en saga författad i syfte att skjuta över skulden på den misstänktes misshagliga uppförande på någon annan, typikst psykopatiskt drag.

Ja, jag är helt övertygad att JM kommer att lansera sin tragiska berättelse om pappans "övergrepp" när hon var litet barn. Vilken tillsammans med en nyligen inträffat "stroke" medfört en genomgripande personlighetsförändring och att hon inte vet exakt vad som hänt efter den.

Advokaten kommer att begära en RPU (enligt klientens önskemål) som Johanna tror hon skall klara av att manipulera till önskad resultat. Undvika fängelse.

Det blir nog hennes sista tillfälle att få stå på estraden när hon kliver in i rättssalen. Den föreställning skulle man velat se.

EDIT. Nej, jag hoppas att den inte inträffar. Hon kommer att strö salt i såren på så många hon bara kan.
Senast redigerad av Remark 2017-04-29 kl. 00:24.
Citera
2017-04-29, 00:17
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandyhell
Hur har du fått tag på listan?

Från tingsrättens svarsmail som var ett massutskick. Står under "kopia" eller "dold kopia".

Även APs exfru är med.....
Citera
2017-04-29, 00:23
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Arbogakvinnan lejer pojkvännen att döda sina föräldrar. Erbjuder dotter pengar för att mörda x:et(dotterns far?)

Dotterns pojkvän, kan han i sin tur ha lejts för att dränka Aki?

Verkar ligga i generna i den där släkten att kvinnan lejer en manlig pojkvän för att mörda.

själv nämner hon att hennes farmor sköt ihjäl sin man
Citera
2017-04-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är nog den allra troligaste förklaringen. Utom det där med välmeningen då…
"Har man sagt A så får man säga B."
Det här kan ju vara en del av ett "upplägg". Kanske kommer JM att "berätta" mer om övergrepp som hon varit utsatt för.
Allt vi vet tyder ju på att det var girighet och ilska över en rad motgångar som t.ex. uppsägningen från bostaden, som låg bakom mordet på Göran.

Även om hon nu skulle ha utsatts för övergrepp är det väl för tusan ingen ursäkt för att anse sig ha rätten att göra det hon gjort. Hur många finns det inte som blivit utsatta för övergrepp men som knegar på - trots det.
Citera
2017-04-29, 00:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
själv nämner hon att hennes farmor sköt ihjäl sin man

Då kan man kanske dra slutsatsen att storyn med farmor är "fake" därför att det inte stämmer med verkligheten och hur kvinnorna i släkten brukar göra.
Citera
2017-04-29, 00:33
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, jag är helt övertygad att JM kommer att lansera sin tragiska berättelse om pappans "övergrepp" när hon var litet barn. Vilken tillsammans med en nyligen inträffat "stroke" medfört en genomgripande personlighetsförändring och att hon inte vet exakt vad som hänt efter den.

Advokaten kommer att begära en RPU (enligt klientens önskemål) som Johanna tror hon skall klara av att manipulera till önskad resultat. Undvika fängelse.

Det blir nog hennes sista tillfälle att få stå på estraden när hon kliver in i rättssalen. Den föreställning skulle man velat se.

EDIT. Nej, jag hoppas att den inte inträffar. Hon kommer att strö salt i såren på så många hon bara kan.
Min stroke syntes på en skallröntgen gjord dagen efter jag svimmade av Har förövrigt hört missbrukare köra med snacket om att de minsann haft en stroke, men aldrig har detta påvisats genom en röntgen eller läkarutlåtande
Citera
2017-04-29, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Min stroke syntes på en skallröntgen gjord dagen efter jag svimmade av Har förövrigt hört missbrukare köra med snacket om att de minsann haft en stroke, men aldrig har detta påvisats genom en röntgen eller läkarutlåtande

Hon träffade inte ens en läkare. "Fake" med andra ord. Det visar dock hur utstuderat planerad gärningen var.
Citera
2017-04-29, 01:02
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Förklaringen till gåtan JM!
Jag vill be alla Flashbackare här om hjälp med detta.
Vem utsatte JM för övergrepp när hon var liten?
När var det? Vad var det för typ av övergrepp?
Någon som vet något om detta?

Om det var så, som vi nu vet att JM berättat i förhör, att hon blev utsatt för övergrepp, kanske inte blev trodd eller i alla fall inte fick något som hon uppfattade som upprättelse, så kan det förklara en hel del. I förhör har hon uppgivit att hon slutligen tog saken i egna händer och att personen som utsatte henne för övergrepp är död nu. Så tolkar jag det i alla fall.

Vem vet något om övergreppet på JM?
Någon som vet något?

Nu verkar hon ju ljuga bra mycket bättre än en häst travar, svårt att tro på något hon säger numera.

Själv undrar jag om hon har tagit kurslitteraturen på socionomlinjen alldeles för allvarligt, alltså helt utan källkritik. För läran om källkritik, teori och metod verkar det inte finnas ett spår av i "socionomutbildningen", och det är därför som den inte är en akademisk utbildning.

Väldigt många "socionomer" "ser" ju alla män som pedofiler, kvinnomisshandlare och förtryckare, och kvinnor/mammor har väldigt ofta "Munchhausen by Proxy", speciellt i deras barnhandelsindustri med LVU-lagstiftningen som största hjälpmedel.

Jag tror inte heller på att AP skulle ha misshandlat JM. Hon verkar ju känna sig psykmisshandlad så fort någon inte håller med henne eller går emot henne.
Citera
2017-04-29, 01:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clostarwano
Även om hon nu skulle ha utsatts för övergrepp är det väl för tusan ingen ursäkt för att anse sig ha rätten att göra det hon gjort. Hur många finns det inte som blivit utsatta för övergrepp men som knegar på - trots det.

Naturligtvis ger inte övergrepp rätt till den usatte att begå övergrepp.
Aldrig någonsin och i ännu högre grad sådana vedervärdigheter som den här tråden handlar om.
Det är ingen som föreslagit.
Det hindrar inte att det är av värde att förstå samband mellan orsak och verkan.
Även i det här fallet.

Citera
2017-04-29, 01:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Socionomers makt är ju intressant här och jag undrar om försäkringsbolaget If var de första som " kunde " fatta misstankar ?

Tydligen, JMs kollegor på Socialtjänsten har ju sagt att hon "var som en av dem", som en "vanlig" socionom......

Man vet inte om man ska skratta eller gråta......
Citera
2017-04-29, 01:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YarnPeople
Hann någon få ut FUP i dag?
Ibland är sekretessbehandlingen lite seg..

Idogt arbete med definitiv offentlighetsprövning pågår & Tis-Ons nästa vecka ska det vara klart.
Det finns sekretessmaterial, men inget ögonbrynshöjande i detalj. En sjättedel + ett mindre gäng aktbilagor verkar hamna i stängd låda.
Detta enligt ett anonymt yttrande.

Slask är dock rätt stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in