2017-04-28, 20:15
Medlem
Hur kunde detta svin komma undan morddom? varför kunde inte linda chen få en dödsorsak?
Citera
2017-04-28, 20:24
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Fagro (Vill alltid skriva Fargo, en av mina favoritfilmer)

Skopolamin igen.

Farmakologen van Burren berättar om drogen för the guardian om expreriment han utfört på frivilliga. Alla hatade drogen. För det första drog den ihop pupillerna. Läkare Danielsson i FUPn får besked om att Mats påstår sig varit drogad och kontrollerar därmed hans pupiller. Mats pupiller reagera dock helt normalt på ljus. Även detta talar emot skopolamin.

För det andra. En anledning till att man hatade drogen var p.g.a. att munnen blev fruktansvärt torr! Då kommer det andra intressanta. När Mats ligger utanför Gauffins stuga får han en flaska vatten av dem. Vad gör han med den? Jo, häller över kläderna!? Hmm, muntorr var det ja!

För det tredje reagerar hans syster Maria på hans stora pupiller på korten i kungsträdgården. Inte heller detta rimmar med drogen.

Fagro. Ska vi släppa detta med skopolamin nu eller?

Scopolamin utvidgar pupillerna och inget annat. Googla detta eller läs här https://www.realself.com/question/andover-ks-eyes-dilated-after-scopolamine-patchhow-long

Så, om hans syster reagerar på de stora pupillerna så är det ett tecken på att han är drogad med scopolamin.

Du må tycka illa om Fagro, men kör inte över honom med osanningar. Googlar man Van Burren och skopolamine så får man upp NADA, du har ingen länk månne?
Citera
2017-04-28, 20:28
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wether
Hur kunde detta svin komma undan morddom? varför kunde inte linda chen få en dödsorsak?

Kan vara slarv, mutor eller att man helt enkelt inte klarade av att bevisa detta.
Citera
2017-04-28, 20:29
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Scopolamin utvidgar pupillerna och inget annat. Googla detta eller läs här https://www.realself.com/question/andover-ks-eyes-dilated-after-scopolamine-patchhow-long

Så, om hans syster reagerar på de stora pupillerna så är det ett tecken på att han är drogad med scopolamin.

Du må tycka illa om Fagro, men kör inte över honom med osanningar. Googlar man Van Burren och skopolamine så får man upp NADA, du har ingen länk månne?
Citat:
“When I used to give it to people [in experiments], they hated it – it makes your mouth really dry, it makes your pupils constrict
... och i The Guardian står det detta om HÖGA doser. Enligt en Dr. i farmakologi.

https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2015/sep/02/devils-breath-aka-scopolamine-can-it-really-zombify-you

Edit: Fabricera och fara med osanningar är inte min melodi. Jag brukar alltid vara noga med att ha fog för mina påståenden. Din länk hade jag också läst. Spontant känns trovärdigheten säkrare i min länk.
Senast redigerad av Erik1974 2017-04-28 kl. 20:35.
Citera
2017-04-28, 20:32
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
En viss ödmjukhet inför de i tråden som lagt ned både tid o möda för att med tiden närma sig vad som faktiskt har hänt borde du visa...... Trots att jag har betydligt fler högskolepoäng i aktuellt ämne, så besitter jag överhuvudtaget inte, precis som du troligen inte gör, förmågan att göra djupare tolkningar och profileringar kring fallet.
Ett sätt att förhålla sig kan ju vara att försöka nagelfara de lögner som Mats serverat under alla förhör och att också försöka påvisa vad lögnerna har varit avsedda att dölja.

Jag ställer mig frågan du vill vi ska ställa.....vem kan ha gjort det? Mitt svar är Mats Alm. Dock återstår det mycket möda innan kräket kan dras inför skranket....igen.

Jag kommer även i fortsättningen att gräva kring tider, platser, kommunikation etc..... Det kanske inte passar dig, men mig.
Var och en blir liksom salig på sin tro.

Helt rätt mycket av det du skrev, speciellt mot slutet.

Många tror att detta mord kommer klaras upp inom kort och jag måste nog hålla med. Det finns så mycket saker som var och en försig pekar i en riktning men polisen har inte vägt samman detta.
Citera
2017-04-28, 20:34
Medlem
"Scopolamine"
tyvärr är ju onliners som
'LOL'
inte tillåtna här så låt mig påpeka för nykomlingar att det är en ren fantasi som till kommit i efterhand av någon som känner behov av att försvara mördaren. Någon som kände sig påhittig och smart och inte kan ändra sig ens när hela världen motbevisar och alla andra skulle säga "aha, det tänkte jag inte på" och släppa. För vissa få är det ju så, att de hellre snirklar in sig in i abusurdum. De förstår helt enkelt inte att de framstår som korkade.
Citera
2017-04-28, 20:38
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
... och i The Guardian står det detta om HÖGA doser. Enligt en Dr. i farmakologi.

https://www.theguardian.com/society/shortcuts/2015/sep/02/devils-breath-aka-scopolamine-can-it-really-zombify-you

Edit: Fabricera och fara med osanningar är inte min melodi. Jag brukar alltid vara noga med att ha fog för mina påståenden. Din länk hade jag också läst. Spontant känns trovärdigheten säkrare i min länk.

Hej och tack för länken, här har doktorn fel eftersom hela Internet kryllar av information där alla andra skriver att den utvidgar pupillerna. Men, det är inte ditt fel alls. Du kan googla detta eller kolla här https://www.drugs.com/sfx/scopolamine-side-effects.html

Hur som helst tackar jag för länken.
Citera
2017-04-28, 20:56
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Hej och tack för länken, här har doktorn fel eftersom hela Internet kryllar av information där alla andra skriver att den utvidgar pupillerna. Men, det är inte ditt fel alls. Du kan googla detta eller kolla här https://www.drugs.com/sfx/scopolamine-side-effects.html

Hur som helst tackar jag för länken.
Ok. Spelar egentligen ingen roll faktum kvarstår, läkaren testade Mats pupiller och de reagerade normalt mot ljus.
Citera
2017-04-28, 21:01
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Nu får du besinna dig griftefridsbrottet var att Mats hade flyttat kroppen från en mordplats som man inte visste var den fanns och till fyndplatsen.
Du och dina kolleger har kommit med oräkneliga mordplatser, fast jag anser att alltsammans är bommar ni kommit med.
Det fanns en mordplats men den är okänd och naturligtvis kan det spekuleras om den, det senaste är väl Gauffins sommarstuga, vad Gauffin själv säger om den spekulationen har inte framkommit.

Nu finns det fynd som entydigt talar om att mordplatsen är intill fyndplatsen. Snaran dras nu åt kring Mats Alm och han kommer att dömas för mord.
Citera
2017-04-28, 21:11
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ok. Spelar egentligen ingen roll faktum kvarstår, läkaren testade Mats pupiller och de reagerade normalt mot ljus.

Vill passa på att be dig om ursäkt för att jag insinuerade att du bluffade. Jag har läst en del av dina inlägg och du verkar vara en hedersknyffel.

Men, en sak du skrev är faktiskt fortfarande intressant.

"För det tredje reagerar hans syster Maria på hans stora pupiller på korten i kungsträdgården."
Senast redigerad av Vulgostar 2017-04-28 kl. 21:20.
Citera
2017-04-28, 21:16
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Nu finns det fynd som entydigt talar om att mordplatsen är intill fyndplatsen. Snaran dras nu åt kring Mats Alm och han kommer att dömas för mord.

Jag känner en polis i USA som pysslar med mord. Jag ska höra om han känner någon som kan göra en "personal profile" på mördaren/mördarna. Troligtvis får jag nej, men hoppas kan man ju alltid. Du som verkar erfaren, vad behöver polisen för att göra detta? Jag utgår från att det görs av psykologer.
Citera
2017-04-28, 21:23
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Vill passa på att be dig om ursäkt för att jag insinuerade att du bluffade. Jag har läst en del av dina inlägg och du verkar vara en hedersknyffel.

Men, en sak du skrev är faktiskt fortfarande intressant.

"För det tredje reagerar hans syster Maria på hans stora pupiller på korten i kungsträdgården. Inte heller detta rimmar med drogen."
Å andra sidan ska jag villigt erkänna att jag var selektiv i val av exempel i just det fallet. Första ambulansföraren på plats vittnade om Mats små pupiller. Läkarens undersökning av hans pupiller var mitt "huvudargument".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in