2017-04-27, 23:55
Medlem
Keldons avatar
Hur många var Malmö i Kalmar idag?
5887 var högre än vad jag trodde.
Citera
2017-04-28, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
5887 var högre än vad jag trodde.

Trodde att det skulle bli eller trodde att det var på plats.
KFF kanske jobbar sålda biljetter istället för vändkors-passerande som publiksiffra.
Citera
2017-04-28, 00:12
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Brändes det något på Curva Nordahl ikväll eller? Missade matchen pga jobb men såg att det var en hel del gurgel mellan supportrar och OV/polis under läktaren efter matchen.
Citera
2017-04-28, 00:18
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Brändes det något på Curva Nordahl ikväll eller? Missade matchen pga jobb men såg att det var en hel del gurgel mellan supportrar och OV/polis under läktaren efter matchen.
Tändes en bengal vid 1-0 om jag minns rätt.
Citera
2017-04-28, 00:27
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Tändes en bengal vid 1-0 om jag minns rätt.
Okej. Rimligt att gå in med full styrka då. Den här situationen blir bara mer och mer infekterad för varje match i Norrköping. Kan ju sluta riktigt illa det här. Vår säkerhetsansvariga har lämnat in avskedsansökan i alla fall, men jag vet inte hur mycket hon har att göra med det här egentligen. Hon är definitivt anti-pyro men vem står för beslutet att skicka upp vakter och polis bland ultras hela tiden?
Citera
2017-04-28, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Okej. Rimligt att gå in med full styrka då. Den här situationen blir bara mer och mer infekterad för varje match i Norrköping. Kan ju sluta riktigt illa det här. Vår säkerhetsansvariga har lämnat in avskedsansökan i alla fall, men jag vet inte hur mycket hon har att göra med det här egentligen. Hon är definitivt anti-pyro men vem står för beslutet att skicka upp vakter och polis bland ultras hela tiden?

nu blev det ju hets i gången ut från arenan, bättre än att gå upp på läktaren, tråkigt för Pekings läktarkultur om folk blir avstängda för bränt 1 bengal.
Citera
2017-04-28, 11:06
Medlem
Såg Blåvitt-Bajen på TV (och ja, jag vet att TV inte är en rättvis bedömare). När bajen har mycket folk på Tele2 Arena är de riktigt dåliga stämningsmässigt, men ju färre dom blir ju bättre drag blir det. Så upplevde jag det i senaste matchen. Det var inte många men de var grymma ändå.
Citera
2017-04-28, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Såg Blåvitt-Bajen på TV (och ja, jag vet att TV inte är en rättvis bedömare). När bajen har mycket folk på Tele2 Arena är de riktigt dåliga stämningsmässigt, men ju färre dom blir ju bättre drag blir det. Så upplevde jag det i senaste matchen. Det var inte många men de var grymma ändå.

Håller med, dom känns betydligt vassare när dom kommer till friends än när vi kommer till tele2.
Citera
2017-04-28, 13:06
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Runt 500 skulle jag tro av vad man kunde bedöma på plats.
Citera
2017-04-28, 14:22
Medlem
1907.Skanes avatar
Tror inte att någonting postats från denna matchen så:

GA&IS - HIF
https://www.youtube.com/watch?v=xWQGvke8snQ
https://www.youtube.com/watch?v=T8_hBGnzguw

Hemmapubliken verkade vara fullständigt lyrisk över insatsen framåt slutet och då hade de i stort sett inte skapat en målchans på 90 minuter. Det mest högljudda som jag hört från Gais faktiskt. Däremot syntes gaisarna inte till kring våra samlingar på Vasa (IFK-territorium?) eller i samband med marschen. Soligt och händelsefattigt kan man sammanfatta alltihop.
Citera
2017-04-28, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1907.Skane
Tror inte att någonting postats från denna matchen så:

GA&IS - HIF
https://www.youtube.com/watch?v=xWQGvke8snQ
https://www.youtube.com/watch?v=T8_hBGnzguw

Hemmapubliken verkade vara fullständigt lyrisk över insatsen framåt slutet och då hade de i stort sett inte skapat en målchans på 90 minuter. Det mest högljudda som jag hört från Gais faktiskt. Däremot syntes gaisarna inte till kring våra samlingar på Vasa (IFK-territorium?) eller i samband med marschen. Soligt och händelsefattigt kan man sammanfatta alltihop.

Yes, Vasa är Blåvitts territorium. Gais brukar traditionellt sett hålla till kring Järntorget.
Citera
2017-04-29, 01:12
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Yes, Vasa är Blåvitts territorium. Gais brukar traditionellt sett hålla till kring Järntorget.
Nej det brukar vi traditionellt sett inte. Kungsport och däromkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in