Citat:
Var inte näsvis. Jag försöker bara kartlägga vad som faktiskt hänt.
Jag tror de skribenter som är kvar har svaret på mördaren/mördarna men tillvägagånssättet är fel. I Sverige har man inte psykologer som tar fram hur gärningsmannen är som person men det är snarare regel än undantag i t.ex. USA. Där stämmer profilen med över 95% så kalla inte den vetskapen hokus pokus.
Vi kan inte hänga upp oss på minuter eller telefonsamtal, det måste upp en nivå. Jag kan sätta min gamla mormors katt på att vi redan har svaret. Vi behöver alltså inte dividera om minuter eftersom denna tråd är så pass gammal att det mesta dryftats "over and over again".
Vem skulle kunna gjort det? Ställ dig den frågan så är fallet löst.
Jag tror de skribenter som är kvar har svaret på mördaren/mördarna men tillvägagånssättet är fel. I Sverige har man inte psykologer som tar fram hur gärningsmannen är som person men det är snarare regel än undantag i t.ex. USA. Där stämmer profilen med över 95% så kalla inte den vetskapen hokus pokus.
Vi kan inte hänga upp oss på minuter eller telefonsamtal, det måste upp en nivå. Jag kan sätta min gamla mormors katt på att vi redan har svaret. Vi behöver alltså inte dividera om minuter eftersom denna tråd är så pass gammal att det mesta dryftats "over and over again".
Vem skulle kunna gjort det? Ställ dig den frågan så är fallet löst.
En viss ödmjukhet inför de i tråden som lagt ned både tid o möda för att med tiden närma sig vad som faktiskt har hänt borde du visa...... Trots att jag har betydligt fler högskolepoäng i aktuellt ämne, så besitter jag överhuvudtaget inte, precis som du troligen inte gör, förmågan att göra djupare tolkningar och profileringar kring fallet.
Ett sätt att förhålla sig kan ju vara att försöka nagelfara de lögner som Mats serverat under alla förhör och att också försöka påvisa vad lögnerna har varit avsedda att dölja.
Jag ställer mig frågan du vill vi ska ställa.....vem kan ha gjort det? Mitt svar är Mats Alm. Dock återstår det mycket möda innan kräket kan dras inför skranket....igen.
Jag kommer även i fortsättningen att gräva kring tider, platser, kommunikation etc..... Det kanske inte passar dig, men mig.
Var och en blir liksom salig på sin tro.