2017-04-28, 15:14
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Var inte näsvis. Jag försöker bara kartlägga vad som faktiskt hänt.

Jag tror de skribenter som är kvar har svaret på mördaren/mördarna men tillvägagånssättet är fel. I Sverige har man inte psykologer som tar fram hur gärningsmannen är som person men det är snarare regel än undantag i t.ex. USA. Där stämmer profilen med över 95% så kalla inte den vetskapen hokus pokus.

Vi kan inte hänga upp oss på minuter eller telefonsamtal, det måste upp en nivå. Jag kan sätta min gamla mormors katt på att vi redan har svaret. Vi behöver alltså inte dividera om minuter eftersom denna tråd är så pass gammal att det mesta dryftats "over and over again".

Vem skulle kunna gjort det? Ställ dig den frågan så är fallet löst.

En viss ödmjukhet inför de i tråden som lagt ned både tid o möda för att med tiden närma sig vad som faktiskt har hänt borde du visa...... Trots att jag har betydligt fler högskolepoäng i aktuellt ämne, så besitter jag överhuvudtaget inte, precis som du troligen inte gör, förmågan att göra djupare tolkningar och profileringar kring fallet.
Ett sätt att förhålla sig kan ju vara att försöka nagelfara de lögner som Mats serverat under alla förhör och att också försöka påvisa vad lögnerna har varit avsedda att dölja.

Jag ställer mig frågan du vill vi ska ställa.....vem kan ha gjort det? Mitt svar är Mats Alm. Dock återstår det mycket möda innan kräket kan dras inför skranket....igen.

Jag kommer även i fortsättningen att gräva kring tider, platser, kommunikation etc..... Det kanske inte passar dig, men mig.
Var och en blir liksom salig på sin tro.
Citera
2017-04-28, 16:47
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Den längsta sammanhängande tiden som Mats varit drogad är från Falun till Stockholm och åter, som bör röra sig om 6 - 7 timmar.
När drogen slutar verka vaknar personen upp, på det viset fungerar Scopolamine.
Jaja. Men har blir neddrogad direkt igen enligt honom själv.
På en informationssida om drogen är det direkt skadligt/dödligt att utsätta sig för drogen under flera dagar i sträck. Mats visar inte på några fysiska eller psykiska nedsättningar. De effekterna sådan lång period ger, det visar inte Mats.

Drogad= nej
Påhittad kidnappningshistoria= ja
Citera
2017-04-28, 16:54
Medlem
"Scopolamine är en drog som använts huvudsaklign för kriminella syften.
Det finns en liten medicinsk användning i mycket små mängder, för de som exempelvis har Parkinson."

Du är full av skit, *agro. Första bästa googling visar att den kriminella användningen är ett stickspår, en "bonus". Ämnet används HUVUDSAKLIGEN inom sjukvården t e x som lugnande, muskelavslappnande och mot åksjuka.
Citera
2017-04-28, 17:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Den längsta sammanhängande tiden som Mats varit drogad är från Falun till Stockholm och åter, som bör röra sig om 6 - 7 timmar.

Varför skulle de droga Mats Alm och åka till Stockholm för att fotografera honom och låta honom träffa Andrew Johnsson?
Citera
2017-04-28, 17:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
"Scopolamine är en drog som använts huvudsaklign för kriminella syften.
Det finns en liten medicinsk användning i mycket små mängder, för de som exempelvis har Parkinson."

Du är full av skit, *agro. Första bästa googling visar att den kriminella användningen är ett stickspår, en "bonus". Ämnet används HUVUDSAKLIGEN inom sjukvården t e x som lugnande, muskelavslappnande och mot åksjuka.

Aha, det var därför han fick det, för han inte skulle bli åksjuk i bagageutrymmet.
Citera
2017-04-28, 17:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Sanningen är nog den att han tappar minnet när Scopolamine börjar verka och han tror han somnar in.
Man måste studera Scopolamine hur den verkar för att få en uppfattning om drogen.
Vad jag förstår har du utsett Mats till gärningsmannen och sedan raderar du bort eller påstår han ljuger, det som inte stämmer in i ditt scenarium.
Scopolamine är lösningen till att den här kidnappningen kunde genomföras av Mats, kidnapparna måste ha trodd att ingen kan komma på att det är den drogen som använts,
Sanningen är också den att i förundersökningen finns inte ett ord nämnt om Scopolamine, men som passar in att Mats blev drogad med den.
Scopolamine är en drog som använts huvudsaklign för kriminella syften.
Det finns en liten medicinsk användning i mycket små mängder, för de som exempelvis har Parkinson.

Så du vet mer än Mats Alm om vad som hände i lägenheten. Både du och Judensau säger sig ha bott i Kina, är det månne ni som är kineserna?
Citera
2017-04-28, 18:46
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:

Jag googlade lite på detta och fick fram att 8 kineser häktats i Paris, vet du om de kom från samma ställe som Linda? Vilket sammanträffande!
Citera
2017-04-28, 19:19
Medlem
Fickludds avatar
Obducenten kunde inte fastställa dödsorsaken. Finns, i Sverige, möjligheten att begära ytterligare obduktioner som det t ex gör i Sydafrika?
Citera
2017-04-28, 19:22
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Obducenten kunde inte fastställa dödsorsaken. Finns, i Sverige, möjligheten att begära ytterligare obduktioner som det t ex gör i Sydafrika?

Skall de skicka in en urna med aska då eller?
Citera
2017-04-28, 19:27
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Skall de skicka in en urna med aska då eller?

Du menar att hon kremerades omedelbart efter obduktionen?
Citera
2017-04-28, 19:42
Medlem
Citat:
Sanningen är nog den att han tappar minnet när Scopolamine börjar verka och han tror han somnar in.

Sanningen är också den att i förundersökningen finns inte ett ord nämnt om Scopolamine

Sanningen är den att han inte tappat något minne alls. Han vet precis alla dumheter han ställt till med.
Det vet du också. Du vet även att vi vet.

Nej, skopolamin behöver inte nämnas i FUP:en då ingen person i den varit i närheten av nämnda drog.
Allra minst mytomanen Mats.

Sanningen är nog den att du och Judensau ingår i samma sekt. Döp den till vad du tycker passar.
Citera
2017-04-28, 20:09
Medlem
Erik1974s avatar
Fagro (Vill alltid skriva Fargo, en av mina favoritfilmer)

Skopolamin igen.

Farmakologen van Burren berättar om drogen för the guardian om expreriment han utfört på frivilliga. Alla hatade drogen. För det första drog den ihop pupillerna. Läkare Danielsson i FUPn får besked om att Mats påstår sig varit drogad och kontrollerar därmed hans pupiller. Mats pupiller reagera dock helt normalt på ljus. Även detta talar emot skopolamin.

För det andra. En anledning till att man hatade drogen var p.g.a. att munnen blev fruktansvärt torr! Då kommer det andra intressanta. När Mats ligger utanför Gauffins stuga får han en flaska vatten av dem. Vad gör han med den? Jo, häller över kläderna!? Hmm, muntorr var det ja!

För det tredje reagerar hans syster Maria på hans stora pupiller på korten i kungsträdgården. Inte heller detta rimmar med drogen.

Fagro. Ska vi släppa detta med skopolamin nu eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in